Gå til innhold

Hvordan vet man om det er hull eller nye jeksler som kommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 åring som begynner å gråte av og til når han spiser :( kjenner ikke noe jeksel på vei. Synes tannpuss er helt greit og ikke feber. Klager og putter hendene i munnen huff.

Kan jeg ta han med til min private tannlege eller finnes det spesialister på små barn? Hvordan får de tatt røngten og undersøkt skikkelig? 

Anonymkode: 30c75...9bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

2 åring som begynner å gråte av og til når han spiser :( kjenner ikke noe jeksel på vei. Synes tannpuss er helt greit og ikke feber. Klager og putter hendene i munnen huff.

Kan jeg ta han med til min private tannlege eller finnes det spesialister på små barn? Hvordan får de tatt røngten og undersøkt skikkelig? 

Du ringer kommunetannlegen så får du time. Tipper det er jeksler som kommer. Det kan være vondt lenge før du ser dem. Eller så kan han ha bitt seg i tunge/kinn? Hvis han har hull så synes det ganske godt. Da er det noe sort på tannen som du ikke får pusset vekk. Vår fikk et hull da han var 2,5 år. Han er nå 4 og fremdeles ingenting smerter i forbindelse med hullet så dem har ikke gjort noe med det. Det er et lite hull men jeg ser det ganske tydelig selvom så jeg tenker det er best du tar en god titt selv. 

Anonymkode: adad6...0b8

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du ringer kommunetannlegen så får du time. Tipper det er jeksler som kommer. Det kan være vondt lenge før du ser dem. Eller så kan han ha bitt seg i tunge/kinn? Hvis han har hull så synes det ganske godt. Da er det noe sort på tannen som du ikke får pusset vekk. Vår fikk et hull da han var 2,5 år. Han er nå 4 og fremdeles ingenting smerter i forbindelse med hullet så dem har ikke gjort noe med det. Det er et lite hull men jeg ser det ganske tydelig selvom så jeg tenker det er best du tar en god titt selv. 

Anonymkode: adad6...0b8

Ser helt fint ut heldigvis, ingen misfarging eller flekker. Har veldig dårlig erfaring med kommunetannlege fra jeg var liten, er det blitt bedre? Har selv tannlegeskrekk etter dette, og har en veldig flink tannlege jeg tenkte ungene også kunne gå til.

Skrevet

Du kan ta ham med privat, men da må du betale. Hull synes veldig godt lenge før de gjør vondt, så det er neppe det. Men du kan ta en sjekk hos tannlege om du vil. 

Anonymkode: 2f5db...715

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ser helt fint ut heldigvis, ingen misfarging eller flekker. Har veldig dårlig erfaring med kommunetannlege fra jeg var liten, er det blitt bedre? Har selv tannlegeskrekk etter dette, og har en veldig flink tannlege jeg tenkte ungene også kunne gå til.

Tannlegene er ikke slik de var når vi var små! Eller, det finnes sikkert en og annen som er slik fremdeles, men de aller, aller fleste er mye, mye, mye flinkere og mer pedagogiske enn hva de var for tyve år siden!

Anonymkode: be4e5...9cb

• Liker 3
Skrevet

Tusen takk for svar :) ringer tannlegen min i morgen så får hun sett over, betaler heller for å få sjekket raskt og trygt. 

Visste ikke at hull synes før de gjør vondt hos barn, slik er det ikke hos meg så gikk ut fra det verste.

Skrevet

Barnet mitt på 2,5 måtte til tannlegen pga en ulykke i bhg, og der oppdaget de også at hn hadde fått et hull. Jeg ringte bare en tilfeldig offentlig tannlege her i Oslo etter at jeg hentet ungen i bhg og fikk time med en gang. Hun er veldig flink, og har gitt barnet mitt god behandling. 

Anonymkode: dfeec...265

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...