Gå til innhold

Jeg er fullvaksinert, og tviler om jeg vil mer.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er fullvaksinert, og  tviler om jeg vil mer.  Jeg tror ikke på konspirasjonsteorier overhodet, men hvorfor skal jeg la meg vaksinere meg mer, når jeg er smittsom uansett? Når fullvaksinerte smitter like godt som uvaksinerte?

Jeg skjønner jo at de er en lavere grad av sykdom hos vaksinerte. Men skal jeg vaksinere meg mer for at uvaksinerte skal bli mindre syke eller? Opplys meg!

Endret av norovirus
  • Liker 45
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for at uvaksinerte skal bli  mindre syke, men for at DU skal bli mindre syk hvis du blir smittet. I  følge "min" lege så hjelper ikke vaksinen for annet enn å bli mindre syk selv. Du er like smittsom som uvaksinerte.

• Liker 32
Skrevet
norovirus skrev (15 minutter siden):

Jeg er fullvaksinert, og  tviler om jeg vil mer.  Jeg tror ikke på konspirasjonsteorier overhodet, men hvorfor skal jeg la meg vaksinere meg mer, når jeg er smittsom uansett? Når fullvaksinerte smitter like godt som uvaksinerte?

Jeg skjønner jo at de er en lavere grad av sykdom hos vaksinerte. Men skal jeg vaksinere meg mer for at uvaksinerte skal bli mindre syke eller? Opplys meg!

Nei, skjønner deg godt. 2 får jagge holde, gidder ikke mer av tullet

• Liker 30
Skrevet
Loff77 skrev (1 minutt siden):

Nei, skjønner deg godt. 2 får jagge holde, gidder ikke mer av tullet

Mtp at det er middel sannsynlig at mange friske har underliggende sykdommer som de ikke vet om (enda). Ville jeg ikke risikert å ikke ta vaksinen. 

• Liker 11
Skrevet

Det er vanlig at vaksiner trenger flere runder. Hpv for eksempel er 3 doser på et år. MMR gis i flere omganger, stivkrampe må oppdateres jevnlig. For å bare nevne de alle BØR være kjent med.

Skrevet (endret)
Tamsi skrev (2 minutter siden):

Det er vanlig at vaksiner trenger flere runder. Hpv for eksempel er 3 doser på et år. MMR gis i flere omganger, stivkrampe må oppdateres jevnlig. For å bare nevne de alle BØR være kjent med.

Ja de gis med 7 års intervall som barn og deretter 10år👍

Endret av Loff77
  • Liker 28
Skrevet
Anonymburker skrev (1 minutt siden):

Vi i Norge trenger ikke en tredje dose. Det er den uvaksinerte delen av verden som må vaksinere seg hvis vi skal få slutt på alle slags mutasjoner.

De oppstår jo ofte i landene med lav andel av vaksinerte. Gi vaksinene til Afrika og alle de som faktisk trenger dem.

Afrika har nok vaksiner. Sør-Afrika har f.eks 16 millioner doser på lager og risikerer at en del av de går ut på dato. De sliter både med distribusjonen og at folk ikke vil vaksinere seg. Så å sende flere doser vil neppe hjelpe.

Det er viktig at vi følger opp vaksineringen her hjemme slik at så få som mulig utvikler så alvolig sykdom at de må legges inn. Det kan fort overvelde helsevesenet, så smittsom som den nye varianten er. 

Intervallet for dose 3 er nå heldigvis endret til 5 måneder, så da kan jeg få tredje dosen i januar. Kommer til å bestille time på dagen. 

• Liker 14
Skrevet
Tamsi skrev (3 minutter siden):

Må du slutte. Nå har de allerede sagt flere ganger at effekten ikke var så god som de trodde. De ble overrasket. Mens DU belærer folk her? 

Hallo. Når de kom, så sa en forsker (norsk) at en dose nok holdt, men de ville gi to for sikkerhets skyld, for det var det testpersonene hadde fått. De som ble fulgt opp i to måneder...

• Liker 27
Skrevet (endret)

Jeg er helt for vaksinen, men for min del som ung og frisk så vil jeg nok takke nei til dose 3 av prinsipp. Vi er nødt til å få opp vaksinedekningen i de fattige landene nå, vi kan ikke ta fra de sine første doser slik at viruset får fortsette å mutere. Vi blir ikke kvitt pandemien på denne egoistiske måten. Blir det tilbudt en booster når alle land har god tilgang på vaksiner (og hjelp til å få satt de) og vi fortsatt ikke er i havn vil jeg ta den. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 13
Skrevet
SoWhat? skrev (2 minutter siden):

Må du slutte. Nå har de allerede sagt flere ganger at effekten ikke var så god som de trodde. De ble overrasket. Mens DU belærer folk her? 

Hallo. Når de kom, så sa en forsker (norsk) at en dose nok holdt, men de ville gi to for sikkerhets skyld, for det var det testpersonene hadde fått. De som ble fulgt opp i to måneder...

DE hvem? Er så lei av å lese «de sier», «de mener», «de tror» osv uten at folk gidder å presisere hvem «de» er. Er det nabolaget, skolekorpset, sykehuset eller vaksineprodusenten? Hvem i helsikke er «de», som alle skriver om hele tiden? 

• Liker 19
Skrevet
boblevann skrev (Akkurat nå):

DE hvem? Er så lei av å lese «de sier», «de mener», «de tror» osv uten at folk gidder å presisere hvem «de» er. Er det nabolaget, skolekorpset, sykehuset eller vaksineprodusenten? Hvem i helsikke er «de», som alle skriver om hele tiden? 

De som styrer dette. Den gang Høie, Nakstad og resten av folkene. Alle bør jo vite det om de følger med. Ikke at jeg akkurat klandrer de som har meldt seg ut... 

• Liker 13
Skrevet
SoWhat? skrev (7 minutter siden):

Belærende å nevne at det er helt normalt at vaksiner ofte gis i flere omganger, i en tråd der folk syter over at denne vaksinen gis i flere omganger. Gidameg!

Og hvem har sagt at det bare skal gis en dose? Hvem har sagt at effekten ikke er god? Over 90 prosent og fortsatt god virkning etter en haug med mutasjoner er ikke bra eller? 

Skrevet

Jeg skrev ikke innlegget for å oppmuntre til polemikk pro/con vaksine. Jeg er FOR vaksine.... Jeg ville lodde stemningen for HVOR mange fler vaksiner vi vil ta?

• Liker 5
Skrevet
norovirus skrev (3 minutter siden):

Jeg skrev ikke innlegget for å oppmuntre til polemikk pro/con vaksine. Jeg er FOR vaksine.... Jeg ville lodde stemningen for HVOR mange fler vaksiner vi vil ta?

Svaret er 0.

• Liker 21
Skrevet
Loff77 skrev (51 minutter siden):

Ja først var man veldig godt beskyttet mot alvorlig sykdom av 1 stikk, så var det 2, nå er det 3 og snart er det 10, bare å gi f

Ja jeg og gir opp….. legger også merke til det media før kalte fullvaksinert er nå blitt om til dobbeltvaksinert…. 🙄 jeg har ingen planer om å ta flere vaksiner.

• Liker 31
Skrevet
Anonymburker skrev (1 time siden):

Vi i Norge trenger ikke en tredje dose. Det er den uvaksinerte delen av verden som må vaksinere seg hvis vi skal få slutt på alle slags mutasjoner.

De oppstår jo ofte i landene med lav andel av vaksinerte. Gi vaksinene til Afrika og alle de som faktisk trenger dem.

Enig i dette, det er utrolig at det er mange land som knapt har fått tak i vaksiner. Det bør virkelig være Afrika som får de dosene de trenger nå.

• Liker 8
Skrevet
1 hour ago, norovirus said:

Det gjør man jo ikke, så da var jo det problemet løst. 

• Liker 10
Skrevet

Bare en tanke, hva med heller å være taknemmelig over at vi bor i en del verden som har tilgang til vaksiner? I andre deler av verden kunne de ønske de var så heldige.

• Liker 8
Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...