Gå til innhold

Jeg er fullvaksinert, og tviler om jeg vil mer.

Anbefalte innlegg

Skrevet
norovirus skrev (19 timer siden):

Jeg er fullvaksinert, og  tviler om jeg vil mer.  Jeg tror ikke på konspirasjonsteorier overhodet, men hvorfor skal jeg la meg vaksinere meg mer, når jeg er smittsom uansett? Når fullvaksinerte smitter like godt som uvaksinerte?

Jeg skjønner jo at de er en lavere grad av sykdom hos vaksinerte. Men skal jeg vaksinere meg mer for at uvaksinerte skal bli mindre syke eller? Opplys meg!

du bestemmer jo helt selv :) Men jeg skal ta 3 dose til søndagen og kommer til og ta alle jeg blir tilbud, jeg persolig tar det fordi jeg jobber med eldre, da er både jeg og de vaksinert, så hvis vi får det da ,så slipper vi kanskje og bli veldig syke

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (7 timer siden):

Hvor har jeg skrevet vaksinert 92%? Og hva snakker du om. Kommentaren din gir 0 mening 

Du skrev ‘’Vi kommer til å måtte vaksinere oss flere ganger netopp fordi såpass  er vaksinert og nye mutasjoner er kommet til’’

??

• Liker 6
Skrevet
Loff77 skrev (8 minutter siden):

Du skrev ‘’Vi kommer til å måtte vaksinere oss flere ganger netopp fordi såpass  er vaksinert og nye mutasjoner er kommet til’’

??

Ja og hva har det 92% vaksinert å gjøre? Det har vel ingenting med noe sammenheng iht det jeg skrev 

Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Ja og hva har det 92% vaksinert å gjøre? Det har vel ingenting med noe sammenheng iht det jeg skrev 

Du skriver få er vaksinerte og derfor må vi vaksinere oss mer. Så svarte jeg er 92% av befolkningen få, du mener det ikke har en sammenheng?? Ok, lykke til;)

• Liker 17
Skrevet (endret)
3 hours ago, Jr.Garcon said:

Jeg skal iallefall ikke ha flere vaksiner så lenge det er en så stor andel uvaksinerte som flyr fritt rundt.

Det er mindre enn 10% av den voksne befolkningen som ikke er vaksinert. Du kan ikke legge skylden på disse.

Endret av nebbete fugl
  • Liker 23
Skrevet
nebbete fugl skrev (6 minutter siden):

Det er mindre enn 10% av den voksne befolkningen som ikke er vaksinert. Du kan ikke legge skylden på disse.

Nå sikter jeg ikke bare til Norge. Feks omikron er ikke en variant som oppsto her, det oppsto i et område med ca 5% vaksinerte. Dessuten så er det bare 71% nordmenn som er vaksinert. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
nebbete fugl skrev (49 minutter siden):

Hvem sa noe om skyld ? 

Jeg skal selvfølgelig ikke fly rundt å ta dose 3,4,5,6, osv. Parallelt som at flere titusener av folk flyr rundt og gir faen. Det handler rett og slett om prinsippet. 

Å vil  du absolutt snakke om skyld. De titusener/ hundretusener som er over 18 og uvaksinert - men faktisk kunne tatt vaksinen - er også meeeeer enn mange nok til at de unødvendig kan okkupere plassene på sykehuset på bekostning av andre som faktisk har deltatt i dugnaden. Å de er mange nok til at de alene kan sørge for at vi får en ny lockdown. 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 1
Skrevet
Jr.Garcon skrev (24 minutter siden):

Hvem sa noe om skyld ? 

Jeg skal selvfølgelig ikke fly rundt å ta dose 3,4,5,6, osv. Parallelt som at flere titusener av folk flyr rundt og gir faen. Det handler rett og slett om prinsippet. 

Å vil  du absolutt snakke om skyld. De titusener/ hundretusener som er over 18 og uvaksinert - men faktisk kunne tatt vaksinen - er også meeeeer enn mange nok til at de unødvendig kan okkupere plassene på sykehuset på bekostning av andre som faktisk har deltatt i dugnaden. Å de er mange nok til at de alene kan sørge for at vi får en ny lockdown. 

Personlig tar jeg dosene hovedsakelig for å sikre meg selv mot alvorlig sykdom. Men andre har kanskje annen motivasjon. Jeg ser det uansett ikke som noen dugnad, hadde tatt alle dosene selv om jeg var i en liten minoritet. Kanskje spesielt da, siden sykehusene i en sånn situasjon ville vært overfylte og da vil man i hvert fall ikke havne der...

• Liker 4
Skrevet
norovirus skrev (På 6.12.2021 den 23.33):

Jeg er fullvaksinert, og  tviler om jeg vil mer.  Jeg tror ikke på konspirasjonsteorier overhodet, men hvorfor skal jeg la meg vaksinere meg mer, når jeg er smittsom uansett? Når fullvaksinerte smitter like godt som uvaksinerte?

Jeg skjønner jo at de er en lavere grad av sykdom hos vaksinerte. Men skal jeg vaksinere meg mer for at uvaksinerte skal bli mindre syke eller? Opplys meg!

Det er ingenting som tlisier at din vaksine skulle påvirke uvaksinertes sykdomsforløp på noen måte, så det er nok ikke noe du trenger å ta med i betraktningen.

• Liker 8
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (1 time siden):

Nå sikter jeg ikke bare til Norge. Feks omikron er ikke en variant som oppsto her, det oppsto i et område med ca 5% vaksinerte. Dessuten så er det bare 71% nordmenn som er vaksinert. 

Det er vel ingen som vet med sikkerhet hvor omikron oppsto. Den har blitt påvist mange steder i verden etter at man begynte å lete etter den.

Endret av Enda en tulling
trykkleif
  • Liker 7
Skrevet

Er skeptisk på ein tredje dose sjølv. 
Tok dei to første, det var ingen spørsmål om, men etter denne hausten vi har hatt, føler eg det er til inga nytte. 

Har og fått større bivirkningar for kvar vaksine med mykje elveblest på siste, som gjer meg usikker på om eg får ta ein eventuell tredje dose. 

• Liker 6
Skrevet
-jk- skrev (På 7.12.2021 den 0.09):

Afrika har nok vaksiner. Sør-Afrika har f.eks 16 millioner doser på lager og risikerer at en del av de går ut på dato. De sliter både med distribusjonen og at folk ikke vil vaksinere seg. Så å sende flere doser vil neppe hjelpe.

Det er viktig at vi følger opp vaksineringen her hjemme slik at så få som mulig utvikler så alvolig sykdom at de må legges inn. Det kan fort overvelde helsevesenet, så smittsom som den nye varianten er. 

Intervallet for dose 3 er nå heldigvis endret til 5 måneder, så da kan jeg få tredje dosen i januar. Kommer til å bestille time på dagen. 

Overbelaste helsevesenet? Dette er et argument politikerne har hatt i 1 år og 9 måneder. Hva har egentlig politikerne gjort for å forebygge et overbelastet helsevesen/intensiv plasser siden pandemien brøt ut? Har de klart å utdanne flere sykepleiere? Fristet med økt lønn? Har de skaffet oss flere senger? Hva har de gjort foruten om å stenge ned nasjonen med jevne mellomrom? Når skal de innse at å føre samme metode i håp om et nytt utfall ikke vil gi resultater? 

• Liker 17
Skrevet

Men uansett må vi hvertfall forstå at det ikke nytter å se seg tilbake og argumentere mot hva som har skjedd - vi HAR en situasjon NÅ og det er den vi må løse. Ikke gårsdagens. Blir skikkelig irritert her. 

Skrevet

Omikron var trolig allerede i Europa før varianten ble påvist i Botswana og Sør-Afrika.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/reuters-eu-vurderer-aa-lette-reiserestriksjoner-fra-soerlige-afrika.ctUwueaGN?utm_source=vgfront&utm_content=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhetsdognet

https://www.businessinsider.com/how-southern-africa-detected-omicron-variant-so-quickly-2021-11?r=US&IR=T

• Liker 7
Skrevet
Jane Eyre skrev (5 timer siden):

Overbelaste helsevesenet? Dette er et argument politikerne har hatt i 1 år og 9 måneder. Hva har egentlig politikerne gjort for å forebygge et overbelastet helsevesen/intensiv plasser siden pandemien brøt ut? Har de klart å utdanne flere sykepleiere? Fristet med økt lønn? Har de skaffet oss flere senger? Hva har de gjort foruten om å stenge ned nasjonen med jevne mellomrom? Når skal de innse at å føre samme metode i håp om et nytt utfall ikke vil gi resultater? 

Har muligens ikke fått med deg at vi har en lege og sykepleier krise her i landet. Så er vel ikke bare å sette inn flere senger. Dessuten så er de i tillegg mer sårbare for generell sykdom og må oftere holde seg hjemme

Skrevet

Har muligens ikke fått med deg at vi har en lege og sykepleier krise her i landet. Så er vel ikke bare å sette inn flere senger. Dessuten så er de i tillegg mer sårbare for generell sykdom og må oftere holde seg hjemme

Leste du ikke teksten min? Hva har politikerne gjort for å styrke helsevesenet? Jeg kritiserer jo at de ikke har gjort en god nok jobb i å skaffe flere sykepleiere. En sykepleier utdanning tar 3 år og en etterutdanning tar 2 år. De kunne ha gjort mye for å satse på disse yrkene i mars 2020. Eventuelt skreddersydd en kort videreutdanning som kunne sørge for at sykepleier hadde tilstrekkelig kompetanse for å ivareta covid pasient på intensiven.

I flere afrikanske land har de gitt lynopplæring til helsearbeidere slik at de kan utføre grunnleggende viktige operasjoner, for å styrke kapasiteten i helsevesenet. Hvis de kan gjøre noe sånt der hvorfor har ikke politkerne tenkt mer på situasjonen her? Har de virkelig trodd at pandemien skulle vare i noen få måneder for så å gå over? 

• Liker 7
Skrevet
Jane Eyre skrev (Akkurat nå):

Leste du ikke teksten min? Hva har politikerne gjort for å styrke helsevesenet? Jeg kritiserer jo at de ikke har gjort en god nok jobb i å skaffe flere sykepleiere. En sykepleier utdanning tar 3 år og en etterutdanning tar 2 år. De kunne ha gjort mye for å satse på disse yrkene i mars 2020. Eventuelt skreddersydd en kort videreutdanning som kunne sørge for at sykepleier hadde tilstrekkelig kompetanse for å ivareta covid pasient på intensiven.

I flere afrikanske land har de gitt lynopplæring til helsearbeidere slik at de kan utføre grunnleggende viktige operasjoner, for å styrke kapasiteten i helsevesenet. Hvis de kan gjøre noe sånt der hvorfor har ikke politkerne tenkt mer på situasjonen her? Har de virkelig trodd at pandemien skulle vare i noen få måneder for så å gå over? 

Mars 2020 er et og et halvt år siden.... 

• Liker 1
Skrevet (endret)
9 hours ago, nebbete fugl said:

Når de står for mye høyere smitte enn det denne lille gruppen skulle tilsi så kan man det jo. De hadde en insidens rundt 400 de siste to rapportene fra FHI. Dette er 4 ganger høyere enn resten av befolkningen. De bidrar også til at sykehusene fylles opp helt unødvendig, har 8 ganger større mulighet for å legges inn og legges generelt inn 30 år yngre enn resten. Det er alvorlig.

Endret av Anonio
  • Liker 5
Gjest laPistola
Skrevet
boblevann skrev (På 7.12.2021 den 0.15):

DE hvem? Er så lei av å lese «de sier», «de mener», «de tror» osv uten at folk gidder å presisere hvem «de» er. Er det nabolaget, skolekorpset, sykehuset eller vaksineprodusenten? Hvem i helsikke er «de», som alle skriver om hele tiden? 

Stoltenberg, høie, nakstad osv osv «de» som har hatt ansvar og satte i gang vaksineringen trodde den skulle beskytte mer enn den har gjort. 80% av befolkningen over 18 skulle bli fullvaksinerte så fikk vi flokkimmunitet og dritten var over. « de» bomma. Hva naboen og korpset mente vet jeg ikke, men bør være lett og skjønne hvem « de» er i denne sammenheng. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...