Gå til innhold

Nå må alle private ansatte i New York vaksinere seg også

Anbefalte innlegg

Skrevet

Livet som antivaxxer i New York City blir stadig vanskeligere. 

https://www.nytimes.com/2021/12/06/nyregion/nyc-vaccine-mandate-deblasio.html

Nå må alle ansatte som møter fysisk på jobb også vaksinere seg. Tidligere har det gjeldt offentlige ansatte, men nå også private. 

Og det virker. Over 90 % av New York-ere over 18 har tatt minst én dose. Nå skal tallet ytterligere opp.

Det er nok lurt i forkant av denne vinteren. 

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er man antivaxxer dersom man sier nei til en enkelt vaksine, men har fulgt barnevaksinasjonsprogram?

• Liker 8
Skrevet

Stakkars folk! Redd dette kommer her og. Dyster fremtid vi har i vente. Tvangsregime og Kinatilstander. 🤢

• Liker 6
Skrevet (endret)
1 hour ago, Blålilla said:

Er man antivaxxer dersom man sier nei til en enkelt vaksine, men har fulgt barnevaksinasjonsprogram?

Nei. I USA er det mye mindre tilslutning til vaksineprogrammet også for helt vanlige vaksiner. Problemet med USA er at man har nyhetskanaler som Fox 'News' som har det som kalles 'Opinion News', hvor man kan si hva man vill, spy ut anti-vax BS og annet som gjør at befolkningen er i villrede. Jeg har familie i Minnesota som tror at verden er så utrolig dum som Fox News sier den er. 

Samtidig har USA utbrudd av meslinger, rubella og kikhoste i miljøer hvor folk ikke vil vaksinere seg, det er et større problem enn folk tror.

Endret av Anonio
  • Liker 6
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet
Example skrev (12 timer siden):

Livet som antivaxxer i New York City blir stadig vanskeligere. 

https://www.nytimes.com/2021/12/06/nyregion/nyc-vaccine-mandate-deblasio.html

Nå må alle ansatte som møter fysisk på jobb også vaksinere seg. Tidligere har det gjeldt offentlige ansatte, men nå også private. 

Og det virker. Over 90 % av New York-ere over 18 har tatt minst én dose. Nå skal tallet ytterligere opp.

Det er nok lurt i forkant av denne vinteren. 

Så bra.

• Liker 4
Skrevet
Blålilla skrev (4 timer siden):

Ja her på KG iallfall.

• Liker 4
Skrevet
Xstrella skrev (10 timer siden):

Stakkars folk! Redd dette kommer her og. Dyster fremtid vi har i vente. Tvangsregime og Kinatilstander. 🤢

Du vet ikke hva du snakker om.

Blålilla skrev (12 timer siden):

Ja, så lenge en nekter å ta en vaksine og tror på konspirasjonsteorier, er man antivaxer.

• Liker 5
Skrevet
Honey Dew skrev (2 timer siden):

Du vet ikke hva du snakker om.

Ja, så lenge en nekter å ta en vaksine og tror på konspirasjonsteorier, er man antivaxer.

Så tar du dine doser, og lar oss som ikke har samme troen i fred. Dette deler bare samfunnet i to dessverre. 

• Liker 3
Skrevet
zemer skrev (19 minutter siden):

Så tar du dine doser, og lar oss som ikke har samme troen i fred. Dette deler bare samfunnet i to dessverre. 

Ja, ved å ikke vaksinere seg gjør man det. Den delingen må de uvaksinerte ta ansvar for.

• Liker 3
Skrevet
Example skrev (2 minutter siden):

Ja, ved å ikke vaksinere seg gjør man det. Den delingen må de uvaksinerte ta ansvar for.

Nei. Det ansvaret er faktisk ikke vårt.

• Liker 2
Skrevet
Lovis Fenja skrev (2 minutter siden):

Nei. Det ansvaret er faktisk ikke vårt.

Jo, det er det. Velger man bevisst å stå utenfor, da havner man gjerne utenfor. 

• Liker 3
Skrevet
Example skrev (33 minutter siden):

Overhodet ikke. Vi kan være vårt ansvar bevisst også uten vaksine.  Er ikke de uvaksinerte som deler samfunnet i to nå.

• Liker 3
Skrevet
zemer skrev (31 minutter siden):

Overhodet ikke. Vi kan være vårt ansvar bevisst også uten vaksine.  Er ikke de uvaksinerte som deler samfunnet i to nå.

Nei, fordi man som uvaksinert vil bidra til å belaste helsevesenets kapasitet ytterligere. Å følge tiltak mot smitte hjelper i grunn lite på sikt. Dette er et virus du vil få, og det er stor sannsynlighet for at du vil få det i løpet av de nærmeste månedene slik det er nå. 

Uvaksinerte er en trussel mot et åpent samfunn slik dette har utviklet seg. Da synes jeg New York gjør rett i å gjøre dette.

Etter min mening bør vaksinen også påbyr i Norge nå for alle over 18 år, men unntak for de som har medisinske grunner til å slippe. 

• Liker 2
Skrevet
Example skrev (3 minutter siden):

Nei, fordi man som uvaksinert vil bidra til å belaste helsevesenets kapasitet ytterligere.

Jeg er enig med deg i det. 

Example skrev (3 minutter siden):

Uvaksinerte er en trussel mot et åpent samfunn slik dette har utviklet seg. Da synes jeg New York gjør rett i å gjøre dette.

Det er også mer sjanse for at viruset får mutere seg til en verre variant blant uvaksinerte enn vaksinerte.

• Liker 2
Skrevet

Må bare si at i dette forumet, av de vaksinerte og de uvaksinerte, er det helt klart de vaksinerte som er verst. Det bedrives mobbing og oppfordrer til å holde folk utenfor. I vår familie er vi 50/50 vaksinert/uvaksinerte, men alle behandler hverandre likeverdig og med respekt uten å holde noen utenfor eller føle seg bedre enn andre/drive press. 

Hvorfor klarer ikke dere her på KG dette?

• Liker 2
Skrevet
mingus skrev (41 minutter siden):

Må bare si at i dette forumet, av de vaksinerte og de uvaksinerte, er det helt klart de vaksinerte som er verst. Det bedrives mobbing og oppfordrer til å holde folk utenfor. I vår familie er vi 50/50 vaksinert/uvaksinerte, men alle behandler hverandre likeverdig og med respekt uten å holde noen utenfor eller føle seg bedre enn andre/drive press. 

Hvorfor klarer ikke dere her på KG dette?

Det kan du lure på. Men det skjer i det virkelige liv også. Jeg har blitt skjelt ut av en venninne og mannen hennes, selv om hun kjenner til min helsehistorie. Det var såpass ille og med så lite respekt at jeg ikke vet om jeg noensinne orker å snakke med henne igjen.

• Liker 1
Skrevet
Lovis Fenja skrev (Akkurat nå):

Det kan du lure på. Men det skjer i det virkelige liv også. Jeg har blitt skjelt ut av en venninne og mannen hennes, selv om hun kjenner til min helsehistorie. Det var såpass ille og med så lite respekt at jeg ikke vet om jeg noensinne orker å snakke med henne igjen.

Så lite hyggelig, hadde ikke orket å ha kontakt med sånne folk. Hva har den vanlige damen eller mannen i gata med noens private helsejournal/vaksinestatus å gjøre, og hva får dem til å tro de har rett til å blande seg så veldig oppi den? Skal vi på jobben dømme min kollega som har vært uten mensen 3 sykluser (og fortsatt venter på den) dømme henne for å ikke ta dose 2, og sitte og belære henne om hvorfor hun skal fullvaksineres? Folk er jo rene forskerne her i forumet etter å ha lest på internett/hørt på andre forskere, og her skal solidaritet og andre ukjentes beskyttelse gå foran sin egen helse. Synes ikke noe om det.

• Liker 2
  • Opprett ny...