AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #1 Skrevet 7. desember 2021 Er det noen her med erfaring med vanishing twin? Ultralyd i uke 8 her viser at det en gang var vært to stk. ble også fortalt at risiko for spontan abort var noe høyere med dette fenomenet. Men jeg klarer ikke å finne noe fornuftig på norsk fra sikre kilder på nettet om dette her. Noen som har noen erfaringer? Anonymkode: 73525...2ea
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #2 Skrevet 12. desember 2021 Sjekk på babyverden forum. Der er det folk som har opplevd lignende Anonymkode: 728a1...7f8
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #3 Skrevet 12. desember 2021 Jeg var på tidlig ultralyd i uke 6-7, hvor det ble konstatert at jeg bar på tvillinger (så to fostersekker). Ble da satt opp på ekstra ultralyd på sykehuset for tettere oppfølging, men i uke 11-12 var den ene fostersekken tom. De sa at dette ikke er et så uvanlig fenomen, hvor kroppen bare absorberer embryoet dersom det er noe som det ikke skal med det🤷🏼♀️ Jeg hadde ikke kjent noen smerter, ingen blødning, ingenting som har kommet ut.. Jeg vet for øvrig ikke noe mer om dette da, de sa ingenting til meg om at faren for spontanabort er høyere etter noe slik. Jeg er gravid i uke 32 nå, så det har gått bra for meg☺️ Anonymkode: 14d02...3b0
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #4 Skrevet 12. desember 2021 https://www.netinbag.com/no/health/what-is-vanishing-twin-syndrome.html Anonymkode: 14d02...3b0
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #5 Skrevet 12. desember 2021 Jeg var på ul uke 7 og fikk påvist tvillinger og ble advart om å ikke ta gleden på forskudd da det hendte at en kunne forsvinne "sporløst" før uke 12 ish. Via tvillingklubben møtte jeg ei som fikk en brå og smertefull blødning tidlig i svangerskapet. Hun var på legevakten for sjekk og da fant de tvillinger og antok at blødningen skyldes at det opprinnelig hadde vert trillinger. Hun visste ikke at det var tvillinger før hun kom på legevakten. En annen hadde fått påvist eneggede tvillinger og en tredje enegget baby, den ene døde og kroppen renset den ut selv. Hun fødte toeggede tvillinger og så det var en rar tanke å se tvillingene og vite at en av de skulle det vert to av. Anonymkode: 979f5...ee5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå