Gå til innhold

Barnehage/skole som ikke gir beskjed om smitte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber et sted med mange barn og ansatte. Vi samarbeider på tvers av gruppene, og deler pauseområder o.l.  I det siste har det vært flere tilfeller av covid. Daglig leder sender kun ut informasjon til foreldre og ansatte på den avdelingen tilfellet gjelder. Vi har også fått beskjed om at vi ikke har lov å gi beskjed til andre ansatte vi jobber med dersom det er tilfeller av covid på avdelingen, og at det vil bli ansett som brudd på taushetsplikten og bli slått hardt ned på. 

Hvordan ville du reagert som forelder dersom du ikke fikk beskjed om at barn din sønn/datter leker med har covid? Hvordan ville du reagert som ansatt?

Anonymkode: f2318...e31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt håpløst nå. De mener det nok godt for å ikke skape unødvendig frykt. Men jeg ville gjerne visst det slik at jeg feks kunne tatt en hurtigtest på barnet mitt eller velge å droppe å dra i et unødvendig familiebesøk akkurat en dag fordi barnet mitt har lekt med koronapositive barn. Jeg vil gjerne ha muligheten til det valget og det har jeg ikke om informasjon ikke deles. Informasjon er kunnskap og trygghet. 

Samme med skolen. Vi får null info nå. 

Anonymkode: b348d...a8f

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes selv det er ubehagelig å få spørsmål fra foreldre om smitte på andre avdelinger/klasser som de vet om på grunn av søsken, og jeg står der som et spørsmålstegn. 

Anonymkode: f2318...e31

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at det ikke lenger er spørsmål om man får covid, spørsmålet er når.

Jeg jobber selv i barnehage og har foreldrene spørsmål så henvender jeg dem til styrer. 

Anonymkode: b1c3d...851

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...