Gå til innhold

passer man bedre inn med blondt hår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er halvt norsk, men med sort hår og noen utalandske trekk og føler jeg blir sett ned på.  Er dette noe jeg bare har planta i hodet eller er det faktisk slik? 

er det slik at man passer bedre inn om man er blond og har den typiske norsk looken?

Anonymkode: 372b7...7e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er halvt norsk, men med sort hår og noen utalandske trekk og føler jeg blir sett ned på.  Er dette noe jeg bare har planta i hodet eller er det faktisk slik? 

er det slik at man passer bedre inn om man er blond og har den typiske norsk looken?

jeg vil si det ja

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det finnes etnisk norske nordmenn med mørkt (brunt/svart) hår og. De passer godt inn de og. 

Anonymkode: b6110...a1b

• Liker 4
Skrevet

Jeg er norsk og har mørkebrunt hår. Det har aldri satt meg utenfor. Jeg kjenner kun en ekte blondine, resten av vennene mine og familien er brunetter :)

Anonymkode: 75602...45a

• Liker 1
Skrevet

Mannen min har helt svart hår, og blir ofte oppfattet som lokal når vi er i syden. Mulig han har blitt sett ned på enkelte ganger, men har ledd av det når det blir avslørt. At det preller av han, men at du kanskje er litt følsom på det fordi du er halvt utenlandsk.

Rasisme fins helt klart i Norge fortsatt, men når man er helnorsk i generasjoner bakover blir det så åpenbart at de som feilvurderer etter utseende er idioter.

Anonymkode: d2e8f...0df

Gjest Rageing
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ikke særlig mer enn 50% blonde i Norge. 2% på verdensbasis. Jeg er helnorsk men har mørkebrune øyne og brunt hår, og veldig mange tror jeg er utenlandsk, uten at jeg føler jeg har blitt sett ned på av den grunn

Skrevet

Interessant tråd. Jeg ser absolutt ikke utenlandsk ut, men det året jeg farget håret blondt (fra rødt) ble jeg mer godtatt og populær. Dette var i tenårene da, men fortsatt litt interessant å se tilbake på. 

Anonymkode: 5699a...2b2

Skrevet

Jeg er halvt norsk og halvt islandsk. Har mørkblondt/ lysebrunt hår og grønne øyne. Har blitt tatt for å være fra Balkan, men har aldri følt meg diskriminert. 

Anonymkode: 4d671...d8e

Skrevet

Tull. Jeg er veldig etnisk norsk men mørk og med brune øyne. Det er mange av oss. Selvfølgelig aldri følt meg mindre norsk enn andre eller følt at jeg ikke passer inn. Å føle at man passer inn handler ikke om utseendet, men om du kjenner bla. kulturen, skikkene og de uskrevne reglene om væremåte osv.

Anonymkode: 2bc6f...388

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er så norsk jeg kan få blitt ifølge disse DNA testene. Har brunt hår helt naturlig (det var kritthvitt når jeg var liten, så noe har jo skjedd på veien men). Så hårfarge har ikke så mye å si vil jeg tro.

Endret av Inwe
Skrevet

Jeg er etnisk norsk, men har mørkebrunt hår og brune/grønne øyne, spesielt på sommeren når jeg er brun, blir jeg tatt for å være fra et annet land. Men har aldri følt meg mindre akseptert grunnet det.

Anonymkode: 8b679...50e

Skrevet

Jeg skrev innlegg nr 3. Kan legge til at før (før 1993) så opplevde jeg aldri at noen brydde seg om hvor man var fra med mindre man omtrent var svart i huden med afrohår. 
Brunt/svart hår ymse øyenfarger blir fort brun snakker norsk= norsk. Nå= hvor er du fra? Er du en av dem? Er du muslim? 
🙄 

Anonymkode: b6110...a1b

Skrevet

Er sikker på at folk stirrer fordi du er vakker! Mørke trekk er nydelig ❤️ 

Ikke farg håret ditt for å se mere "Norsk" ut, da pleaser du også rasisme :( Vær stolt av den du er og de utenlandske trekkene dine. Om noen har et problem med det og ser ned på deg så er de rasister og de det er noe feil med, ikke deg! 

Anonymkode: 64685...eba

• Hjerte 1
Skrevet
Inwe skrev (23 timer siden):

Jeg er så norsk jeg kan få blitt ifølge disse DNA testene. Har brunt hår helt naturlig (det var kritthvitt når jeg var liten, så noe har jo skjedd på veien men). Så hårfarge har ikke så mye å si vil jeg tro.

Bare lurer! Åssen funker resultatene på de DNA testene? Får du svar f eks 65% norsk, 8 % russisk, 15% amerikansk, 7% portugisisk eller får du bare f eks 97% caucation uten noen videre utdyping? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Bare lurer! Åssen funker resultatene på de DNA testene? Får du svar f eks 65% norsk, 8 % russisk, 15% amerikansk, 7% portugisisk eller får du bare f eks 97% caucation uten noen videre utdyping? 

Litt usikker faktisk. Var min bror og ikke jeg som tok den, men siden vi har samme foreldre har vi jo også samme opphav. Han sa han hadde fått over 95% norsk opprinnelse, men er usikker på om de siste 5 var ukjente eller ikke. 

Skrevet

Du må nok fortelle mer om div. farger enn bare på håret ditt. Utenlandske trekk er allerede nevnt 🤷‍♀️ så da har du vel kanskje svaret? 🙇‍♀️🤦‍♀️ 

Anonymkode: f0d6c...af2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2021 den 21.38):

Nei. 

skulle ønske vi hadde langt flere som deg. 
Så vanvittig kjedelig om alle var blonde.

Skrevet

Jeg har heller motsatt erfaring.  Nordmenn syns det er spennende, eksotisk og vakkert.  Det finnes ikke rasisme i Norge i høy grad.

Slutt å fokusere på dette . Det at blondiner er populære hos menn, er fordi blir hår til alle tider er blitt oppfattet som ungdommelig og litt på tilbuds siden sånn seksuelt sett. Selvfølgelig ikke riktig, men gamle myter lever lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...