Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er generelt skeptisk til å binde meg til noe, det å binde f eks huslånsrenta har jeg styrt klart unna. Samme med strøm, siden prisene varierer. Jeg bor i nord og har hatt gode strømpriser i sommer og høst - helt til kulda kom. 
Mannen min har fått et tips fra svigerfar om å heller få fastpris på strømmen, og nå er jo han tydeligvis solgt. 

Argumentet hans er at det ikke blir så stor differanse mellom det vi kunne hatt med spotpris (lå på kanskje 25 i snitt i sommer) og den nye, faste prisen. Og at vi da vet nøyaktig hva vi kommer til å betale hver måned. 
Avtalen som blir da er 1 år 54,9 øre/kwh eller 3 mnd 92,9 øre/kwh. SIstnevnte høres helt horribelt ut.

Ingen kan spå strømprisen fremover, men hvor lurt er det? 

Anonymkode: 86043...357

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har alltid fastpris på strøm. Da vet jeg nøyaktig hva regningen blir ved bruk av så og så mange kw.

Anonymkode: 9f7ae...853

Skrevet

Jeg bor i NO5 og har så langt latt vare å binde meg. Rekorden her har, som kjent, vært 450 øre/kWt, med snittpriser per døgn tidvis rett i underkant av 200 øre/kWt.

Grunnen til at vi ikke har bundet oss er at dette i prinsippet er gambling: Vi vedder på at vi vet bedre enn strømleverandørene hvordan prisen utvikler seg fremover? Nope.

Dessuten er jeg sikker på at de ekstreme og tidvis svært irrasjonelle svingningene vi ser nå vil fremprovosere en politisk reaksjon.

Tredje argumentet er at vi har råd til dette. Forbruket vårt er redusert med en tredel jf. i fjor og i november betalte vi vel 1500 kr (istdf. 179 kr i fjor). Det tåler vi inntil prisene faller igjen.

Anonymkode: 9f42d...869

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...