Gå til innhold

Parkeringstillatelse for forflytningshemmede

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere gravide som har fått innvilget en slik søknad pga. bekkenproblemer eller andre lignende svangerskapsrelaterte problemer? 😶

Jeg har fått bekkensmerter og har problemer med å gå. Egentlig fått beskjed fra min fysiobehandler om å gå minst mulig, og det prøver jeg på. Ingen unødvendige turer, sender mannen på mye og planlegger alt fra tur til kjøkkenet, badet o.l hjemme :roll:

Men til syvende og sist kommer jeg ikke unna at det er ting jeg MÅ få gjort. Er bl.a i 20% jobb, må handle noen julegaver som ikke kan delegeres og må hente/levere i barnehagen noen få dager i uken. Hvert skritt er en ilende smerte, og jeg ser med lengselsfulle øyne på de nærmeste parkeringsplassene på barnehagen og butikken. Pr. nå må jeg parkere en god del unna og da gå et stykke.

Jeg lurer veldig på om det finnes gravide som har søkt og fått innvilget parkeringstillatelse? Syns det blir flaut å spørre legen min om dette ikke vanlig. Og det er jo bare litt over 2 måneder til termin. Aner ikke hvor lang tid en slik søknad evnt. ville tatt. 

Anonymkode: f57e7...402

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde invalidiserende bekkenløsning med begge mine, fikk beskjed fra nav om at man ikke fikk noe slikt i svangerskap, dessverre

Anonymkode: be53c...2e8

Skrevet

Er det jobben sin parkeringsplass? Jeg må egentlig gå noen hundre meter fra parkeringen til der kontoret mitt er, men fikk lov til å parkere på et nærmere sted de siste ukene da bekkenet var krise. 

Anonymkode: 6a444...21d

Skrevet

Jeg har jobbet med disse søknadene, og innvilget flere korttidssøknader pga bekkenløsning og problemer med å gå. Dog er ikke handling godkjent behov for å få en slik tillatelse(henger jo ikke helt på greip når man trenger det for å parkerer litt nærmere når ganglengden inne på senter gjerne er ganske lang), det må være hyppige besøk hos lege/ behandling osv. Men ta kontakt med kommunen din, noen kommuner er mer chille når det kommer til å godkjenne slike søknader. 

Må ha legeerklæring og, men kommunen din vil forklare deg alt. 

Anonymkode: 9fab2...73d

• Liker 2
Skrevet

På jobb kan du kreve tilrettelegging, evt. få full sykmelding dersom arbeidsgiver ikke kan/vil tilrettelegge.

Når det gjelder julegaver så kan du bestille på nett og sende mannen for å hente? 🤷‍♀️ Her i huset har i alle fall mannen hentet sin egen julegave på posten (jeg sa det var noe annet, til en annen :) )

Anonymkode: 02b17...b2c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.12.2021 den 10.46):

Jeg hadde invalidiserende bekkenløsning med begge mine, fikk beskjed fra nav om at man ikke fikk noe slikt i svangerskap, dessverre

AnonymBruker skrev (På 7.12.2021 den 11.02):

Er det jobben sin parkeringsplass? Jeg må egentlig gå noen hundre meter fra parkeringen til der kontoret mitt er, men fikk lov til å parkere på et nærmere sted de siste ukene da bekkenet var krise. 

AnonymBruker skrev (På 7.12.2021 den 11.10):

Jeg har jobbet med disse søknadene, og innvilget flere korttidssøknader pga bekkenløsning og problemer med å gå. Dog er ikke handling godkjent behov for å få en slik tillatelse(henger jo ikke helt på greip når man trenger det for å parkerer litt nærmere når ganglengden inne på senter gjerne er ganske lang), det må være hyppige besøk hos lege/ behandling osv. Men ta kontakt med kommunen din, noen kommuner er mer chille når det kommer til å godkjenne slike søknader. 

AnonymBruker skrev (På 7.12.2021 den 11.11):

På jobb kan du kreve tilrettelegging, evt. få full sykmelding dersom arbeidsgiver ikke kan/vil tilrettelegge.

Når det gjelder julegaver så kan du bestille på nett og sende mannen for å hente? 🤷‍♀️ Her i huset har i alle fall mannen hentet sin egen julegave på posten (jeg sa det var noe annet, til en annen :) )

Skrevet

Beklager, det var ikke meningen å sende innlegget over uten å svare. Jeg skulle takke alle for svar.

AnonymBruker skrev (På 7.12.2021 den 10.46):

Det var litt det jeg fryktet ja...

AnonymBruker skrev (På 7.12.2021 den 11.02):

Nei det gjelder egentlig ikke jobb. Har ikke mulighet for parkering der. Har frem til nå tatt buss, men i det siste blitt nødt til å la mannen kjøre meg.

AnonymBruker skrev (På 7.12.2021 den 11.10):

Høres jo positivt ut at du faktisk har innvilget noe slikt. Jeg bor i en av Norges største kommuner, så jeg ser dog ikke helt det at de skulle innvilge dette. Litt mer byråkrati og lite skjønn... Spesielt når jeg ikke har såå hyppige besøk hos lege/behandler (èn gang i uken). Det som tærer aller mest på er henting/levering i barnehagen og butikk.

AnonymBruker skrev (På 7.12.2021 den 11.11):

Har virkelig satt mannen til alt jeg kan. Men han kan dessverre ikke gjøre alt. Han har mye jobb, og selv om jeg har handlet myye på nett i høst og delegert mye så er det bare ting på kjøpesenter o.l han ikke kan kjøpe for meg. Alt fra klær til meg selv, til gaver jeg er usikker på der jeg må ta på ting.

• Liker 1
Skrevet

Hun som jobbet med dette før her:

En gang i uken kan være nok, så lenge det et kronglete for deg å parkere der og. Bare ikke legg masse vekt på handlingen i søknaden. Jobbet i en stor nok kommune til at vi var like strenge som f.eks Oslo. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...