Gå til innhold

Om du lurer på hva gaslighting er

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Se filmen Your reality. Den ligger på YouTube. Jeg får ikke til å dele link.

Anonymkode: 4bb1e...ae7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for tips, skal se 👍 Her er link: 

Anonymkode: d1e62...47a

Supert, takk for hjelpen med linken 😊

Anonymkode: 4bb1e...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette er ganske milde eksempler selv om det ender med fysisk vold. Når man først har vært utsatt for det gjenkjenner man det fort, typiske fraser er "nei, det har jeg aldri sagt", "bare tulla" osv. Opplever man det bør man rømme så fort som farb, blokker vedkommende i ALLE kanaler (vipps til og med..) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som liker eldre filmer kan også se spillefilmen Gaslight (1940) som har gitt opphav til uttrykket. 

Koselig med litt svart/hvitt til jul. 🙂

Endret av Kroko-dil-o
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, husker når eksen min etter krangel alltid sa at det han sa og gjorde var bare i kampens hete, som om det var greit fordi vi var i en krangel å si masse stygge ting til meg som at jeg ikke kan klare meg uten han og har en løs bøttefitte og trenger terapi. Sånne mennesker ødelegger deg helt, jeg sliter enda og føler meg paranoid i nye forhold fordi jeg tror de prøver å knekke meg ned også, forhold klarer jeg ikke lenger rett og slett. Enten finner jeg meg sånne syke jævler gang på gang eller så er det jeg som ikke stoler på noen sin intensjon. Best å være alene. 

Anonymkode: bd27a...b0a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Uff, husker når eksen min etter krangel alltid sa at det han sa og gjorde var bare i kampens hete, som om det var greit fordi vi var i en krangel å si masse stygge ting til meg som at jeg ikke kan klare meg uten han og har en løs bøttefitte og trenger terapi. Sånne mennesker ødelegger deg helt, jeg sliter enda og føler meg paranoid i nye forhold fordi jeg tror de prøver å knekke meg ned også, forhold klarer jeg ikke lenger rett og slett. Enten finner jeg meg sånne syke jævler gang på gang eller så er det jeg som ikke stoler på noen sin intensjon. Best å være alene. 

💔❤ lest boken "Uelskbar"? Den er veldig fin for oss som har hatt slike mennesker i livet vårt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

💔❤ lest boken "Uelskbar"? Den er veldig fin for oss som har hatt slike mennesker i livet vårt

Den skal jeg lese, takk for tips :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroko-dil-o skrev (1 time siden):

De som liker eldre filmer kan også se spillefilmen Gaslight (1940) som har gitt opphav til uttrykket. 

Koselig med litt svart/hvitt til jul. 🙂

Men...heh?

Det er da Ingrid Bergman som spiller i Gaslight, og den er fra 1944.

Eller er det jeg som er gal? 😳

Anonymkode: 00cf3...c05

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men...heh?

Det er da Ingrid Bergman som spiller i Gaslight, og den er fra 1944.

Eller er det jeg som er gal? 😳

Nei, jeg lurte på det samme, eller jeg trodde det var Betty Davies, så vi er nok begge gale. 😂

Det var opprinnelig et skuespill så det kan godt hende det er flere filmversjoner.

Du får sjekke det opp, jeg skal snart logge av. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kroko-dil-o skrev (8 minutter siden):

Nei, jeg lurte på det samme, eller jeg trodde det var Betty Davies, så vi er nok begge gale. 😂

Det var opprinnelig et skuespill så det kan godt hende det er flere filmversjoner.

Du får sjekke det opp, jeg skal snart logge av. 🙂

Litt snodig at man ender opp med følelsen av å være sinnsforvirret, fordi det finnes mange versjoner av Gaslight.

Jeg har sett den med Ingrid Bergman, kan anbefale den i alle fall :) 

Det var som å se Isabella Rosselini i blond versjon. Følte meg litt sinnsforvirret av det også - så her er er mulighetene mange til å virkelig lære hva gaslighting er! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...