AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #1 Skrevet 7. desember 2021 Lever under inntektsgrensen og så nå at jeg skulle betalt tilbake skatt forrige måned. Trodde de trakk automatisk fra inntekten. Hva bør jeg gjøre ? Hvem kontakter jeg og er det mulig å nedbetale? Anonymkode: 5531f...18e
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #2 Skrevet 7. desember 2021 Skatteetaten er det vel.. Har du sjekket hvor de holder til i ditt område? kanske du kan få snakket med dem? de er vel den hardeste innkrever når det gjelder skatten. Det var litt synd at du ikke var i forkant og sparte opp? Men du satset altså på at de bare trakk fra inntekt slik at du skulle sitte igjen med null? 🤷♀️ Skylder selv 30 000 i skatt her til neste år. Har tenkt å sette i gang å spare eller jobbe ekstra. forstår det er kjipt av meg å si at "dette burde du ha tenkt på" men til neste gang, er det nok lurt å gjøre det. Anonymkode: 59f88...b7e
Polyester Skrevet 7. desember 2021 #3 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lever under inntektsgrensen og så nå at jeg skulle betalt tilbake skatt forrige måned. Trodde de trakk automatisk fra inntekten. Hva bør jeg gjøre ? Hvem kontakter jeg og er det mulig å nedbetale? Anonymkode: 5531f...18e Du må selv skrive en nedbetalingsplan og søke om det på skatteetaten sine sider. Hvis ikke du gjør det så tar de penger fra deg enten i pant i verdisaker eller trekk i lønn. Har du fått brev om tvangsinnfordring enda? Det vil være det neste som skjer om du ikke har betalt innen fristen. Her står det om hva som kan skje: https://www.skatteetaten.no/rettskilder/type/rundskriv-retningslinjer-og-andre-rettskilder/rundskriv/112001/
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #4 Skrevet 7. desember 2021 https://www.skatteetaten.no/kontakt/kontor/skatteoppkrever/ Anonymkode: 59f88...b7e
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #5 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lever under inntektsgrensen og så nå at jeg skulle betalt tilbake skatt forrige måned. Trodde de trakk automatisk fra inntekten. Hva bør jeg gjøre ? Hvem kontakter jeg og er det mulig å nedbetale? Anonymkode: 5531f...18e Hvilken inntektsgrense? Anonymkode: e92b0...98e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå