Gå til innhold

Jeg er fullvaksinert, og tviler om jeg vil mer.

Anbefalte innlegg

Skrevet
norovirus skrev (3 minutter siden):

Jeg har kommet til at jeg avventer 3. dose. Helsemyndighetene har varslet at det kommer en omikron-vaksine litt utpå nyåret. Så får jeg ta en ny vurdering da :) 

Har du en link eller noe ..?  Jeg har ikke fått med meg info om Omicron rettet vaksine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet heller ikke om jeg kommer til og ta en tredje dose.

• Liker 1
Skrevet
Loff77 skrev (På 7.12.2021 den 0.06):

Ja de gis med 7 års intervall som barn og deretter 10år👍

10 år? Kan ikke huske senest jeg tokk stivkrampe?

• Liker 1
Skrevet
Loff77 skrev (På 6.12.2021 den 23.49):

Nei, skjønner deg godt. 2 får jagge holde, gidder ikke mer av tullet

Jeg gidder så lenge det kan beskytte meg mot å bli så syk at jeg havner på sykehus. Jeg fikk tredje dose for noen dager siden, og det er jeg glad og takknemlig for.

Skrevet
Loff77 skrev (På 13.12.2021 den 19.44):

Ok vi prøver igjen:

Status Innlagt Medianalder Andel risikopasienter Andel på intensiv
Uvaksinert 265 53 år 31 % 18 %
Fullvaksinert 370 74 år 75 % 14 %

18% på intensiv altså rundt 50?

Selvfølgelig virker vaksinene noe men nå øker andelen vaksinerte innlagte kjapt. Ikke rart det når 90% er vaksinerte selvfølgelig. Men poenget er at vaksinene er ikke gode nok til å stoppe alvorlig sykdom hos alt for mange

Hvor fant du de tallene? Har savnet en oversikt over hvem av de innlagte som har underliggende tilstander!

Skrevet
velociraptor skrev (16 minutter siden):

Hvor fant du de tallene? Har savnet en oversikt over hvem av de innlagte som har underliggende tilstander!

Var en oversikt i aftenposten, mener jeg la ved linken tidligere i denne diskusjonen

• Liker 1
Skrevet
Confusedandtired skrev (3 timer siden):

10 år? Kan ikke huske senest jeg tokk stivkrampe?

Hvis du skal til Asia blant annet anbefaler de oppfriskning men her hjemme er det ikke nødvendig

Skrevet
Loff77 skrev (21 minutter siden):

Hvis du skal til Asia blant annet anbefaler de oppfriskning men her hjemme er det ikke nødvendig

Den er vel anbefalt til de som driver med dyr? 

• Liker 1
Skrevet
velociraptor skrev (På 7.12.2021 den 7.45):

Hvilke andre vaksiner får man tre doser i året, hvert år? Det er jo det det er snakk om her. 

Ja, det er mange vaksiner som gis i tre doser, altså først en, en kanskje en måned etterpå, og en booster et år senere. Hepatitt B, for eksempel. Og stivkrampe gis som en dose hvert 10. år, helt riktig. Men flere i året er altså ikke normalt.

Influensa gis hver sesong, dvs en gang i året, men kun til de som ønsker det og i hovedsak er i risikogruppene. Kjenner ingen som tar influensavaksine.

Ifølge Apotekforeningen tok 1,3 millioner nordmenn vaksine mot sesonginfluensa i 2020. 50% av alle som jobber med pasienter. Godt gjort om du ikke kjenner noen av disse.

Skrevet

Låst grunnet rommets retningslinjer. Lomvi, mod.

Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...