Gå til innhold

Forstår ikke når eggløsning!?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg og samboer har prøvd i snart 3 mnd og  bli gravide, men jeg forstår ikke alt det der med eggløsning ogsånn!😅

Jeg hadde mensen fra 22-26 oktober og fra 19-23 november… 

Jeg ønsker så sterkt å bli gravid og jeg lurer på om dere har noen «kjerringråd/tips» til oss?💞

på forhånd takk for hjelpen!

Anonymkode: cc4ba...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ønsker en viss kontroll på når eggløsning er så kan det være lurt å bruke EL-tester. Disse strimlene er rimelige og greie og bruke. Evnt. om du ikke vil tolke noe selv så finnes det digitale tester her.

Fremgangsmåten er den samme på disse med tanke på at det er lurt å starte å teste fra CD10 (syklusdag 10). Så tar du èn test hver ettermiddag fremover og leser av resultatet. Om du får positiv test så har du høyst antagelig eggløsning innen 12-24 timer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsningstester har vært til stor hjelp for meg! Jeg har 28 dagers syklus, nesten på klokka, så har i flere måneder regnet EL på syklusdag 14.

Etter et par sykluser med EL- tester ser jeg at jeg sannsynligvis har litt kort lutealfase da EL i realiteten viser seg å være på syklusdag 16 gang på gang. Vi har altså timet samleie til to dager for tidlig i mange måneder! 

Nå bruker jeg en kombinasjon av appene Flo og Premom sammen med EL tester for å ha stålkontroll. Men vi har prøvd i snart ett år, så dette har vært en prosess.

Anonymkode: 6987a...a6b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Eggløsningstester har vært til stor hjelp for meg! Jeg har 28 dagers syklus, nesten på klokka, så har i flere måneder regnet EL på syklusdag 14.

Etter et par sykluser med EL- tester ser jeg at jeg sannsynligvis har litt kort lutealfase da EL i realiteten viser seg å være på syklusdag 16 gang på gang. Vi har altså timet samleie til to dager for tidlig i mange måneder! 

Nå bruker jeg en kombinasjon av appene Flo og Premom sammen med EL tester for å ha stålkontroll. Men vi har prøvd i snart ett år, så dette har vært en prosess.

Anonymkode: 6987a...a6b

Jeg har også 28 dagers syklus og alltid EL på dag 14. Sist jeg ble gravid hadde vi sex på dag 12. 😀tenkte å prøve samme oppskrift😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i samme situasjon som deg ts. Hadde faktisk min første positive eggløsningstest idag! 
Jeg har kun brukt clearblue sine digitale tester siden de er mye lettere å forstå seg på, også registrer jeg samleie, blødning osv i appen «Flo». 🌸 krysser fingrene for en liten spire hos dere snart 🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...