Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta 1P og 2p som privatist. Jeg har alltid vært dritdårlig i matte, og skjønner ikke hvor jeg skal starte engang. Tips til nettsider/geupper/apper/andre plattformer som kan være til hjelp?

Anonymkode: 8ee23...72f

Skrevet

Jeg skal ta 2PY og har ikke sjangs til å klare det på egenhånd, så har bestemt meg for å bestille mattekurset til askprivatist.no. Koster litt, men tror at det er verdt det.

https://www.askprivatist.no

Anonymkode: 3ee93...d4c

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg skal ta 2PY og har ikke sjangs til å klare det på egenhånd, så har bestemt meg for å bestille mattekurset til askprivatist.no. Koster litt, men tror at det er verdt det.

https://www.askprivatist.no

Jeg tar det via et annet nettstudie, men det er ingen undervisning. Jeg kan se gamle forelesninger på nett og har tilgang på læremateriell, og en veileder en sjelden gang, men er jo ikke noe "hjelp å få", i den forstand. Hvordan skal jeg klare å lære meg matte?

Skrevet

Ja, få tak i en privatlærer. Jeg klarte å karre meg opp fra en 2'er til en 3'er med hjelp. Stolt av det faktisk 😆

Anonymkode: 0451c...d75

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja, få tak i en privatlærer. Jeg klarte å karre meg opp fra en 2'er til en 3'er med hjelp. Stolt av det faktisk 😆

Anonymkode: 0451c...d75

Det hørtes veldig lurt ut. Hvordan fant du privatlæreren? Hadde du mange timer med h*n? 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal ta 1P og 2p som privatist. Jeg har alltid vært dritdårlig i matte, og skjønner ikke hvor jeg skal starte engang. Tips til nettsider/geupper/apper/andre plattformer som kan være til hjelp?

Vet ikke hvor mye du er interessert i å investere av tid, men hvis du er ganske blank så vill jeg anbefale å få tak i bøker (hvis de bruker skolebøker nå til dags) på ungdomsskolenivå for å være sikker på at du behersker det helt grunnleggende som +-*/ på et papir.

Lær deg regnerekkefølgen (de fire stegene). Pugg dem slik at de sitter langt frem i panna. Det gjør livet ganske mye enklere og det som ser ut som kompliserte likninger blir straks enklere.

Anbefaler å ta en titt på grunnleggende prosentregning, prosentfaktor og vekstfaktor. Google det så finner du mer om det. Med litt øvelse tar du bruken i hodet og man kan enkelt trene på det ved å se på ekesempler i dagliglivet. For eksempel når butikkene har rabatt på varer.

Tenk at matte er et språk og det er noe som kan læres med litt øvelse. Tenk enkelt; tell på fingre, tenk epler, pærer og pizzastykker.

Det viktigste er å jobbe med å løse oppgaver og lære/følge reglene. Følger man regneregler på samme måte som man gjør når, man skal skrive NorSk, så blir det. enklere. ;)

Anonymkode: 3de83...b97

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

https://campus.inkrement.no/Account/Login?returnUrl=%2FEducation%2FLecture%2F973376%3FlectureId%3D3957959&courseId=973376

Er i samme situasjon med 1P 

Anonymkode: 389a3...cb3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...