AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #1 Skrevet 6. desember 2021 Kjæresten tok for noen måneder siden vekk "aktiv" på messenger. Bare en sjelden gang kan han endre det så "aktiv" vises, da endrer han kjapt tilbake. Jeg har ikke spurt han om hvorfor han endret dette (teker ikke å gjøre det). Sannsynligvis handler det ikke om meg. Allikevel, hvorfor bestemmer man seg plutselig for å fjerne dette? Noen tanker/erfaringer? Anonymkode: 1ec8d...5b3
NiceOrNothing Skrevet 6. desember 2021 #2 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjæresten tok for noen måneder siden vekk "aktiv" på messenger. Bare en sjelden gang kan han endre det så "aktiv" vises, da endrer han kjapt tilbake. Jeg har ikke spurt han om hvorfor han endret dette (teker ikke å gjøre det). Sannsynligvis handler det ikke om meg. Allikevel, hvorfor bestemmer man seg plutselig for å fjerne dette? Noen tanker/erfaringer? Anonymkode: 1ec8d...5b3 For meg handlet det om at jeg fikk uønsket oppmerksomhet . Altså folk som skrev til meg når de såg jeg var aktiv . Noen ganger vil man bare ha fred . D samme som å være på snapkart eller ikke . Det kan være han ikke liker at folk vet om han er tilgjengelig eller ikke . Det var d for min del vertfall ☺️ 11
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #3 Skrevet 6. desember 2021 1 minutt siden, NiceOrNothing said: For meg handlet det om at jeg fikk uønsket oppmerksomhet . Altså folk som skrev til meg når de såg jeg var aktiv . Noen ganger vil man bare ha fred . D samme som å være på snapkart eller ikke . Det kan være han ikke liker at folk vet om han er tilgjengelig eller ikke . Det var d for min del vertfall ☺️ Takk 🙂 Anonymkode: 1ec8d...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #4 Skrevet 6. desember 2021 Selv har jeg skrudd det av fordi jeg ikke orker chit-chat med noen som kjeder seg. Vil ikke være synlig på sosiale medier. Får sjeldent meldinger likevel. Anonymkode: 4e0e2...26c 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #5 Skrevet 6. desember 2021 Jeg tok av aktiv for ca 1 år siden er det vel snart gått. Jeg sliter med sosial angst, og har desverre skyvd folk vekk fra meg. Tiden gikk og jeg fikk så mange meldinger og spørsmål. Om hvor jeg var bitt av osv. Tikket inn meldinger om å finne på noe. Jeg var så lei av å hele tiden si nei, og fikk dårlig samvittighet for det. Så jeg slo av aktiv rett og slett så jeg slapp og svare nei hver gang, og tenkte at så lenge den er av så vil de kanskje spør meg mindre. Så fort jeg logger på og den er aktiv så blir det lagt merke til. Jeg er nesten ikke på facebook mer. For meg var det rett og slett for å prøve å ikke skuffe noen. Anonymkode: c4cf8...47c 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #6 Skrevet 6. desember 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tok av aktiv for ca 1 år siden er det vel snart gått. Jeg sliter med sosial angst, og har desverre skyvd folk vekk fra meg. Tiden gikk og jeg fikk så mange meldinger og spørsmål. Om hvor jeg var bitt av osv. Tikket inn meldinger om å finne på noe. Jeg var så lei av å hele tiden si nei, og fikk dårlig samvittighet for det. Så jeg slo av aktiv rett og slett så jeg slapp og svare nei hver gang, og tenkte at så lenge den er av så vil de kanskje spør meg mindre. Så fort jeg logger på og den er aktiv så blir det lagt merke til. Jeg er nesten ikke på facebook mer. For meg var det rett og slett for å prøve å ikke skuffe noen. Anonymkode: c4cf8...47c det forstår jeg. Takk skal du ha 🙂 Anonymkode: 1ec8d...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #7 Skrevet 6. desember 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Selv har jeg skrudd det av fordi jeg ikke orker chit-chat med noen som kjeder seg. Vil ikke være synlig på sosiale medier. Får sjeldent meldinger likevel. Anonymkode: 4e0e2...26c Takk 🙂 Anonymkode: 1ec8d...5b3
Slut Skrevet 6. desember 2021 #8 Skrevet 6. desember 2021 Jeg tok det vekk så ikke de jeg jobber med ser hvor ofte jeg er aktiv😅😂 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #9 Skrevet 6. desember 2021 Har aldri hatt på aktiv knappen. Kan ikke fordra denne konstante overvåkingen og tilgjengeligheten hele tiden. Anonymkode: 91dc2...1b9 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #10 Skrevet 6. desember 2021 Jeg hadde ikke reagert på det om alt ellers er bra mellom dere og han ikke ellers har tendens til å ignorere sms, tlf og beskjeder fra deg. Jeg har fjernet aktiv statusen fordi jeg sjeldent er i humør til å svare folk med en gang. Når man står som aktiv er det alltid noen som skal poppe opp å si hei og det gidder jeg bare ikke forholde meg til Anonymkode: 02f78...0b8 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #11 Skrevet 6. desember 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde ikke reagert på det om alt ellers er bra mellom dere og han ikke ellers har tendens til å ignorere sms, tlf og beskjeder fra deg. Jeg har fjernet aktiv statusen fordi jeg sjeldent er i humør til å svare folk med en gang. Når man står som aktiv er det alltid noen som skal poppe opp å si hei og det gidder jeg bare ikke forholde meg til Anonymkode: 02f78...0b8 Han svarer alltid, og kjapt. Sender også mange meldinger til meg Anonymkode: 1ec8d...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #12 Skrevet 7. desember 2021 En jeg kjenner skjuler aktiv statusen sin fordi han har dame på siden og vil ikke at hverken kjæresten eller elskerinnen skal se når han er aktiv eller ei, fordi han må lyve så mye om hva han gjør. helt sikkert ikke noe som gjelder din kjæreste, men det er tilfellet her. de fleste fjerner nok aktiv statusen fordi de ikke vil bli plaget av meldinger i utide. Anonymkode: ccb34...c89 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #13 Skrevet 7. desember 2021 Jeg syns ikke noe om at alle skal se når jeg er aktiv og ikke.. Gidder heller ikke "Hvorfor svarer du ikke? Ser at du er aktiv" problematikk 😅 har aldri vært aktiv på snapkartet heller.. Vet jeg har familiemedlemmer som sitter og analyserer det snapkartet hele tiden. Gidder ikke at alle skal vite om jeg er hjemme fra jobb en dag eller drive å overvåke hvert steg jeg tar.. Anonymkode: 10750...bf9 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #14 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjæresten tok for noen måneder siden vekk "aktiv" på messenger. Bare en sjelden gang kan han endre det så "aktiv" vises, da endrer han kjapt tilbake. Jeg har ikke spurt han om hvorfor han endret dette (teker ikke å gjøre det). Sannsynligvis handler det ikke om meg. Allikevel, hvorfor bestemmer man seg plutselig for å fjerne dette? Noen tanker/erfaringer? Anonymkode: 1ec8d...5b3 Både jeg og kjæresten min har gjort det samme. Grunnen er at jeg orker ikke at folk ser jeg er aktiv og skal skrive for å chatte. Liker av og til gå inn på FB bare for å lese innlegg uten at noen skal mase. Så dette maset om "jeg vet du er aktiv på FB, så hvorfor svarer du ikke" Anonymkode: 0f8ed...57e 2
NiceOrNothing Skrevet 7. desember 2021 #15 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Selv har jeg skrudd det av fordi jeg ikke orker chit-chat med noen som kjeder seg. Vil ikke være synlig på sosiale medier. Får sjeldent meldinger likevel. Anonymkode: 4e0e2...26c Akkurat 👆😂 orker ikke bli kontaktet av folk som kjeder seg . Vi trenger ikke være tilgjengelig til enhver tid . Tenker d er et sunnhetstegn å reservere seg mot å være kronisk synlig 😘 2
17.11 Skrevet 7. desember 2021 #16 Skrevet 7. desember 2021 Jeg har ikke hatt status som aktiv på Messenger på flere år, og helt ærlig skjønner jeg ikke hvorfor ikke alle er som meg. 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #17 Skrevet 7. desember 2021 17.11 skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke hatt status som aktiv på Messenger på flere år, og helt ærlig skjønner jeg ikke hvorfor ikke alle er som meg. Haha me too! Slike ting gjør at jeg hater SoMe Anonymkode: d5c04...c45 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #18 Skrevet 7. desember 2021 Jeg slo det av fordi folk på jobb kommenterte at jeg var lenge våken osv. Kan slå det fort av og på for å se om en jeg tenker å ringe eller snakke med er pålogget, men det er det. Gidder ikke at folk skal fortelle meg at jeg ligger lenge våken. Anonymkode: 9b96b...7d3 2
17.11 Skrevet 7. desember 2021 #19 Skrevet 7. desember 2021 Men TS, du kan bare spørre han hvorfor. Det er ikke er merkelig eller invaderende spørsmål i det hele tatt slik jeg ser det. Om bestevenninna mi hadde gjort det samme så hadde jeg sikkert bemerket det, det samme gjelder en kjæreste. Det trenger ikke å være noen anklager der, bare et nøytralt spørsmål knyttet til vaner man har i sosiale medier. Såpass burde man kunne snakke med kjæresten om. 2
sicario Skrevet 7. desember 2021 #20 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kjæresten tok for noen måneder siden vekk "aktiv" på messenger. Bare en sjelden gang kan han endre det så "aktiv" vises, da endrer han kjapt tilbake. Jeg har ikke spurt han om hvorfor han endret dette (teker ikke å gjøre det). Sannsynligvis handler det ikke om meg. Allikevel, hvorfor bestemmer man seg plutselig for å fjerne dette? Noen tanker/erfaringer? Anonymkode: 1ec8d...5b3 Jeg har også fjernet det. Heller ikke «snap map» eller hva det heter. Heller ikke på notifications på noe sosiale medier. Dette handler om fred. Om ikke å være tilgjengelig hele tiden, samt ta kontroll. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå