Gå til innhold

Uvaksinert voksen stedatter på besøk før jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, min mann har en voksen stedatter som ikke har vaksinert seg. Vi har en med kronisk sykdom i hus som potensielt kan bli veldig dårlig om hun blir smittet. Jeg har ikke lyst til at hun skal komme hit. Det florerer av smitte nå, men synes det er vanskelig å si i fra til mannen da han er veldig innstilt og positiv til at hun skal komme. Egentlig litt overrasket over at han ikke skjønner dette selv...

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, Klump said:

Hei, min mann har en voksen stedatter som ikke har vaksinert seg. Vi har en med kronisk sykdom i hus som potensielt kan bli veldig dårlig om hun blir smittet. Jeg har ikke lyst til at hun skal komme hit. Det florerer av smitte nå, men synes det er vanskelig å si i fra til mannen da han er veldig innstilt og positiv til at hun skal komme. Egentlig litt overrasket over at han ikke skjønner dette selv...

Hvor gammel er voksen? Hva ville du gjort dersom hun var ditt barn? Selvsagt må hun få komme! 

• Liker 23
Skrevet

Få henne til å ta en test først - det bør dere også. Det har ingen hensikt å ta unødvendige sjanser.

Skrevet
48 minutter siden, Klump said:

Gjør det noen forskjell at hun ikke har vaksinert seg? Vaksinerte kan også smitte andre.

• Liker 43
Skrevet
nebbete fugl skrev (2 minutter siden):

Gjør det noen forskjell at hun ikke har vaksinert seg? Vaksinerte kan også smitte andre.

Nemlig. Bedre at ts og de som skal komme tester seg. Den uvaksinerte stedatteren kan bli ganske syk om hun blir smittet. 

• Liker 15
Skrevet
Klump skrev (56 minutter siden):

Din mann har en stedatter? Din datter, da eller?

• Liker 22
Skrevet (endret)
Klump skrev (1 time siden):

Jeg hadde bare sagt : sorry, men da kan du ikke komme hit i julen.Enkelt og greit... eller bedt hun teste seg i dagene før.

Endret av NorthernLight
  • Liker 3
Skrevet

Endelig har du corona å skylde på når du ikke vil ha henne på besøk. 

• Liker 28
Skrevet

Fy f! Hva er det her for noe? Finner du det på for å slippe besøk av stedatteren din?

• Liker 20
Skrevet

Vi har et barn som ikke er vaksinert, og dette barnet får selvfølgelig komme på lik linje med de vaksinerte. Om noe er det vi som er farlige for den uvaksinerte all den tid vi har mange flere nærkontakter enn det h*n har. 

• Liker 13
Skrevet
Nutz skrev (7 minutter siden):

Endelig har du corona å skylde på når du ikke vil ha henne på besøk. 

Det syns jeg var en spesiell kommentar. Ts er jo bekymret pga en med kronisk sykdom i hus. 

• Liker 10
Skrevet
NorthernLight skrev (14 minutter siden):

Jeg hadde bare sagt : sorry, men da kan du ikke komme hit i julen.Enkelt og greit... eller bedt hun teste seg i dagene før.

Ja splitt familier. 

• Liker 10
Skrevet

Hun tar hurtigtester noen dager på rad, og på  julaften før hun kommer. Og gjerne ett par dager etterpå for å verifisere at hun ikke har blitt smittet eller har vært smitteførende. 

Sak løst. 

(Ps: virker som en ‘parodi’ på tråden om stefaren med kreft som ikke ønsker stedatter hjem)

Skrevet (endret)
zemer skrev (5 minutter siden):

Ja splitt familier. 

Splitt familier? Det er da opp til de hva de gjør. Enten så kan de be hun ikke komme eller så kan de feks be hun teste seg i dagene før. En annen ting er at jeg ikke skjønner hvorfor det er så utrolig vanskelig å vaksinere seg.  (med mindre man har en medisinsk grunn til å la være)

Endret av NorthernLight
  • Liker 2
Skrevet
NorthernLight skrev (1 minutt siden):

Splitt familier? Det er da opp til de hva de gjør. Enten så kan de be hun komme eller så kan de feks be hun teste seg i dagene før. En annen ting er at jeg ikke skjønner hvorfor det er så utrolig vanskelig å vaksinere seg.  (med mindre man har en medisinsk grunn til å la være)

Hvor mye kan en stole på disse testene? 

• Liker 5
Skrevet
zemer skrev (1 minutt siden):

Det får den familien avgjøre evt. De har valget med å la hun komme eller ikke.

• Liker 1
Skrevet

Har dere andre barn da? De er jo uvaksinerte og de største smittebombene nå. Hun må få komme hvis det er barn hus daglig eller til jul (med testing selvsagt, akkurat som dere andre sikkert tester dere jevnlig). 

Eneste grunnen til at hun ikke skal komme overhodet, er at dere lever helt isolert alle sammen hele tiden, aldri noe kontakt med uvaksinert (dvs barn).. Og da mener jeg isolasjon. Ellers får dere isolere den kronisk syke nå og fram til etter jul...?

• Liker 6
Skrevet
zemer skrev (15 minutter siden):

Datteren kan evt ta en pcr-test to dager før- de kan man iallefall stole på. 

Skrevet

Men alvorlig talt altså; hvis det ikke går inn at det advares mot å spre smitte - vi ikke vil smitten skal øke - så må det gå an å gjøre sitt for at den nettopp ikke skal det - ved å ikke ta sjanser og ved å teste seg. Det sier seg selv; hvis alle skal tenke at det ikke er så farlig, så er det jammen meg ikke vanskelig å forstå at smittetall øker. Hvor vanskelig kan det være? Hvordan går det an i dagens situasjon med alle advarsler å råd å ikke forstå - og fortelle noen det motsatte av det helt åpenbare er bare forkastelig.

• Opprett ny...