AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #1 Skrevet 7. desember 2021 Var nettopp på 32ukers kontroll, hadde kjørt parkeringsplassen rundt 3 ganger uten å finne plass og ble for sen til timen pga dette, og måtte bare parkere langs veien til slutt. Restforkjølet på 3 uken i tillegg. Det er forhåpentligvis bare dette som gjorde blodtrykket høyt (140/80), men man blir jo bekymret. Har ikke hodepine, hevelser eller proteiner i urinen, det var kun dette blodtrykket som bekymret jordmor. Skal tilbake om et par uker, men skal allerede til legen av andre grunner om en time. Er det vits i å be han måle trykket igjen nå som jeg ikke er så stresset som i sted, 3 timer senere? Hva kan skje hvis det er svangerskapsforgiftning? Ble ordentlig bekymret nå, det er jo 8 uker igjen til termin, og 5 uker til babyen ikke vil regnes som prematur. Anonymkode: a2058...939
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #2 Skrevet 7. desember 2021 140/80 er jo ikke veldig høyt, så det kan godt være "kontortrykk" fordi du var stresset og akkurat hadde fortet deg. Ville bedt fastlegen måle igjen jeg, det tar jo ikke lange tiden å gjøre Anonymkode: 5ff3f...9a5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #3 Skrevet 7. desember 2021 Jeg måtte alltid måle flere ganger da jeg var gravid, fordi jeg blir stresset av å måle blodtrykket. Til vanlig er jeg innenfor normalen selv med stress, men i graviditeten gikk jeg litt over. Blodtrykket sank på andre og tredje måling, så det var ikke bekymringsverdig. Anonymkode: 009a4...9e2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #4 Skrevet 7. desember 2021 Takk for svar. 🙂 Venter på å komme inn til lege, så skal høre om han vil måle det igjen nå. Anonymkode: a2058...939
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #5 Skrevet 7. desember 2021 Husk å ikke prate eller løfte armen/bevege deg rett før den tas Anonymkode: 62a80...a8f
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #6 Skrevet 7. desember 2021 Da var det på 135/79, litt lavere i alle fall. Legen sa det var under grensen for hva han ville bekymret seg for, men i øvre del av ikkebekymrings-sonen. Så får bare ta det med ro. Anonymkode: a2058...939
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå