Gå til innhold

Gutter mot verden - NRK Nett-TV

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja for kvinner får jo ingen oppmerksomhet i dagens samfunn.

Nesten alt handler om kvinner.

Anonymkode: 00b73...8e9

Det gjør det absolutt ikke. Tåler du ikke at det finnes kvinnelige kjendiser eller hva er greia? De får forresten MYE mere dritt enn mannlige kjendiser. Og de får ikke noe mindre dritt fra menn enn fra andre kvinner. 

Anonymkode: ce1f3...9e2

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor han vennen til programlederen sier at alle hater heterofile cis menn. At de må skamme seg osv. Er absolutt ingen som har sagt det. Og i de tilfellene der noen blir «hatet» på for at de er hvit cis mann er det fordi de selv har vært respektløs mot andre. 

Anonymkode: 06acb...729

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.1.2022 den 13.46):

Det gjør det absolutt ikke. Tåler du ikke at det finnes kvinnelige kjendiser eller hva er greia? De får forresten MYE mere dritt enn mannlige kjendiser. Og de får ikke noe mindre dritt fra menn enn fra andre kvinner. 

Du får linke til kilder da. Når kvinnelige kjendiser først får dritt, så er det en grunn til det. Konsekvensen de får er en del av årsaken til hva de har gjort. Menn får skylden, uten å ha løftet en finger. Det er likestillingen sin det.

Anonymkode: d708b...abe

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 22.00):

Du får linke til kilder da. Når kvinnelige kjendiser først får dritt, så er det en grunn til det. Konsekvensen de får er en del av årsaken til hva de har gjort. Menn får skylden, uten å ha løftet en finger. Det er likestillingen sin det.

Kvinner får jo dritt hele tiden.. Hvordan er det riktig å «kritisere» noens utseende? Noe veldig mange kvinner opplever

Skrevet
On 1/10/2022 at 12:20 PM, AnonymBruker said:

Skjønner ikke hvorfor han vennen til programlederen sier at alle hater heterofile cis menn. At de må skamme seg osv. Er absolutt ingen som har sagt det. Og i de tilfellene der noen blir «hatet» på for at de er hvit cis mann er det fordi de selv har vært respektløs mot andre. 

Det er ingen som sier det rett ut, men ta f. eks denne tråden og hvordan temaet i tv-serien blir debattert her. Latterliggjøring og spesielt usynliggjør er velkjente hersketeknikker som menn møtes med når de forsøker å ta opp tema som f. eks vold mot menn.

Ta en fyr som ABB før han gikk fullstendig amokk. Hvordan vil en slik gutt/mann bli møtt i samfunnet og helsesektoren? Samme med Kongsberg drapene. Noe sier meg at begge disse sakene kunne vært unngått.

Anonymkode: b1bca...fa1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ingen som sier det rett ut, men ta f. eks denne tråden og hvordan temaet i tv-serien blir debattert her. Latterliggjøring og spesielt usynliggjør er velkjente hersketeknikker som menn møtes med når de forsøker å ta opp tema som f. eks vold mot menn.

Ta en fyr som ABB før han gikk fullstendig amokk. Hvordan vil en slik gutt/mann bli møtt i samfunnet og helsesektoren? Samme med Kongsberg drapene. Noe sier meg at begge disse sakene kunne vært unngått.

Men hvem er det som utsetter menn for vold, drap osv? Det er jo menn selv. Det er menn som lager alle disse problemene og så klager de.. Det er forskjellen mellom mange av problemene menn vs kvinner har.. De sakene kunne blitt unngått ja, men hvorfor er det nesten bare menn som begår drap og generelt kriminalitet når veldig mange kvinner også sliter psykisk? Det handler jo mye om at menn ikke tar sin egen helse seriøst. Flere av disse mennene i denne serien ler garantert av homofobiske vitser f.eks for og så klage over at mange menn tar selvmord. Mange av de som tar selvmord er f.eks homofile/trans eller ikke passer inn i «mannsrollen». Men de som skaper disse forventningene er hovedsakelig menn. Selvfølgelig påvirker kvinner også. Men jeg ser nesten bare menn skrive dritt om andre menns seksualitet, væremåte etc på nett.. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2021 den 13.00):

Når det gjelder å få kjæreste, nærhet og sex så har ikke kvinner de samme utfordringene som menn. Alt dette er veldig lett tilgjengelig for alle kvinner. Derfor blir det jo ikke fokusert på kvinnelige incels feks, det finnes jo nesten ikke

Anonymkode: 61eec...fee

BUUUUUULLSHITTTT!!!!!

Anonymkode: 1d129...897

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 22.00):

For noe jævla vås. Kvinner blir kritisert for utseende, vekt, hva de sier, hvordan de fremstår osv... i mye større grad enn menn. Menn får kun kritikk når de gjør noe galt, men så bare gjør de noe morsomt etterpå og folk glemmer hva de har gjort. Du kan jo sammenligne Northug og Johaug f.eks. Johaug ruset seg ikke, men får fortsatt høre det. Northug ruset seg og satte folk i livsfare to ganger (kanskje flere ganger og), men snakker folk om det lenger? Nei, fordi han er mann. 

• Liker 2
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Men hvem er det som utsetter menn for vold, drap osv? Det er jo menn selv. Det er menn som lager alle disse problemene og så klager de.. Det er forskjellen mellom mange av problemene menn vs kvinner har.. De sakene kunne blitt unngått ja, men hvorfor er det nesten bare menn som begår drap og generelt kriminalitet når veldig mange kvinner også sliter psykisk? Det handler jo mye om at menn ikke tar sin egen helse seriøst. Flere av disse mennene i denne serien ler garantert av homofobiske vitser f.eks for og så klage over at mange menn tar selvmord. Mange av de som tar selvmord er f.eks homofile/trans eller ikke passer inn i «mannsrollen». Men de som skaper disse forventningene er hovedsakelig menn. Selvfølgelig påvirker kvinner også. Men jeg ser nesten bare menn skrive dritt om andre menns seksualitet, væremåte etc på nett.. 

Jeg er ikke uenig i det du skriver her og menn har sine "svin på skogen". Det er helt klart, men å nærmest ignorere at det finnes kvinner som påfører sine barn og andre i nære relasjoner traumer og et vanskelig utgangspunkt her i livet provoserer meg. Det er akkurat dette her du skriver som illusterer mitt poeng. Inntil den dagen folk skjønner at kvinner ikke er noe bedre enn menn så kommer nye generasjoner menn hate på kvinner eller bli radikalisert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke uenig i det du skriver her og menn har sine "svin på skogen". Det er helt klart, men å nærmest ignorere at det finnes kvinner som påfører sine barn og andre i nære relasjoner traumer og et vanskelig utgangspunkt her i livet provoserer meg. Det er akkurat dette her du skriver som illusterer mitt poeng. Inntil den dagen folk skjønner at kvinner ikke er noe bedre enn menn så kommer nye generasjoner menn hate på kvinner eller bli radikalisert. 

Er også kvinner som er helt forferdelige, men det er dessverre flest menn. Og når man hører på begrunnelsen for at menn hater kvinner er det sjeldent fordi de har opplevd noe fælt som en kvinne har gjort, men hvis man spør en kvinne hvorfor hun «hater» menn er det sjeldent det kun er fordi menn er menn, men fordi hun har opplevd at menn har gjort ting mot henne/andre hun kjenner. Poenget er bare at det er hovedsakelig menn som må fikse opp i hvordan de oppfører seg mot både andre menn og kvinner. Hva skal liksom kvinner gjøre med at menn dreper andre menn? 

• Liker 1
Skrevet

Hva er det dere ikke liker med  programlederen? Måtte inn å se serien når flere her var misfornøyde, men syns hun var helt kurant?

Anonymkode: 9c18f...322

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hva er det dere ikke liker med  programlederen? Måtte inn å se serien når flere her var misfornøyde, men syns hun var helt kurant?

Anonymkode: 9c18f...322

Altså syns hun var helt ok, men hun hørtes litt ut som en pickme-girl når hun sier i introen at «jeg har alltid bare hatt guttevenner». Og så syns jeg det er veldig rart at hun er venn med han vennen hun intervjuer endel hvis de har så ulikt syn på ting.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

BUUUUUULLSHITTTT!!!!!

Anonymkode: 1d129...897

Er jo sant da. De kvinnene som er single er kravstore, og når de ikke får de de vil ha velger de å være single. Men forblir jo single selv om de går etter kvinner med lav markedsverdi.

Anonymkode: dbfb5...a79

Skrevet

Har begynt å se serien nå og synes det er et ekstremt viktig program. Jeg tror disse ekstreme gutta er det motsatte av ekstrem "woke" feminisme som finnes spesielt i sosiale medier og tiktok er verstingen. Alle lar seg krenke, alle skal godtas MEN ikke hvite menn. Det er faktisk gått alt for langt å det man ser i denne serien er resultatet. De som får gjennomgå mest er hvite menn, og å ha en så svart hvitt tankegang er veldig skadelig. Det unnskylder selvfølgelig ikke uttalelsene og oppførselen til enkelte i dette programmet, men det gir en forklaring. De to gruppene er alt for ekstreme på hver sin kant, og påvirker hverandre til å bli mer og mer ekstreme. 

Anonymkode: 32587...42f

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har begynt å se serien nå og synes det er et ekstremt viktig program. Jeg tror disse ekstreme gutta er det motsatte av ekstrem "woke" feminisme som finnes spesielt i sosiale medier og tiktok er verstingen. Alle lar seg krenke, alle skal godtas MEN ikke hvite menn. Det er faktisk gått alt for langt å det man ser i denne serien er resultatet. De som får gjennomgå mest er hvite menn, og å ha en så svart hvitt tankegang er veldig skadelig. Det unnskylder selvfølgelig ikke uttalelsene og oppførselen til enkelte i dette programmet, men det gir en forklaring. De to gruppene er alt for ekstreme på hver sin kant, og påvirker hverandre til å bli mer og mer ekstreme. 

Hvordan får de gjennomgå, egentlig? Er sammen med en hvit hetero fyr, syns ikke han gjennomgår noe som helst.

Anonymkode: 01f34...732

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan får de gjennomgå, egentlig? Er sammen med en hvit hetero fyr, syns ikke han gjennomgår noe som helst.

Anonymkode: 01f34...732

Jeg ordla meg nok litt klumsete. Jeg mener spesielt på tiktok og sosiale medier, der det finnes ekstreme woke feminister som latterliggjør og nedgraderer hvite menn kun fordi de er hvite menn. Mens alle andre skal godtas, og det er helt innafor at transkvinner skal få lov å bli kalt menstruerende kvinner. Mitt inntrykk er at de er veldig idealistiske og politisk korrekt, og det eneste offeret deres er enkelte menn. De skal liksom være så inkluderende og PK, men de har ingen nestekjærlighet for vanlige heterofile menn. Uten noe annen grunn at de er heterofile menn. Det blir for ekstremt. 

Skrevet

Hun svenske jenta var jo bare søt når hun ble sint på Vebjørn. "Han mobber og er superrasistisk".  

Lo meg i hjel. 

Anonymkode: 90373...90b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...