Gå til innhold

Erfaring med denne ribbeoppskriften?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke forsøkt den, men jeg bruker oppskriften til Gladkokken der ribba ligger med svoren ned i grovt salt en stund før steking. Den oppskriften fungerer veldig bra for meg, og hensikten med Viestad sin saltlake er vel noe av det samme, å bryte ned bindevevet i svoren før steking?

Skrevet
Brunhilde skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke forsøkt den, men jeg bruker oppskriften til Gladkokken der ribba ligger med svoren ned i grovt salt en stund før steking. Den oppskriften fungerer veldig bra for meg, og hensikten med Viestad sin saltlake er vel noe av det samme, å bryte ned bindevevet i svoren før steking?

Prøvestekte en ribbe etter Gladkokken, men jeg ble litt skuffet. Hadde trodd den ville gi litt mer saltsmak til kjøttet. Så derfor lurer jeg på om det i det hele tatt er mulig å få litt saltsmak på kjøtter med oppskriften til Andreas Viestad.

Skrevet

Saltlake er prima til ribbe. Selv bruker jeg 30-35% salt, men da i flere dager. Skyller den/vanner ut, gnir inn med salt og pepper, og steker på 100*varmluft i ca 8 timer, tar ut, øker varmen til 225 med grillfunksjon. Denne måten får jeg til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...