AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #1 Skrevet 7. desember 2021 Jeg begynner å blir rimelig fortvilet over ledelsen min på jobb. Mulig dette blir litt rotete, men jeg skal prøve å forklare til beste evne. På forrige års medarbeidersamtale snakket vi om kommende prosjekter. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle ha et stort ansvar i et av disse. Siden dette har jeg jobbet utrolig mye med en kritisk del av det ene prosjektet, mer eller mindre helt alene fra min bedrift. Jeg har i det siste stått en del fast da jeg mangler gjennomslagskraft og autoritet til å ta ting videre. Når jeg da har bedt om bistand fra ledelsen, har jeg blitt møtt med setninger som «jeg er ikke kjent med prosessen» eller «jeg vet ikke hvem du kan spørre». Opplever dette som veldig frustrerende og er redd hele prosjektet faller gjennom, og at jeg blir sittende uten oppgaver. Savner en ledelse som kjemper ansattes sak og får ting til å skje. Det toppet seg litt nå, når prosjektet for alvor har blitt satt i gang og skal ut til kunden. Min leder med null oversikt, skal plutselig være overordnet ansvarlig. Her opplever jeg litt at alt ansvaret jeg ble lovet, blir tatt ifra meg. Dersom lederen hadde tatt tak i ting og vært en pådriver, ville jeg vær positiv til dette, men det er ikke tilfelle. Hen har begynt å dra inn en hel del unødvendige ting i prosjektet og bruker utrolig mye tid på dette. Enkle oppgaver, som hvem som helst kunne gjort, blir til 10 møter og en hel del unødvendig arbeid. Samtidig står jeg og ser at kritiske deler brenner. Jeg har sagt ordentlig ifra flere ganger at jeg er bekymret for den delen jeg sitter med, men opplever at hen ikke tar seg tid til å høre på. Nå er jeg lei av å føle at jeg maser. Skal sies at dette også gjelder for en del andre ting i bedriften. Ledelsen har ikke kontroll på ansattes kompetanse, eller hva som skjer generelt. Kjenner meg utrolig demotivert og det er tungt å gå på jobb. Noen råd? Blir ikke mulig å henvende seg høyere opp i ledelsen, da det er nære relasjoner dem imellom. Anonymkode: 64169...705
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #2 Skrevet 7. desember 2021 Støtt og snakk frem lederenes avgjørelser selv om du vet de er dårlige og søk nye jobber samtidig. Disse folkene kommer ikke til å forandre seg og det beste er å sørge for en best mulig referanse. Anonymkode: aaa20...81d
Gjest Smeltemann Skrevet 7. desember 2021 #3 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg begynner å blir rimelig fortvilet over ledelsen min på jobb. Mulig dette blir litt rotete, men jeg skal prøve å forklare til beste evne. På forrige års medarbeidersamtale snakket vi om kommende prosjekter. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle ha et stort ansvar i et av disse. Siden dette har jeg jobbet utrolig mye med en kritisk del av det ene prosjektet, mer eller mindre helt alene fra min bedrift. Jeg har i det siste stått en del fast da jeg mangler gjennomslagskraft og autoritet til å ta ting videre. Når jeg da har bedt om bistand fra ledelsen, har jeg blitt møtt med setninger som «jeg er ikke kjent med prosessen» eller «jeg vet ikke hvem du kan spørre». Opplever dette som veldig frustrerende og er redd hele prosjektet faller gjennom, og at jeg blir sittende uten oppgaver. Savner en ledelse som kjemper ansattes sak og får ting til å skje. Det toppet seg litt nå, når prosjektet for alvor har blitt satt i gang og skal ut til kunden. Min leder med null oversikt, skal plutselig være overordnet ansvarlig. Her opplever jeg litt at alt ansvaret jeg ble lovet, blir tatt ifra meg. Dersom lederen hadde tatt tak i ting og vært en pådriver, ville jeg vær positiv til dette, men det er ikke tilfelle. Hen har begynt å dra inn en hel del unødvendige ting i prosjektet og bruker utrolig mye tid på dette. Enkle oppgaver, som hvem som helst kunne gjort, blir til 10 møter og en hel del unødvendig arbeid. Samtidig står jeg og ser at kritiske deler brenner. Jeg har sagt ordentlig ifra flere ganger at jeg er bekymret for den delen jeg sitter med, men opplever at hen ikke tar seg tid til å høre på. Nå er jeg lei av å føle at jeg maser. Skal sies at dette også gjelder for en del andre ting i bedriften. Ledelsen har ikke kontroll på ansattes kompetanse, eller hva som skjer generelt. Kjenner meg utrolig demotivert og det er tungt å gå på jobb. Noen råd? Blir ikke mulig å henvende seg høyere opp i ledelsen, da det er nære relasjoner dem imellom. Anonymkode: 64169...705 Det høres ut som om det er lite struktur i firmaet. Er dere flere i Teamet på den oppgaven du har eller er det bare du som jobber opp mot den kunden? Det virker som om du trenger noen og støtte deg på,drøfte og "spille" med. Jeg ville tatt en prat med min nærmeste og hjelper ikke det så ville jeg tatt det opp til daglig leder eller styre. Det er jo tross alt kunden som lider av dette.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #4 Skrevet 7. desember 2021 Jobber du i samme kommune som meg? 😂 høres sånn ut. Anonymkode: adaf5...c6d 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #5 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Savner en ledelse som kjemper ansattes sak En ledelse kjemper aldri de ansattes sak, kun sin egen sak (sikre egen bonus). Hvis prosjektet blir vellykket, tar lederen din all kred, går det åt skogen får du skylda. Velkommen til arbeidslivet. Det er ikke sikkert det er noe bedre et annet sted, det er slik det fungerer (eller ikke fungerer). Du vil alltid oppleve middelmådige ledere og manglende forståelse og støtte. Prøv å ikke ta disse tingene personlig, det er "bare" en jobb. Gjør ditt beste og ikke la tankene ødelegge fritida di. Anonymkode: d08f1...086 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå