AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #1 Skrevet 6. desember 2021 Jeg er uvaksinert av forskjellige grunner (skal ta den så fort babyen er kommet), så det ikke blir noen diskusjon av det. Vi bor i en by med mye smitte, ogjeg isolerer meg selv så godt som mulig. Sluttet å trene, gå på senteret osv på grunn av dette. Barnefar/samboer jobber som er helt greit selvsagt. Men han er også på treningssenteret hver dag. Kjenner det stresser meg veldig at han plutselig kan dra med seg noe hjem. Jeg har 6 uker igjen til termin. Føler ikke jeg kan be han slutte å trene heller hva ville dere gjort? Eller hva er rett her? Anonymkode: 2b12d...613
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #2 Skrevet 6. desember 2021 Treningssenter (og menn) er jo virkelig en smittespreder! Tenk alle tingene han tar på og alle menn sitter på mobilen så mellom settene. hadde bedt han kjøpe vekter å ha hjemme Anonymkode: 73c7c...20b 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #3 Skrevet 6. desember 2021 Dere er to om dette? Hvorfor skal det være vanskeligere for han å ta hensyn til barnet enn deg? Jeg syns han er egoistisk..det er snakk om 6 uker. Det gjør man for barnet sitt. Anonymkode: 4bf33...307 13
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #4 Skrevet 6. desember 2021 Har tatt det opp at han kanskje burde droppe det nå 😕 Men han påstår at treningssenteret ikke er smittespredere pga folk vasker hender og utstyr nøye der med antibakteriell.. Anonymkode: 2b12d...613
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #5 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har tatt det opp at han kanskje burde droppe det nå 😕 Men han påstår at treningssenteret ikke er smittespredere pga folk vasker hender og utstyr nøye der med antibakteriell.. Anonymkode: 2b12d...613 Det er jo luftsmitte som er problemet. Anonymkode: 62779...7fa 9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #6 Skrevet 6. desember 2021 Litt dumt at han må begrenses pga et valg du tok da.. Eller var han enig i å ikke ta vaksine? Anonymkode: d5d84...23f 9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #7 Skrevet 6. desember 2021 Du dropper vaksine av X årsaker, og forventer at samboer isolerer seg fullstendig? Anonymkode: 87f74...f48 12
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #8 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Litt dumt at han må begrenses pga et valg du tok da.. Eller var han enig i å ikke ta vaksine? Anonymkode: d5d84...23f AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du dropper vaksine av X årsaker, og forventer at samboer isolerer seg fullstendig? Anonymkode: 87f74...f48 Nei! I er parforhold tar man hensyn til hverandre og respekterer hverandre. Vaksine er frivillig og om han ikke klarer å ta hensyn til hun som bærer fram hans barn, er deg ikke «litt dumt». Anonymkode: b850c...e0f 10
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #9 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Nei! I er parforhold tar man hensyn til hverandre og respekterer hverandre. Vaksine er frivillig og om han ikke klarer å ta hensyn til hun som bærer fram hans barn, er deg ikke «litt dumt». Anonymkode: b850c...e0f Men hvorfor skal han ta «støyten» da, når hun ikke vaksinerte seg før graviditet? Anonymkode: ee8be...a49 7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #10 Skrevet 7. desember 2021 Om du har underliggende sykdom som gjør at vaksinen og med det Korona er farlig for deg, er det veldig usympatisk av han. Om du ikke har tatt vaksinen på grunn av personlige overbevisninger tross offentlige anbefalinger synes jeg han skal få trene og leve livet sitt som vanlig. Anonymkode: 0c8cb...257 19
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #11 Skrevet 7. desember 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvorfor skal han ta «støyten» da, når hun ikke vaksinerte seg før graviditet? Anonymkode: ee8be...a49 Eller under Anonymkode: 31f1b...db8 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #12 Skrevet 7. desember 2021 Det er ikke noen særlig smittespredning på treningssenteret! Da er det større risiko at han tar med seg fra jobb. Trening er veldig viktig for han, både psykisk og fysisk siden han er der hver dag. Jeg hadde ikke krevd å ta det fra han. Men jeg hadde kanskje bedt han om å minske antall dager og legge opp treningen på en annen måte. Skal han fortsette å gå hver dag når babyen kommer og? Like bra å legge om treningen nå. Anonymkode: a5906...324 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #13 Skrevet 7. desember 2021 Slutt å være så hysterisk! Selvsagt kan han trene! Anonymkode: a7d3d...d39
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #14 Skrevet 7. desember 2021 Jeg fødte for ca 4 måneder siden og vaksinerte meg heller ikke under svangerskapet. Det var riktig nok før anbefalingene om at gravide skulle vaksinere seg kom. Men i ettertid har jeg angret veldig på at jeg ikke vaksinerte meg tidligere og er så utrolig glad for at det gikk bra. Leste blant annet at Danmark hadde gått fra 4 til 11 dødfødsler og at årsaken ble knyttet til gravide coronasmittede 😳 klarte ikke å legge inn link men bare søk «dødfødsler corona Danmark» så får du opp en nyhetsartikkel fra NRK blant annet. Jeg vet det ikke er det du spørr om men det er virkelig godt ment å bare dele informasjonen med deg sånn at du kan ta et informativt valg ❤️ Anonymkode: 302bf...f29 8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #15 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men hvorfor skal han ta «støyten» da, når hun ikke vaksinerte seg før graviditet? Anonymkode: ee8be...a49 Det var lenge frarådet gravide å ta vaksinen! Ikke sikkert det funket fir henne å ta den før, ikke sikkert tilbudet var på plass. Anonymkode: b850c...e0f 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #16 Skrevet 7. desember 2021 Han kutter selvfølgelig ut treninga. Hva slags idiot er du sammen med? Anonymkode: ebfe1...252 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #17 Skrevet 7. desember 2021 Nektet ikke samboer å trene, gå ut å spise osv.. men nå tok jeg vaksinen så raskt rådene snudde:) Anonymkode: d117b...060 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #18 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om du har underliggende sykdom som gjør at vaksinen og med det Korona er farlig for deg, er det veldig usympatisk av han. Om du ikke har tatt vaksinen på grunn av personlige overbevisninger tross offentlige anbefalinger synes jeg han skal få trene og leve livet sitt som vanlig. Anonymkode: 0c8cb...257 Nå er hun gravid med hans barn da.. Bør jo være i hans egen interesse at hun ikke får corona nå, uavhengig av hvorfor hun ikke har tatt vaksinen. Man burde jo være litt forsiktig selv om man er vaksinert også, man kan likevel bli smittet. Jeg ville ikke ønsket å få corona mens jeg var gravid eller med en nyfødt. Anonymkode: ec4fb...8ec 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #19 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fødte for ca 4 måneder siden og vaksinerte meg heller ikke under svangerskapet. Det var riktig nok før anbefalingene om at gravide skulle vaksinere seg kom. Men i ettertid har jeg angret veldig på at jeg ikke vaksinerte meg tidligere og er så utrolig glad for at det gikk bra. Leste blant annet at Danmark hadde gått fra 4 til 11 dødfødsler og at årsaken ble knyttet til gravide coronasmittede 😳 klarte ikke å legge inn link men bare søk «dødfødsler corona Danmark» så får du opp en nyhetsartikkel fra NRK blant annet. Jeg vet det ikke er det du spørr om men det er virkelig godt ment å bare dele informasjonen med deg sånn at du kan ta et informativt valg ❤️ Anonymkode: 302bf...f29 https://sundhedsdatastyrelsen.dk/da/nyheder/2019/foedsler_28052019 11 av feks 61.000 som ble født i 2018? Slutt å skremme TS! Anonymkode: f421a...e96 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #20 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå er hun gravid med hans barn da.. Bør jo være i hans egen interesse at hun ikke får corona nå, uavhengig av hvorfor hun ikke har tatt vaksinen. Man burde jo være litt forsiktig selv om man er vaksinert også, man kan likevel bli smittet. Jeg ville ikke ønsket å få corona mens jeg var gravid eller med en nyfødt. Anonymkode: ec4fb...8ec Mulig han tenker at risikoen for fare på fosteret ved korona ikke er noe høy? Slik hun tydeligvis også tenker, i og med at hun ikke har tatt vaksinen nå når vi står midt i en ny smittebølge? Ikke misforstå meg. Jeg er for at fritt valg, og respekterer gravide som velger bort vaksinen. Men ikke gå rundt og dikter hvordan andre skal leve livet sitt med den andre handen. Jeg ser virkelig ikke hvorfor hennes personlige overbevisning om hva som er farlig og ikke farlig, på tvers av offentlige råd, skal trumfe her? Anonymkode: 0c8cb...257 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå