Gå til innhold

Er det vanlig at boligprisene går i bunn i november

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min leilighet i Trondheim har sunket med 1,4% i verdi siden sommeren. Er det vanlig eller et faresignal, med andre ord, bør jeg selge den nå med en gang for å ikke tape millioner det?

Anonymkode: 35ac0...c84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er helt normalt fordi de færreste ønsker å gjennomgå den prosessen rett før jul. Boligmarkedet tar seg alltid opp igjen i januar og utover mor våren. Da jeg skulle selge i Trondheim stod vi klare til å legge ut annonsen etter nyttår, innen de 14 første dagene, fordi det alltid er forventet at folk er klare til å ta stilling til det etter jul. Eller bare har vært så mye med hverandre i jula at de har funnet ut at de vil flytte fra hverandre. Det er somregel en boom rett etter jul og sommerferie.

Anonymkode: bee78...98f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det er helt normalt fordi de færreste ønsker å gjennomgå den prosessen rett før jul. Boligmarkedet tar seg alltid opp igjen i januar og utover mor våren. Da jeg skulle selge i Trondheim stod vi klare til å legge ut annonsen etter nyttår, innen de 14 første dagene, fordi det alltid er forventet at folk er klare til å ta stilling til det etter jul. Eller bare har vært så mye med hverandre i jula at de har funnet ut at de vil flytte fra hverandre. Det er somregel en boom rett etter jul og sommerferie.

Har du statistikk eller avisartikler mv. på det?

TS

Skrevet

Det er riktig som den over skriver. Derfor timer mange boligsalg til å treffe i de gode månedene, som igjen fører til større konkurranse om kjøperene i denne perioden også. November/desember er dårlige måneder å selge i.

Anonymkode: b3cd4...f6e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er riktig som den over skriver. Derfor timer mange boligsalg til å treffe i de gode månedene, som igjen fører til større konkurranse om kjøperene i denne perioden også. November/desember er dårlige måneder å selge i.

Anonymkode: b3cd4...f6e

Men…. Det har vært nedgang i verdi siden september/okt ish…

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS

Det er bare å bruke Google.....

https://eiendomsmegler.no/når-lønner-det-seg-å-selge

https://tjenestetorget.no/blogg/nar-lonner-det-seg-a-selge-bolig

Bare et kjapt utvalg i farta, du finner sikkert mer om du leter. Eller du kan ringe en megler.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS

Megleren min sa akkurat det samme. Solgte nå i høst. Dårlig periode, lite folk på visning, ikke så fine bilder ute, men hadde flaks og fikk prisen jeg ville ha. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...