-jk- Skrevet 8. desember 2021 #141 Skrevet 8. desember 2021 Menchit skrev (1 time siden): Hva faen? Hittil er det ingenting som tyder på at denne mutasjonen gir høyere Risiko for sykdom. Såvidt jeg vet er det ikke kommet noe risikovurdering Men stenge skal vi likevel? Det er fullstendig galskap. Vi vet ikke om vaksinen beskytter mot alvorlig sykdom etter omikron-smitte ennå, derfor velger jeg å ta mine forholdsregler. 1
Tussa84 Skrevet 8. desember 2021 #142 Skrevet 8. desember 2021 Lana01 skrev (Akkurat nå): Hjertebetennelse er veldig sjelden, og også langt vanligere ved smitte. Menstruasjonsforstyrrelser ser man også etter smitte, Nå er det jo slik at vaksinene ikke beskytter så godt mot smitte heller. Derfor ønsker jeg ikke å ta risikoen på bivirkninger fra vaksinene i tillegg til at jeg også kan få sykdommen. 10
Tussa84 Skrevet 8. desember 2021 #143 Skrevet 8. desember 2021 Anonio skrev (2 minutter siden): Så hvorfor har du da tatt en vaksine som gir 10% bivirkninger, i hepatittvaksinen? Corona-vaksinen er nå satt snart 8 millarder ganger, du skal ned på 3. desimaltall for å finne bivirkinger i nærheten av det man ser på hepatitt. Synes ikke listen med potensielle bivirkninger fra Hepatitt vaksinen var avskrekkende. Skjønner ikke hvorfor jeg skal vaksinere meg mot en sykdom som nesten ingen i min aldersgruppe dør av. 6
Anonio Skrevet 8. desember 2021 #144 Skrevet 8. desember 2021 1 minutt siden, Tussa84 said: Synes ikke listen med potensielle bivirkninger fra Hepatitt vaksinen var avskrekkende. Skjønner ikke hvorfor jeg skal vaksinere meg mot en sykdom som nesten ingen i min aldersgruppe dør av. Hvor mange i din aldersgruppe dør av hepatitt? 2
Tussa84 Skrevet 8. desember 2021 #145 Skrevet 8. desember 2021 Anonio skrev (Akkurat nå): Hvor mange i din aldersgruppe dør av hepatitt? Jeg har tatt mange flere vaksiner enn hepatitt, men jeg vil ikke ha en vaksine som ikke er hasteframstilt og ikke er endelig godkjent. Jeg vil ikke ha covidvaksine og sykdommen i tillegg. 6
Lana01 Skrevet 8. desember 2021 #146 Skrevet 8. desember 2021 Tussa84 skrev (3 minutter siden): Nå er det jo slik at vaksinene ikke beskytter så godt mot smitte heller. Derfor ønsker jeg ikke å ta risikoen på bivirkninger fra vaksinene i tillegg til at jeg også kan få sykdommen. Det er ditt valg, men jeg er uenig. Jeg tenker man utsetter seg selv for en lang større risiko ved å la være. Ikke bare mot alvorlig sykdom, men også mot PASC, som kan være alvorlig, og som rammer mange. kvinner alder 30-40 -50 årene er de som rammes hardest av det. 4
Anonio Skrevet 8. desember 2021 #147 Skrevet 8. desember 2021 25 minutter siden, Tussa84 said: Jeg har tatt mange flere vaksiner enn hepatitt, men jeg vil ikke ha en vaksine som ikke er hasteframstilt og ikke er endelig godkjent. Jeg vil ikke ha covidvaksine og sykdommen i tillegg. Du vil altså ha i pose og sekk, helst ikke få korona hvor risiko reduseres i samfunnet ved vaksiner, og helst ikke ta vaksinen hvor du har en megaliten mulighet for å få bivirkninger som også forekommer ved uvaksinert sykdomsforløp. Kompisen min er lege, han kaller denne type tankegang "å surfe på andres antistoffer". Tenk om alle tenkte som deg, da ville alle hatt korona og helsevesenet ville gått rett i dass. 5
Tussa84 Skrevet 8. desember 2021 #148 Skrevet 8. desember 2021 Anonym90059005 skrev (7 minutter siden): Fedme er ikke smittsomt og stenger ned samfunnet. Anonio skrev (40 minutter siden): Du vil altså ha i pose og sekk, helst ikke få korona hvor risiko reduseres i samfunnet ved vaksiner, og helst ikke ta vaksinen hvor du har en megaliten mulighet for å få bivirkninger som også forekommer ved uvaksinert sykdomsforløp. Kompisen min er lege, han kaller denne type tankegang "å surfe på andres antistoffer". Tenk om alle tenkte som deg, da ville alle hatt korona og helsevesenet ville gått rett i dass. Det er ikke min skyld at politikerene bygger ned helsevesenet. Jeg gjør selvfølgelig det som er best for meg, ikke andre. Dessuten er det rart at vi har de værste smittetallene noensinne etter millioner av doser. Det blir rett og slett merkelig å si at de uvaksinerte må vaksinere seg for at de vaksinertes vaksiner skal virke bedre. Spesielt når vaksinerte smitter hverandre i et forrykende tempo. 10
Krokenguri Skrevet 8. desember 2021 #149 Skrevet 8. desember 2021 Tussa84 skrev (32 minutter siden): Det er ikke min skyld at politikerene bygger ned helsevesenet. Jeg gjør selvfølgelig det som er best for meg, ikke andre. Dessuten er det rart at vi har de værste smittetallene noensinne etter millioner av doser. Det blir rett og slett merkelig å si at de uvaksinerte må vaksinere seg for at de vaksinertes vaksiner skal virke bedre. Spesielt når vaksinerte smitter hverandre i et forrykende tempo. Og du skjønner fortsatt ingenting og hevder at du er din egen ekspert. Har du ikke fått med deg at når en vaksinert får virus, så går det et par dager før immunforsvaret klarer å stoppe smitten i kroppen. Du kan få røde hunder selv om du er vaksinert mot det, men du får et mindre og ufarlig utbrudd. Samt at vaksinerte er like utsatt for mye korona varianter vaksinen ikke dekker. På samme måte som at man må ha flere varianter av influensa vaksiner også. Pga nye varianter av influensa. Sånn ser en verden uten vaksine og restriksjoner ut ⬇️ jeg lar meg avskrekke såpass, at en vaksine er jo ingenting 4
Menchit Skrevet 8. desember 2021 #150 Skrevet 8. desember 2021 Lana01 skrev (2 timer siden): Jeg tok 3 dose for 2 uker siden, så er så godt beskyttet som jeg kan Rådene er helt klare ta vaksinen. Det ser man utifra smitte i samfunnet ,belastningen på helsevesenet .og også utifra risiko for sin egen del Vaksinen anbefales også fordi som har hatt korona Så lenge de ulike gruppene har ulikt testregime er det ikke mulig å fastslå noe som helst. Det vi må se på er den totale dødeligheten i befolkningen, fordelt på alder. Hvis vaksinen fungerer må dødeligheten Vaksinerte VS uvaksinerte, fordelt på aldersgruppe være ca den samme som tidligere år, for alle dødsårsaker utenom Covid-19, og høyere for uvaksinerte ved Covid 19 dødsfall. 6
Anonio Skrevet 8. desember 2021 #151 Skrevet 8. desember 2021 (endret) 20 minutter siden, Menchit said: Så lenge de ulike gruppene har ulikt testregime er det ikke mulig å fastslå noe som helst. Det vi må se på er den totale dødeligheten i befolkningen, fordelt på alder. Hvis vaksinen fungerer må dødeligheten Vaksinerte VS uvaksinerte, fordelt på aldersgruppe være ca den samme som tidligere år, for alle dødsårsaker utenom Covid-19, og høyere for uvaksinerte ved Covid 19 dødsfall. Jeg foreslår at du søker på jobb hos FHI siden du tror at dette med pandemi er så lett som det du skriver her. Om du fortsatt ikke forstår statistikken som kommer ut fra omtrent alle land er hovedpoengene dette: Uvaksinerte smittes oftere, og smitter oftere videre Sykdommen hos uvaksinerte varer lengre og øker derved smittsomheten hos denne gruppen Uvaksinerte legges inn oftere, yngre og krever mer ressurser enn vaksinerte. De ligger også lenger på sykehus Uvaksinertes insidenstall er på 400 og stigende per uke. Dette er høyt. Uvaksinerte er syke lenger som bidrar til økt sjans for muteringer Endret 8. desember 2021 av Anonio 5
velociraptor Skrevet 8. desember 2021 #152 Skrevet 8. desember 2021 Anonio skrev (2 timer siden): Ja. Som alle andre vaksiner er det rapportert masse bivirkninger for flere av heptatittvaksinene. Blant annet nedenfor for Twinrix, den vanligste for hepatitt A. Hva synes du det ser ut som? Side effects of Twinrix include: injection site reactions (redness, pain, tenderness, swelling, or a hard lump), fever, sore throat, runny or stuffy nose, other cold symptoms, headache, tired feeling, nausea, vomiting, loss of appetite, or diarrhea. Tell your doctor if you have rare but serious side effects of Twinrix including: fever, sore throat, and headache with a severe blistering, peeling, and red skin rash; fast or pounding heartbeats; or easy bruising or bleeding. Very common adverse events (>10% of doses) reported in adults, were pain or discomfort, redness at the infection site, headache, and tiredness. Common adverse events (1% to 10% of doses) were swelling at the injection site, diarrhea, nausea and vomiting, and generally feeling unwell. Allergic reactions may also occur. Hvilke av disse bivirkningene er det du synes er like ille som å ha mensen et halvt år i strekk, slite med pusten i månedsvis, sterk hodepine i mange uker, fatigue i flere måneder…? Jeg synes altså at voksne bør ta vaksinen og har gjort det selv, men det er latterlig å sammenligne bivirkningene til corona-vaksinen med bivirkningene til hepatitt-vaksinen. Konsekvensene av å få hepatitt er også veldig mye større enn konsekvensene av å få corona, for de aller aller fleste. Som i at de fleste som får corona knapt merker det, mens hepatitt er alvorlig for alle som får det. Heldigvis er ikke hepatitt i nærheten av like smittsomt som corona. Har kun vært borti hepatitt-smitte i jobbsammenheng, mens jeg har 22 bekjente som har fått corona bare siste uka (fra flere deler av landet, så ikke sånn at de er smittet av den samme, det er 6 forskjellige utspring til disse 22). Imidlertid har kun en av dem har vært syk - en uvaksinert voksen. De er andre er barn, eller voksne vaksinerte, og to uvaksinerte i midten av 20-årene. Regner med at antallet øker i løpet av uka siden flere av dem har husstandsmedlemmer som så langt tester negativt… 6
Menchit Skrevet 8. desember 2021 #153 Skrevet 8. desember 2021 Anonio skrev (2 minutter siden): Jeg foreslår at du søker på jobb hos FHI siden du tror at dette med pandemi er så lett som det du skriver her. Om du fortsatt ikke forstår statistikken som kommer ut fra omtrent alle land er hovedpoengene dette: Uvaksinerte smittes oftere, og smitter oftere videre Sykdommen hos uvaksinerte varer lengre og øker derved smitsomheten hos denne gruppen Uvaksinerte legges inn oftere, yngre og krever mer ressurser enn vaksinerte. De ligger også lenger på sykehus Uvaksinertes insidenstall er på 400 og stigende. Dette er høyt. Uvaksinerte er syke lenger som bidrar til økt sjans for muteringer Du kan ikke konkludere slik du gjør når testregimet er så forskjellig. 1 barn har tyve nærkontakter, 10 vaksinerte og 10 ikke Vaksinerte Barnet tester positivt 10 uvaksinerte nærkontakter testes 10 vaksinerte nærkontakter testes ikke 8: Uvaksinerte er smittet Hvor mange vaksinerte er smittet? Lana01 skrev (2 timer siden): Hjertebetennelse er veldig sjelden, og også langt vanligere ved smitte. Menstruasjonsforstyrrelser ser man også etter smitte, Kan du finne en artikkel som viser til forskning publisert før dette viste seg å være en bivirkning som oppsto langt hyppigere enn forventet? 9
Anonio Skrevet 8. desember 2021 #154 Skrevet 8. desember 2021 5 minutter siden, Menchit said: Du kan ikke konkludere slik du gjør når testregimet er så forskjellig. 1 barn har tyve nærkontakter, 10 vaksinerte og 10 ikke Vaksinerte Barnet tester positivt 10 uvaksinerte nærkontakter testes 10 vaksinerte nærkontakter testes ikke 8: Uvaksinerte er smittet Hvor mange vaksinerte er smittet? Kan du finne en artikkel som viser til forskning publisert før dette viste seg å være en bivirkning som oppsto langt hyppigere enn forventet? FHI's statistikk > din synsing. 3
nebbete fugl Skrevet 8. desember 2021 #155 Skrevet 8. desember 2021 16 hours ago, Krokenguri said: Dessuten så er det bare 71% nordmenn som er vaksinert. Over 90% av den voksne befolkningen som har fått tilbud om vaksine er vaksinert. 8
Menchit Skrevet 8. desember 2021 #156 Skrevet 8. desember 2021 (endret) Anonio skrev (8 minutter siden): FHI's statistikk > din synsing. Hvordan skal FHI vite hvor mange som er smittet uten å teste dem? Hva i innlegget mitt er synsing? Jeg spør et konkret spørsmål og ber om en kilde. Endret 8. desember 2021 av Menchit 9
Anonio Skrevet 8. desember 2021 #157 Skrevet 8. desember 2021 2 minutter siden, Menchit said: Hvordan skal FHI vite hvor mange som er smittet uten å teste dem? Hva i innlegget mitt er synsing? Jeg spør et konkret spørsmål og ber om en kilde. Du er den eneste personen i verden som tror at om ungene dine har hatt nærkontakt og du er vaksinert, at du ikke da tester deg. Det er typisk synsing fra vaksinemotstandere. Vaksinerte tester seg på nivå med andre, selv om du mener at man må tvinges til å teste seg for å gjøre det. Insidenstall på over 400 har ingenting med om vaksinerte testes eller ikke. Det er høyt uansett hvordan du vender og vrir på det. 5
Antiviruset Skrevet 8. desember 2021 #158 Skrevet 8. desember 2021 Katten.2.0 skrev (4 timer siden): Ser ikke problemet om vi ender opp med å f.eks. ta en vaksine i året om det hindrer kollaps i helsevesenet. Heller ikke om det reduserer risikoen for alvorlig sykdom når man først får korona. Vi ender ikke opp der, det er ingenting som tilsier akkurat det, vi snakker om hvert halvår minst! Vi kan ikke holde på slik over lang tid. Noe slikt er aldri tidligere utprøvd. Når sier kroppen i fra at dette er nok, så kommer det alvorlige bivirkninger? Er overhodet ikke vaksinemotstander, men bare ta slikt på "måfå" og håpe på at det går bra fordi FHI tar noen kvalifiserte gjetninger? Ikke bra i det hele tatt. 10
Lana01 Skrevet 8. desember 2021 #159 Skrevet 8. desember 2021 Menchit skrev (18 minutter siden): Du kan ikke konkludere slik du gjør når testregimet er så forskjellig. 1 barn har tyve nærkontakter, 10 vaksinerte og 10 ikke Vaksinerte Barnet tester positivt 10 uvaksinerte nærkontakter testes 10 vaksinerte nærkontakter testes ikke 8: Uvaksinerte er smittet Hvor mange vaksinerte er smittet? Kan du finne en artikkel som viser til forskning publisert før dette viste seg å være en bivirkning som oppsto langt hyppigere enn forventet? ? Vet ikke om jeg helt forstår hva du mener Her står det om risiko både ved vaksinering og ved smitte, The risk of myocarditis has been found to be roughly 16 times higher in Covid-19 patients than in the uninfected. https://www.pharmaceutical-technology.com/comment/myocarditis-risks-covid-19-vaccines/ https://publications.aap.org/aapnews/news/16388/Study-Myocarditis-risk-37-times-higher-for https://uwaterloo.ca/pharmacy/sites/ca.pharmacy/files/uploads/files/myocarditis_and_pericarditis_after_covid-19_vaccines.pdf 2
Drizzt Skrevet 8. desember 2021 #160 Skrevet 8. desember 2021 norovirus skrev (På 6.12.2021 den 23.33): Jeg er fullvaksinert, og tviler om jeg vil mer. Jeg tror ikke på konspirasjonsteorier overhodet, men hvorfor skal jeg la meg vaksinere meg mer, når jeg er smittsom uansett? Når fullvaksinerte smitter like godt som uvaksinerte? Jeg skjønner jo at de er en lavere grad av sykdom hos vaksinerte. Men skal jeg vaksinere meg mer for at uvaksinerte skal bli mindre syke eller? Opplys meg! Jeg er også fullvaksinert og foreløpig venter med dose 3. Grunnen til det er at jeg vil slippe de som trenger det mer først - eldre, syke, uvaksinerte, osv. Jeg har ikke stengt døren helt for dose 3, men samtidig mener at jeg er godt (nok) beskyttet også med 2 doser. Iallefall en stund til. 3
Anbefalte innlegg