Menchit Skrevet 8. desember 2021 #121 Skrevet 8. desember 2021 Anonio skrev (5 minutter siden): Altså er det du skrev bare synsing, og helt uvesentlig. Synsing fra FHI? Mulig det, men vil si det er kvalifisert synsing i motsetning til det meste annet 7
Tussa84 Skrevet 8. desember 2021 #122 Skrevet 8. desember 2021 Shias skrev (2 minutter siden): Kjenner selv at jeg ikke vet om jeg gidder. Tatt 2 doser, og fått beskjed fra jobb om at jeg kan tredje dosen nå over helgen. (Jobber innen helse). Føler meg egentlig tvunget til å ta den, da vi må teste oss 3 ganger i uka om vi velger å ikke ta den. Her har jeg fått langvarig mensen og mye mensensmerter etter jeg tok pfizer, redd om det vil forverre seg om jeg tar dose nr 3. Føler med deg. Håper du gjør det du mener er riktig for deg. 5
Menchit Skrevet 8. desember 2021 #123 Skrevet 8. desember 2021 Bendie skrev (12 minutter siden): Hvorfor noen kun ser på dødsfall når det gjelder covid, mens de samtidig vurderer faren for bivirkninger, når det gjelder vaksinen har jeg vanskeligheter med å forstå. Det henger ikke på grep. Men det forklarer kanskje en del av skepsisen til vaksinen , at en ikke anser at covid kan ha store følger for en del av de som rammes. Mange har alvorlige senskader med hjerte, lunge, nyrer, hjerne, det ses micro blodpropper hos både innlagte og hos de med mildere sykdom, omfanget kjenner en ikke til i dag. og selv etter mild sykdom, opplever opptil flere prosent PASC. Vi er langt mer opplyste om hvilke bivirkninger en har av vaksinering. Dette rapporters og føres statistikk på. Når det gjelder etterfølger av sykdom er ingen registrering av senskader, når det gjelder PASC er det ikke engang fastsatt kriterier for dette i Norge. Selvom WHO har kommet opp med en definisjon for flere måneder siden, hvorfor fhi ikke støtter opp om denne kan en jo spørre seg. I Norge har en baserer dette på anslag og prognoser. Langt mer opplyste sier du, det er viden kjent at underrapportering av bivirkninger, uansett medikament er kraftig undervurdert. De som er vurdert overgår alle andre vaksiner med god margin. Så hvorfor skal personer som har 0, 00??? risiko for sykdom, HVIS de blir smittet ta en vaksine med 1000 vis av tilfeller av alvorlige bivirkninger? 9
Bendie Skrevet 8. desember 2021 #124 Skrevet 8. desember 2021 (endret) Katten.2.0 skrev (14 minutter siden): Ser ikke problemet om vi ender opp med å f.eks. ta en vaksine i året om det hindrer kollaps i helsevesenet. Heller ikke om det reduserer risikoen for alvorlig sykdom når man først får korona. Enig, det samme gjøres med influensa vaksine. Risikogrupper og helsepersonell har jo gjort dette i flere tiår. Endret 8. desember 2021 av Bendie 2
Anonio Skrevet 8. desember 2021 #125 Skrevet 8. desember 2021 4 minutter siden, Tussa84 said: Jeg tror faktisk ikke FHI synser om dette hvis de sier at enkelte grupper har større risiko for død, de har tross alt tallmaterialet. Bare synd de ikke oppgir antall døde utenlandsfødte. Dessuten er det 2. og 3. generasjon og dette blir ikke nevnt av FHI med ett ord. "Jeg har rett - de vil bare ikke dele fakta med meg!!" Har hørt det før. Du kommer aldri til å få denne statistikken fordi det går mot GDPR og personvern, og kan føre til nasjonalisering i helsevesenet basert på rasisme. Siden vi ikke har statistikken kan vi ikke konkludere for eller mot. Det som er gjort siden den rapporten du linket til, er at innvandrere har tatt vaksinen i store tall, det kan man lett se på mengden vaksineringer i forhold til invandrertall.
Gjest Tamsi Skrevet 8. desember 2021 #126 Skrevet 8. desember 2021 Antiviruset skrev (7 minutter siden): Dette er bare tull! Ja vaksiner må oppdateres jevnlig, men da med mange års mellomrom. Og man oppdaterer de stort sett ved behov når man må reise til områder der man blir eksponert for smitte som vaksinene er satt for. Covid vaksinene er man nå ned i 5 måneder intervaller. 3 måneder mellom førte og 2. Så enda en man vil forkorte tiden på fordi man ser at vaksinen ikke fungerer som man håper. Man vet heller ikke om det vil fungere som forutsatt fremover. Drive å ta inn vaksine med 3 måneders mellomrom i mange år fremover? Det har aldri skjedd før, og jeg er veldig skeptisk. Har tatt to og lar det være med det. Kommer uansett ikke å vurdere en 3 før minst et halv år er gått, tviler sterkt på at det blir flere. Tilliten er nå helt borte, de vet rett og slett ikke hva de driver på med. De vaksinerer og håper på at det skal fungere. Føkk! Da ble jeg lurt da jeg fikk tre stikk med angivelig hpv-vaksine i 2018. Nå har vi det her i landet da. Hvem har gjort dette? Ja, no shit... Det er 100 år siden sist verden hadde en tilsvarende pandemi.
Anonio Skrevet 8. desember 2021 #127 Skrevet 8. desember 2021 5 minutter siden, Menchit said: Synsing fra FHI? Mulig det, men vil si det er kvalifisert synsing i motsetning til det meste annet Synsingen var ikke pekt mot FHI, heller noen som kommer med helt ubegrunnede argumenter her. 1
Tussa84 Skrevet 8. desember 2021 #128 Skrevet 8. desember 2021 Bendie skrev (1 minutt siden): Enig, det samme gjøres med influensa vaksine. Risikogrupper og helsepersonell har jo gjort dette i flere 10 år. Det er jo ikke snakk om en vaksine i året. Vi snakker 3, for noen 4 doser på 12 måneder. 3
Lana01 Skrevet 8. desember 2021 #129 Skrevet 8. desember 2021 Menchit skrev (5 minutter siden): Poenget er jo at store mengder av befolkningen ikke trenger denne beskyttelsen. Det er store mørketall også iht smitte, altså kan mange gå rundt med antistoffer uten å vite det Et som til deg, har du forsøkt å få tatt en antistoff test? Det er det ikke kapasitet til, hverken hos fastlegen eller privat (her jeg bor). Jeg tok 3 dose for 2 uker siden, så er så godt beskyttet som jeg kan Rådene er helt klare ta vaksinen. Det ser man utifra smitte i samfunnet ,belastningen på helsevesenet .og også utifra risiko for sin egen del Vaksinen anbefales også fordi som har hatt korona 3
Bendie Skrevet 8. desember 2021 #130 Skrevet 8. desember 2021 Menchit skrev (1 minutt siden): Langt mer opplyste sier du, det er viden kjent at underrapportering av bivirkninger, uansett medikament er kraftig undervurdert. De som er vurdert overgår alle andre vaksiner med god margin. Så hvorfor skal personer som har 0, 00??? risiko for sykdom, HVIS de blir smittet ta en vaksine med 1000 vis av tilfeller av alvorlige bivirkninger? Det er vel knapt vært noen vaksine eller medikament for den saks skyld, det har vært skrevet mer om når det gjelder bivirkninger. Legene er velinformerte om dette og får en ikke gehør, kan en selv melde inn mistenkte bivirkninger. Vil heller tro det er meldt inn langt flere bivirkninger en det som skyldes vaksinen, nettopp grunnet den massive oppmerksomheten rundt nettopp dette. 3
Bendie Skrevet 8. desember 2021 #131 Skrevet 8. desember 2021 Tussa84 skrev (9 minutter siden): Det er jo ikke snakk om en vaksine i året. Vi snakker 3, for noen 4 doser på 12 måneder. Men det vil det trolig ikke bli behov for på sikt. Ser ikke problemet. Jeg har også tatt 3 doser med hepatitt vaksine, på ett år. 3
Lana01 Skrevet 8. desember 2021 #132 Skrevet 8. desember 2021 Menchit skrev (13 minutter siden): Langt mer opplyste sier du, det er viden kjent at underrapportering av bivirkninger, uansett medikament er kraftig undervurdert. De som er vurdert overgår alle andre vaksiner med god margin. Så hvorfor skal personer som har 0, 00??? risiko for sykdom, HVIS de blir smittet ta en vaksine med 1000 vis av tilfeller av alvorlige bivirkninger? Alvorlige bivirkninger av vaksinen vil nok helt klart meldes inn. Jeg vil si at PASC er alvorlig nok for veldig mange, noe som kan ramme alle også barn og unge, 2
Tussa84 Skrevet 8. desember 2021 #133 Skrevet 8. desember 2021 Anonio skrev (4 minutter siden): "Jeg har rett - de vil bare ikke dele fakta med meg!!" Har hørt det før. Du kommer aldri til å få denne statistikken fordi det går mot GDPR og personvern, og kan føre til nasjonalisering i helsevesenet basert på rasisme. Siden vi ikke har statistikken kan vi ikke konkludere for eller mot. Det som er gjort siden den rapporten du linket til, er at innvandrere har tatt vaksinen i store tall, det kan man lett se på mengden vaksineringer i forhold til invandrertall. Man kan åpenbart ikke kan lage relevant statistikk fordi det er rasistisk. Alder er det heldigvis greit å differensiere på. Uansett utgjør vaksinerte 79% coronadøde i uke 47. Vi vet ikke hva som er fødeland for disse og i hvilken grad vaksinene beskytter dem mot covid-død. Dessverre er statistikken så lite relevant at det blir umulig for meg å ta vaksiner på et slikt grunnlag. 4
Tussa84 Skrevet 8. desember 2021 #134 Skrevet 8. desember 2021 Bendie skrev (4 minutter siden): Men det vil det trolig ikke bli behov for på sikt. Ser ikke problemet. Jeg har også tatt 3 doser med hepatitt vaksine, på ett år. Ok, men den har vel ikke særlig potensielt alvorlige bivirkninger? Har tatt den jeg også. 4
Anonio Skrevet 8. desember 2021 #135 Skrevet 8. desember 2021 (endret) 3 minutter siden, Tussa84 said: Man kan åpenbart ikke kan lage relevant statistikk fordi det er rasistisk. Alder er det heldigvis greit å differensiere på. Uansett utgjør vaksinerte 79% coronadøde i uke 47. Vi vet ikke hva som er fødeland for disse og i hvilken grad vaksinene beskytter dem mot covid-død. Dessverre er statistikken så lite relevant at det blir umulig for meg å ta vaksiner på et slikt grunnlag. Jeg tror nok ikke statistikk hadde gjort at du hadde tatt den, uansett. Til det finnes det alt for mye synsing, disinformasjon, ekkokamre på facebook og annet. Er du like kritisk i sånne sirkler? Endret 8. desember 2021 av Anonio 2
Anonio Skrevet 8. desember 2021 #136 Skrevet 8. desember 2021 (endret) 3 minutter siden, Tussa84 said: Ok, men den har vel ikke særlig potensielt alvorlige bivirkninger? Har tatt den jeg også. Ja. Som alle andre vaksiner er det rapportert masse bivirkninger for flere av heptatittvaksinene. Blant annet nedenfor for Twinrix, den vanligste for hepatitt A. Hva synes du det ser ut som? Side effects of Twinrix include: injection site reactions (redness, pain, tenderness, swelling, or a hard lump), fever, sore throat, runny or stuffy nose, other cold symptoms, headache, tired feeling, nausea, vomiting, loss of appetite, or diarrhea. Tell your doctor if you have rare but serious side effects of Twinrix including: fever, sore throat, and headache with a severe blistering, peeling, and red skin rash; fast or pounding heartbeats; or easy bruising or bleeding. Very common adverse events (>10% of doses) reported in adults, were pain or discomfort, redness at the infection site, headache, and tiredness. Common adverse events (1% to 10% of doses) were swelling at the injection site, diarrhea, nausea and vomiting, and generally feeling unwell. Allergic reactions may also occur. Endret 8. desember 2021 av Anonio 3
Tussa84 Skrevet 8. desember 2021 #137 Skrevet 8. desember 2021 Anonio skrev (Akkurat nå): Jeg tror nok ikke statistikk hadde gjort at du hadde tatt den, uansett. Til det finnes det alt for mye synsing, disinformasjon, ekkokamre på facebook og annet. Er du like kritisk i sånne sirkle? Absolutt, jeg mener man skal forholde seg til informasjon fra FHI. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt til å vaksinere meg, men fikk ikke tilbud før i sommer og da hadde jeg begynt å bli skeptisk etter at 2 vaksiner hadde blitt trukket og man hadde begynt å diskutere risiko for menstrasjonsforstyrrelser og hjerteposebetennelse. 7
Lana01 Skrevet 8. desember 2021 #138 Skrevet 8. desember 2021 Tussa84 skrev (1 minutt siden): Absolutt, jeg mener man skal forholde seg til informasjon fra FHI. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt til å vaksinere meg, men fikk ikke tilbud før i sommer og da hadde jeg begynt å bli skeptisk etter at 2 vaksiner hadde blitt trukket og man hadde begynt å diskutere risiko for menstrasjonsforstyrrelser og hjerteposebetennelse. Hjertebetennelse er veldig sjelden, og også langt vanligere ved smitte. Menstruasjonsforstyrrelser ser man også etter smitte, 4
Anonio Skrevet 8. desember 2021 #139 Skrevet 8. desember 2021 2 minutter siden, Tussa84 said: Absolutt, jeg mener man skal forholde seg til informasjon fra FHI. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt til å vaksinere meg, men fikk ikke tilbud før i sommer og da hadde jeg begynt å bli skeptisk etter at 2 vaksiner hadde blitt trukket og man hadde begynt å diskutere risiko for menstrasjonsforstyrrelser og hjerteposebetennelse. Så hvorfor har du da tatt en vaksine som gir 10% bivirkninger, i hepatittvaksinen? Corona-vaksinen er nå satt snart 8 millarder ganger, du skal ned på 3. desimaltall for å finne bivirkinger i nærheten av det man ser på hepatitt.
Tussa84 Skrevet 8. desember 2021 #140 Skrevet 8. desember 2021 Anonio skrev (2 minutter siden): Ja. Som alle andre vaksiner er det rapportert masse bivirkninger for flere av heptatittvaksinene. Blant annet nedenfor for Twinrix, den vanligste for hepatitt A. Hva synes du det ser ut som? Side effects of Twinrix include: injection site reactions (redness, pain, tenderness, swelling, or a hard lump), fever, sore throat, runny or stuffy nose, other cold symptoms, headache, tired feeling, nausea, vomiting, loss of appetite, or diarrhea. Tell your doctor if you have rare but serious side effects of Twinrix including: fever, sore throat, and headache with a severe blistering, peeling, and red skin rash; fast or pounding heartbeats; or easy bruising or bleeding. Very common adverse events (>10% of doses) reported in adults, were pain or discomfort, redness at the infection site, headache, and tiredness. Common adverse events (1% to 10% of doses) were swelling at the injection site, diarrhea, nausea and vomiting, and generally feeling unwell. Allergic reactions may also occur. Jeg var ikke negativ til å ta denne da jeg visste den var godkjent og vel utprøvd. Jeg ble skeptisk til coronavaksinen når vi vet at det er en annen teknologi enn det som har vært brukt tidligere. Det var derfor jeg hadde tenkt å ta Johnson, men denne ble jo trukket. 4
Anbefalte innlegg