AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #1 Skrevet 7. desember 2021 Har vært sammen med min samboer i flere år og bygd opp et liv. Så for meg giftemål og barn, men nå vil ha plutselig ikke dette og trives som bare samboer og vil plutselig ikke ha flere forpliktelser «i livet sitt». Jeg er 33 år og føler tiden begynner å renne fra meg. Vi er to om lånet nå, og jeg vurderer å høre med vår bankrådgiver om hvor mye lån jeg eventuelt kan få alene før jeg gjør det slutt og starter prosess med å selge nåværende bolig. Noen som har gjort sånt tidligere? Fikk dere isåfall finansieringsbevis med en gang før den andre ble solgt? Jeg håper å kunne få kjøpt noe nytt ganske raskt med mellomfinansiering.. Anonymkode: 6e8c8...0b7
Cole Skrevet 7. desember 2021 #2 Skrevet 7. desember 2021 (endret) Hva med å konfrontere samboer med dette før du går til dette skrittet? Synes for øvrig ikke du gjør noe galt ved å se på mulighetene du har på egenhånd først, men det vil jo egentlig ikke ha noe å si. Du kommer ikke til å ha lyst til å være sammen med ham selv om du skulle få altfor lite i lån. Endret 7. desember 2021 av Cole
Inwe Skrevet 7. desember 2021 #3 Skrevet 7. desember 2021 Om du ikke får nok i lån alene til boligen du vil/ikke mellomfinansiering har du da tenkt å fortsette forholdet? Du kan jo selvsagt sjekke ut hva du får i lån, men jeg ser ikke hvorfor du skal gjøre det før du har snakket med samboeren din.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #4 Skrevet 7. desember 2021 Jeg ser ingenting galt i å sjekke ut dette. Det er ofte en del av modningsprosessen rundt et brudd. Og her er det uansett han som egentlig har initiert bruddet, ved å trekke seg fra hva jeg antar var felles planer om et familieliv. Anonymkode: 0d0d1...4a4 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #5 Skrevet 7. desember 2021 Jeg hadde helt klart sjekket alt sånt først. Da hadde jeg hatt oversikt over hva jeg faktisk har å rutte med og kunne lagt planer ut i fra det. Hadde fortsatt ikke hatt lyst til å fortsette forholdet om det viste seg at jeg fikk lite i lån, men det er alltid greit å orientere seg om sånt mens man har ro i hodet og ikke må forholde seg til en skuffet og sint ex-partner. Anonymkode: cdda5...5c4 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #6 Skrevet 7. desember 2021 Ser ikke noen grunn til å ikke høre med banken. Anonymkode: c8ae3...9f2 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #7 Skrevet 7. desember 2021 Du får jo 5 ganger inntekt i boliglån minus det du har i lån andre steder (studielån, billån, forbrukslån osv). Når det kommer til mellomfinansiering så tror jeg ikke du får det før du eventuelt har snakket med samboer om dette. Anonymkode: 0fd8b...37c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå