Gå til innhold

Apple Watch, hva skal man med den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en Apple Watch i gave fra typen. Jeg forstår egentlig ikke hva jeg skal med den, jeg trener ikke og har ikke gått med klokke på over ti år. Jobber mye utendørs og der er det kaldt=ser ikke klokken uten å grave den frem. 

Fortell meg hva som er så fantastisk med den!? Det er en serie 6, og jeg har visst en puls på over 80 ved å sitte i sofaen og se på tv…

Anonymkode: 25378...d5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer jeg også på. Fikk en ril jul for to år siden og har brukt den et par ganger. Er ikke noe vits å ha den om man allrid går med telefonen på seg, noe jeg alltid gjør så.. waste of money

Skrevet

Er det ingen fans her som kan fortelle om dens fortreffeligheter? 

Anonymkode: 25378...d5c

Skrevet

Jeg er veldig glad i min. Har hatt series 4 lenge nå, fikk nettopp ny series 7. jeg bruker nok langt ifra alle funksjonene den kan by på, men jeg liker den i alle fall veldig godt. Kan trekke frem noen ting jeg bruker mye:

- Telefoner og meldinger kommer inn på håndleddet, veldig greit når man ikke kan sitte med telefonen på jobb/andre steder. Kan kjapt sende et ja/nei/tommel opp fra hånden dersom man skal svare raskt på en sms. 
- søvntracking. 
- skritteller.

- kalender med et kjapt sveip på hånden.

- varsler fra dørklokke, messenger og flere andre apper jeg bruker en del.

synes også det er fiffig å kunne sjekke o2-metning, ekg osv i helseappen, selv om jeg ikke akkurat trenger det. 

Varsler om for høyt desibelnivå i omgivelsene. 

Mye smart👍🏻

Anonymkode: cacc9...d24

• Liker 1
Skrevet

Ikke en eneste ting jeg har bruk for altså, som tlf allerede gjør 🤔

desibelnivå tror jeg ørene mine "varsler" bedre om enn om en klokke på armen 😂

Anonymkode: f4f33...157

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er uhøflig ofte å se på tlf hele tiden, så er greit å se på armen. Mer sosialt akseptert å se på klokken.

Anonymkode: c9a12...b42

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg syns det er uhøflig ofte å se på tlf hele tiden, så er greit å se på armen. Mer sosialt akseptert å se på klokken.

Anonymkode: c9a12...b42

Nope, det har alltid vært ufhøffelig å se på klokken i samtale 🤦‍♀️  

Anonymkode: f4f33...157

• Liker 1
Skrevet

Kan jo være greit å ha i tilfelle noen epler skulle prøve å snike seg inn på en. Så har man de allerede under oppsyn.

Anonymkode: a4b1c...486

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker min. Hatt Series 6 i ca et år. Jeg trener i perioder og syns generelt det er fint å oversikt over bevegelse, hjerterytme, søvn og div. Bruker den til å sette på timere og reminders. Har også en app som går dypere inn på hvor godt kroppen fungerer, litt ala body battery. Skal selvsagt ikke stole blindt på den, men jeg er syk og er "fint" å se at klokka kan plukke opp dette og at kroppen ikke fungerer som den skal. Den er også ypperlig til å ta telefoner om jeg ikke har telefonen helt i nærheten. Jeg har klokke med 4G, men det er egentlig ikke nødvendig. 

Skrevet

Jeg forstår heller ikke hva jeg skal med den. Fikk 5000 kr til bursdag for 5 år siden. Vurderte Apple Watch, men innså at jeg foretrekker klassiske klokker i tillegg til at jeg ikke har noe ønske om å få varsler på klokka mi. Kan ikke se for meg noe mer irriterende. Synes allerede det er irriterende nok å kjenne telefonen vibrerer i lommen på lydløs når jeg er opptatt med noe annet.

Kjøpte meg tørketrommel i stedet. Den er flittig brukt.

• Liker 1
Skrevet

Min mann kjøpte fitbit til meg fordi jeg alltid glemte telefonen min, eller glemte å skru på lyd (har ikke vibrering på lydløs). Det er sikkert noe av det samme som appel watch. Jeg synes det er gøy å se på antall skritt innimellom, jeg trener lite, men noe av aktiviteten min registreres likevel som trening på den, jeg synes det er litt gøy å se på pulsen min, og søvn og søvnkvalitet. I tillegg er det fint å kunne lese meldinger fra mange apper på armen når jeg ikke er i nærheten av telefonen, og den vibrerer lydløst når det ringer.

Anonymkode: 81aa2...713

• Liker 1
Skrevet

Dagene mine blir litt mer tungvindte uten. Men det betyr ikke at den er for alle.

Det mest åpenbare er varsler. Med klokken har jeg telefonen på lydløs hele døgnet da jeg uansett blir varslet på håndleddet. Jeg klarer og å skille mellom ulike type varsler så jeg kan velge å se på skjermen eller ikke ut fra det. Min opplevelse er at dette gjør at jeg kan prioritere å være tilstede med andre i stede for å sjekke telefonen hele tiden. Og nei, jeg sjekker heller ikke håndleddet hele tiden :)

Den brukes til tofaktor autentisering. Logger jeg på en del steder så er det klokka som ber om bekreftelse, ikke telefonen. Litt mer effektivt. Samtidig så slipper jeg å logge på Mac da klokka gjør det for meg. Veldig praktisk og ikke noe som nødvendigvis en tenker over, men som en fort savner når en ikke har det.

I tillegg bruker jeg klokka som fjernkontroll til musikk innimellom. Ikke ofte, men av og til veldig greit å kunne dempe musikken andre steder i rommet direkte fra håndleddet.

Når jeg trener registrerer den økta direkte. Glemmer jeg å starte eller avslutte så fikser klokka alt uansett vesentlig mye bedre enn hva andre har klart (Fitbit, Garmin etc). Samtidig gjør treningsappen på telefonen det veldig enkelt å styre lyd/musikk/samtaler mens jeg trener.

Vise hva klokka er :)

Nedtelling/tidtaking mens jeg lager mat eller lignende.

Og en veldig sjelden gang i ny og ne, fjernutløser til mobiltelefonen. Putter da telefonen i et stativ og kan bruke klokka til å ta bilde med (og se hva kameraet "ser").

Men dette er da bare meg :)

Skrevet

Jeg bruker den til:

-Varsler. Har en jobb der jeg kan få viktig epost som må besvares umiddelbart, så greit å alltid merke når jeg får dem selv når jeg ikke kan ha lyden på

-Trene, spesielt fin å bruke når jeg svømmer og vil måle lengde

-Ta tiden når jeg lager mat

-Betale for ting, spesielt på bussen, er også fin til Underground i London når jeg er der

-Vise hva klokka er

-Finne mobilen om jeg har mistet den

-Søvn og søvnkvalitet

Men synes ikke det er vits i å kjøpe en i gave til noen som helt klart ikke har bruk for det. Jeg kjøpte det selv fordi jeg trengte disse tingene, og jeg er veldig fornøyd.

Anonymkode: 663cf...dd8

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg bruker den til:

-Varsler. Har en jobb der jeg kan få viktig epost som må besvares umiddelbart, så greit å alltid merke når jeg får dem selv når jeg ikke kan ha lyden på

-Trene, spesielt fin å bruke når jeg svømmer og vil måle lengde

-Ta tiden når jeg lager mat

-Betale for ting, spesielt på bussen, er også fin til Underground i London når jeg er der

-Vise hva klokka er

-Finne mobilen om jeg har mistet den

-Søvn og søvnkvalitet

Men synes ikke det er vits i å kjøpe en i gave til noen som helt klart ikke har bruk for det. Jeg kjøpte det selv fordi jeg trengte disse tingene, og jeg er veldig fornøyd.

Anonymkode: 663cf...dd8

Betaling! Glemte det. Er jo desidert den mest praktiske delen av alt. At jeg kunne glemme…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...