loppekasse Skrevet 7. desember 2021 #1 Del Skrevet 7. desember 2021 Jeg vurderer å leie ut bilen min. Trenger ikke å bruke den selv daglig, så tenker hvorfor ikke.. Er det noen her inne som har erfaring med dette? Vil gjerne høre både gode og dårlige erfaringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #2 Del Skrevet 7. desember 2021 7 hours ago, loppekasse said: Jeg vurderer å leie ut bilen min. Trenger ikke å bruke den selv daglig, så tenker hvorfor ikke.. Er det noen her inne som har erfaring med dette? Vil gjerne høre både gode og dårlige erfaringer Jeg har brukt nabobil.no. Da vi skulle hente bilen snakket jeg med damen som leide ut, skulle ta før og etter bilder, det var litt småskrammer. Hun sa at folk ikke var så nøye med nabobilene de låner. Selv var jeg jo mønster kunden, og gjorde ingen skade 😇 Anonymkode: da643...96c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #3 Del Skrevet 8. desember 2021 Nå vet ikke jeg hvor nøye du er med bilen din, men jeg vil tro at du må forvente mer slitasje på den enn hvis du kun bruker den selv. Jo flere forskjellige sjåfører, jo større sjans for at det skjer uhell. Ikke alle har samme kjøreferdigheter eller syn på hvordan man behandler en bil. Hvis du ikke er kjempenøye med å dokumentere hvordan bilen ser ut før og etter utleie, vil jeg tro du står foran en del kjedelige utgifter ved å tilby bilen din på et slikt marked. Jeg hadde ALDRI turt å låne eller leie ut bilen min, men nå er jeg ekstremt nøye med bilen min da. 🥰 Anonymkode: d97d6...284 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eric_B Skrevet 8. desember 2021 #4 Del Skrevet 8. desember 2021 Nabobil fungerer fint det (heter forresten Getaround nå). Er ganske effektiv internjustis, så om man oppfører seg uønsket får man fort hverken leie ut eller leie biler, så har bare gode erfaringer både som leier og utleier. Ikke alltid så lett å tjene penger da, må jeg si. Har du varebil er det lett, har du en golf-size ikke så lett. Man må prise seg veldig ned for å i hele tatt vekke interessen, man er litt avhengig av gode feedbacks for å leie ut til høyere pris. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #5 Del Skrevet 9. desember 2021 Eric_B skrev (19 timer siden): Ikke alltid så lett å tjene penger da, må jeg si. Har du varebil er det lett, har du en golf-size ikke så lett. Man må prise seg veldig ned for å i hele tatt vekke interessen, man er litt avhengig av gode feedbacks for å leie ut til høyere pris. Har du noen priseksempler? Er det km- eller døgnpris, eller en kombinasjon av de to? Jeg har for mange biler, men bor også grisgrendt til...slikt fungerer vel best i bynære strøk? Anonymkode: 2eb50...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eric_B Skrevet 9. desember 2021 #6 Del Skrevet 9. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du noen priseksempler? Er det km- eller døgnpris, eller en kombinasjon av de to? Jeg har for mange biler, men bor også grisgrendt til...slikt fungerer vel best i bynære strøk? Anonymkode: 2eb50...d77 En miks ja, døgnpris + 200 km inkludert, standard 3 kr i overkjøring. Jeg bor i en av de "store" byene våre, her er går eldre småbiler til rundt 3-500 kr døgnet, nyere "små-elbiler" rundt 600. Større familiebiler av ny dato fra 1200, 20 år gamle stasjonsvogner rundt 700. Men er veldig variabelt priset. Litt som på Finn, stort spenn alt etter hvor viktig det er for folk å leie det ut. Ser samme modell av en Tesla S legges ut fra 1400 til 2500 🤦♂️ Enkleste er å søke opp hvilke biler som er i nærheten og så prise deg i forhold til det som er konkurransen. Jeg tror prisene må ned fremover riktignok, når profesjonelle bildelingsaktører kommer mer på banen. Som eksempel, Hyre leier ut splitter nye stasjonsvogner til 700 kr døgnet med 150 km i nærområdet mitt. Endret 9. desember 2021 av Eric_B 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #7 Del Skrevet 9. desember 2021 Leid ut flere ganger og er veldig fornøyd med alt. Fått småskader har vi, da mest kantkjørte felger. Tar det da med leietager og sender så inn dokumentasjon til nabobil som dekker det på den inkluderte forsikringen. Men har en dyr bil som drar inn en del penger, hadde ikke giddet for småpenger. Anonymkode: 49756...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #8 Del Skrevet 9. desember 2021 Har leid ut i Nabobil noen år. Flere type biler. Eneste som lønner seg som blir leid ut hele året uansett vær og føre er varebiler. Folk må frakte møbler og div gjennom hele året. Mindre personbiler er mest for sommerhalvåret. Anonymkode: f00c1...2b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loppekasse Skrevet 9. desember 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 9. desember 2021 Takk for svar alle sammen 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #10 Del Skrevet 10. desember 2021 Kjempespennende. Litt dumt at det ikke er marked for slikt i grisgrendte strøk, men med 200 km inkludert i døgnpris bør jo prisen uansett være minimum 800-900 kr for overhodet å kunne stå med overskudd med fossilbil? Statens kilometersats er litt over 4 kr, og for de fleste biler er det langt under kostnad. Anonymkode: 2eb50...d77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #11 Del Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjempespennende. Litt dumt at det ikke er marked for slikt i grisgrendte strøk, men med 200 km inkludert i døgnpris bør jo prisen uansett være minimum 800-900 kr for overhodet å kunne stå med overskudd med fossilbil? Statens kilometersats er litt over 4 kr, og for de fleste biler er det langt under kostnad. Anonymkode: 2eb50...d77 Ikke sant. Har varebil og registrerte meg for flere mnd siden. Men her på bygda har alle 1-3 biler😂 Anonymkode: b0e60...92a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå