Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelper meg litt med hvordan jeg skal pleie huden min?

Har aldri vært plaget av særlig med kviser, men i det siste har det alltid vært en-fem stk. Tror jeg har blandingshud. Underhuden er fet, mens overhuden er knusktørr. Den reagerer også lett på parfyme, så den er utrolig sensitiv. Nå bruker jeg et renseprodukt fra Dermalogica, Special Cleansing Gel. Den har jeg brukt i ca. 1/2 år. Hvordan passer den til min hud?

Også bruker jeg en fuktighetskrem fra Cliniderm, men føler ikke den er særlig god. Reagerer på den, med tanke på utslett (inneholder en del parfyme).

Hvilke produkter bør jeg bruke? Når det gjelder (evt.) rens, fuktighetskrem, peeling og maske?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mariona
Skrevet

Når det gjelder rens, bør du bruke ultracalming cleancer fra dermalogica. Den er spessielt tilpasset sensitiv hud.

Jeg bruker selv rens fra decleor og er strålende fornøyd. Jeg har vel ganske lik hudtype som deg, og jeg blir anbefalt av hudpleier å rense med en mild rens, for å ikke irritere huden! Jeg bruker også Harmonie fra decleor som gir masse fukt og litt fett til en tørr overhud.. Det er viktig å normalisere den tørre huden, for å få balanse med underhuden som kanskje er litt fet. Tørr overhud gir økt talgproduksjon. Harmonie kremen irriterer heller ikke huden..

Jeg bruker selv facial lotion fra MD Formulation som fjerner døde hudceller og motvirker kviser. Den er absolut å anbefale!! Jeg har også blitt anbefalt å bruke fuktighetsmaske to ganger i uka. Da bruker jeg Hydra floral masken fra decleor. Den sover jeg med om natten og huden er silkemyk om morgenen. Det viktigste er å behandle den tørre huden din riktig. Med milde produkter og kremer med litt fet, men ikke for fete. Harmonie kremen er ganske fet, men til min tørre overhud og fete underhud er den perfekt. Du merker om kremen er for fet ved at den blir liggende utenpå huden. Det er ikke bra med en fet underhud. Etter at jeg begynte med disse produktene har huden blitt så godt som ny. Jeg bahandler da huden primært som tørr, og den har kommet mer i balanse!! Jeg har hatt masse urenheter og kviser, men nå begynner det å bli veldig bra!! Tilslutt anbefaler jeg deg å ta en tur til hudpleier, for alle har forskjellig hud. Jeg selv går regelmessig og har begynt med fruktsyrebehandling. Dette gjør resultater!!!

Lykke til!!

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Jeg reagerer ikke på Dermalogicas produkter, ettersom de ikke inneholder parfyme. Dva. at jeg kan trygt bruke Special Cleansing Gel, som er beregnet til normal/komninasjonshud (som jeg har).

Hvordan fungerer MD Formulations Facial Lotion? Tas den direkte på kviser, og skal den være under fuktighetskremen?

Gjest Gjest_Mariona_*
Skrevet

Facial lotion skal benyttes i tynt lag (hele ansiktet) under en god fuktighetskrem. Den kan brukes både dag og natt! Jeg tror ikke du bør bruke produkter mot en kombinert hud hvis huden din er tør og sensitiv. Hold deg til rens som er beregnet på tør og sensitiv hud.

Skrevet

Jeg har ganske lik hud som deg. Jeg bruker special cleansing gel og synes det er en ok rens. Fuktighetskremen jeg bruker er hydra-protect fra Eucerin, veldig fin krem for sensitiv hud uten parfyme og mineraloljer. Koser ca 190 på apoteket. Jeg bruker ikke ansiktsvann, er heller nøye med å få skylt vekk alle produktrester etter vask. Innimellom bruker jeg skin-rep scrub fra dermalogica for å friske opp huden litt.

Gjest Gjest_Marion_*
Skrevet

Jeg vil råde deg til å IKKE skrubbe huden din. Min hudpleier sa det var FY-FY pga min tørre, sensitive overhud, Det ville bare irritere frem store, vonde, betente kviser! Og det stemmer.. Jeg prøvde nemlig dette i en periode og huden ble bare rød og betent av det. Jeg fikk skikkelig vonde innebygde kviser som var umulig å klemme ut. Så mitt råd er å holde deg langt unna skrubbekremer med korn! Pøs på med fuktighet, så skal du se det hjelper!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...