AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #1 Skrevet 7. desember 2021 Hei jobber innenfor helse og er nå gravid i uke 21. er endel tunge løft, mye gåing og høyt tempo med mange pasienter. Formen er egentlig ganske fin, men såklart mer sliten og trøtt etter jobb enn før. må jeg snakke med jordmor eller lege før jeg får noe tilrettelegging på jobb? eller kan jeg spørre teamleder om å få slippe unna de tyngste løfta feks? har for rett på noe uten å ha dokumentasjon på det? Anonymkode: 8b988...a3e
Gjest Smeltemann Skrevet 7. desember 2021 #2 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei jobber innenfor helse og er nå gravid i uke 21. er endel tunge løft, mye gåing og høyt tempo med mange pasienter. Formen er egentlig ganske fin, men såklart mer sliten og trøtt etter jobb enn før. må jeg snakke med jordmor eller lege før jeg får noe tilrettelegging på jobb? eller kan jeg spørre teamleder om å få slippe unna de tyngste løfta feks? har for rett på noe uten å ha dokumentasjon på det? Anonymkode: 8b988...a3e Varierer fra sted til sted. De fleste trenger ingen dokumentasjon på tilrettelegging. De vet vel at du er gravid.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #3 Skrevet 7. desember 2021 Smeltemann skrev (10 minutter siden): Varierer fra sted til sted. De fleste trenger ingen dokumentasjon på tilrettelegging. De vet vel at du er gravid. Ok! Ja, de vet jeg er gravid😊 ts Anonymkode: 8b988...a3e
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #4 Skrevet 7. desember 2021 I første omgang spør du på jobb om å få tilrettelegging. Om du ikke får gehør for tilrettelegging så burde du ta det opp med lege eller jordmor for eventuelt gradert sykemelding. Anonymkode: 6a541...add 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #5 Skrevet 7. desember 2021 Hadde spurt overordnet på jobben først. Hvis de ikke tilrettelegger hadde jeg kontaktet fagforeninga. De vet garantert hva du har rett på. Anonymkode: f693f...cfb 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #6 Skrevet 7. desember 2021 Takk for svar😊 skal høre med leder imorgen… skulle tro det gikk an å tilrettelegge litt ts Anonymkode: 8b988...a3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå