Vera Skrevet 7. desember 2021 #1 Skrevet 7. desember 2021 https://www.nrk.no/osloogviken/oslo-vil-kjope-nytt-juletre-til-london-1.15760947 1
RedFox81 Skrevet 7. desember 2021 #2 Skrevet 7. desember 2021 Vennligst les hele denne her. https://www.nrk.no/ytring/stromoppror-presser-regjeringen-1.15759913 1
Taluno Skrevet 7. desember 2021 #3 Skrevet 7. desember 2021 Vi har gitt de billig strøm, og nå gir de oss billig strøm 🤷 Men jeg synes for øvrig det er en trist holdning. Hvorfor kan vi ikke takke dem for hjelpen under krigen, bare fordi vi driver import og eksport med dem? Må vi slutte være takknemlig for gjestfri handlinger og hjelp i krig fordi vi nå skal snakke forretninger istedet? 2
Gjest loveli Skrevet 7. desember 2021 #4 Skrevet 7. desember 2021 Synes hele ordningen burde avvikles, det et virkelig unødvendig forurensende å sende stygge svære juletrær over vann og land...
Graadatamaskin Skrevet 7. desember 2021 #5 Skrevet 7. desember 2021 Må være så ærlig å innrømme at da jeg først leste artikkelen var jeg i tvil om det var satire eller ikke.
Vera Skrevet 7. desember 2021 Forfatter #6 Skrevet 7. desember 2021 Taluno skrev (1 time siden): Vi har gitt de billig strøm, og nå gir de oss billig strøm 🤷 Men jeg synes for øvrig det er en trist holdning. Hvorfor kan vi ikke takke dem for hjelpen under krigen, bare fordi vi driver import og eksport med dem? Må vi slutte være takknemlig for gjestfri handlinger og hjelp i krig fordi vi nå skal snakke forretninger istedet? De gir oss billig strøm? 🤔 Vi har jo allerede gitt dem et juletre? Hvor mye tror du det koster å sende juletreet? Reiser man tilbake til Norge finner man mennesker som ikke har råd til juletre - og her klager de fordi juletreet ikke var fint nok..?
Vera Skrevet 7. desember 2021 Forfatter #7 Skrevet 7. desember 2021 Graadatamaskin skrev (1 time siden): Må være så ærlig å innrømme at da jeg først leste artikkelen var jeg i tvil om det var satire eller ikke. Ja, det trodde jeg også..men nei..juletreet er ikke fint nok.
Taluno Skrevet 8. desember 2021 #8 Skrevet 8. desember 2021 Vera skrev (20 timer siden): De gir oss billig strøm? 🤔 Vi har jo allerede gitt dem et juletre? Hvor mye tror du det koster å sende juletreet? Reiser man tilbake til Norge finner man mennesker som ikke har råd til juletre - og her klager de fordi juletreet ikke var fint nok..? Ja, vi importerer strøm fra Storbritannia nå, som er med på å senke prisene her. Hadde vi ikke importert nå, så hadde prisene vært enda høyere. Når prisene i Storbritannia er lavere enn her, så importerer vi. https://www.nettavisen.no/stromprisene-er-rekordhoye-fordi-politikerne-haver-inn-milliardbelop-pa-stromregningene/o/5-95-352403 Og ja, vi har gitt dem ett juletre, ett juletre det er direkte flaut å se på. Det å si at det treet er en takk for hjelpen er skammelig. Og ja, en del nordmenn har ikke råd til juletre, hvordan hadde det vært om britene sa "neh, vi har nok med våre egne" under krigen? Hvordan tror du Norge egentlig hadde sett ut uten all hjelpen vi mottok fra britene? 1
Gjest Nimbus2000 Skrevet 8. desember 2021 #9 Skrevet 8. desember 2021 loveli skrev (21 timer siden): Synes hele ordningen burde avvikles, det et virkelig unødvendig forurensende å sende stygge svære juletrær over vann og land... Enig. Juletreet blir alltid stygt under transport.
Gjest Nimbus2000 Skrevet 8. desember 2021 #10 Skrevet 8. desember 2021 (endret) Taluno skrev (3 minutter siden): Og ja, vi har gitt dem ett juletre, ett juletre det er direkte flaut å se på. Det å si at det treet er en takk for hjelpen er skammelig. Og ja, en del nordmenn har ikke råd til juletre, hvordan hadde det vært om britene sa "neh, vi har nok med våre egne" under krigen? Hvordan tror du Norge egentlig hadde sett ut uten all hjelpen vi mottok fra britene? Britene hjalp ikke Norge for å være snille mot oss. Britene kriget mot Tyskland av egeninteresse. Ja vi kan sikkert kjøpe et juletre til dem i England. Det blir billigere enn å frakte det fra Norge. Endret 8. desember 2021 av Nimbus2000
Taluno Skrevet 8. desember 2021 #11 Skrevet 8. desember 2021 Nimbus2000 skrev (1 time siden): Britene hjalp ikke Norge for å være snille mot oss. Britene kriget mot Tyskland av egeninteresse. Ja vi kan sikkert kjøpe et juletre til dem i England. Det blir billigere enn å frakte det fra Norge. Så siden de hadde egeninteresse så trenger vi ikke takke? Norge hadde vel kommet relativt dårlig ut av det uten hjelpen, uansett hva årsaken/tanken til hjelpen var? Men man kan si hva man vil om tradisjonen med å takke for hjelpen, om den er nødvendig eller ikke, men det burde uansett skilles mellom noe som et ment som en takk for hjelpen under krigen, og hva som er handelsvare i dag. Jeg synes det blir feil å måle gaver og handelsvare mot hverandre. 2
Drizzt Skrevet 8. desember 2021 #12 Skrevet 8. desember 2021 (endret) RedFox81 skrev (23 timer siden): Vennligst les hele denne her. https://www.nrk.no/ytring/stromoppror-presser-regjeringen-1.15759913 Når vi legger til at en viktig del av årsaken til den markedssvikten vi nå opplever er knyttet til den grønne omstillingen, risikerer en også at klimapolitikken mister legitimitet. Ja, det er nettopp det som skjedde. Klimapolitikken mistet legitimitet. Eller dette her: Virkemidler som et pristak, og dermed også en minstepris – eller et prisgulv – mener regjeringen kan være risikabelt. Frykten er at prisen tenderer mot det høyeste nivået, og setter den fordelen norsk næringsliv har med rimeligere energipriser enn konkurrentene i fare. Nei, det var da lett valg - la folk fryse ihjel for at staten skal tjene noen millioner ekstra til brillestøtte eller enda mer penger til bøndene. Endret 8. desember 2021 av Drizzt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå