Gå til innhold

Finner ingen det "klaffer" med..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei kvinne i sjiktet 25-30 år. Jeg har hatt fast jobb noen år, eier leilighet, og har vært singel i snart nærmere to år. Da jeg ble singel fikk jeg meg en del nye (single) venninner jeg gledet meg til å tilbringe tid med. "Dessverre" (i anførsel, selvsagt) har de fleste fått seg partner, dog ikke jeg.

Mang en date har jeg vært på, og jeg har hatt noen kortere "forhold". Med forhold mener jeg at vi ikke har definert oss som sammen, men i praksis har vi oppført oss som kjærester. Likevel føler jeg ingenting rører seg inni meg, sommerfuglene uteblir. På mange av datene jeg har vært på sitter jeg igjen med tanker som at motparten er noe kjedelig, rar eller lignende. Flere ganger har jeg endt opp med å gå på flere dater med samme person da de er riktig i følge "boka", men jeg må til slutt bryte da jeg ikke får noen form for følelser i det hele tatt. Jeg har prøvd å treffe både menn som er typisk "min type" - og noen som er helt motsatt. 

På en måte føler jeg det er helt greit å være singel. Jeg føler meg ikke ensom, og har inget savn etter det å være to. Men jeg savner å ha noen jeg liker ekstra godt, som gjør at det bruser i magen og som jeg tenker er helt fantastisk. Pluss jeg helt ærlig føler meg litt alene i vennegruppen da jeg ikke passer helt inn i par-gjengen lenger.

Har noen noen tips til meg, eller råd? Takk.

Anonymkode: 9d3aa...86e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jo aldri vært vanskeligere å klaffe med noen. Menn og kvinner blir stadig mindre tilpasset hverandres forventninger og tenningsmønstre. I tillegg kommer kjemiske substanser, som ødelegger lyst, og flater ut følelseslivet, som prevensjonsmidler og antidepressiva f.eks. 

Har ingen gode råd, annet enn å bruke tida på egenutvikling,  og bygge en stor kontaktflate. 

Anonymkode: 66be1...5e1

• Liker 1
Skrevet

Hva ser du etter i en mann, da?

Anonymkode: 63155...f5f

Skrevet

Helt vanlig vil jeg si. Det skal jo litt til for å treffe den rette. Jeg hadde det likt, men plutselig skjedde det. 

Anonymkode: 937a5...a2d

• Liker 2
Skrevet

Man skal jo ha litt flaks for å finne de man klaffer skikkelig med. Det er ikke lenge å være singel i 2 år, og spesielt ikke nå med korona og alt som virker inn (dating har blitt vanskeligere de siste 2 årene). Tenk positivt, det dukker nok snart opp en bra mann.

Anonymkode: 3e2de...5c9

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Jeg har hatt det sånn i altfor mange år. 
fått fra venninner at jeg må senke kravene, men det nekter jeg å gjøre. Jeg har tenkt veldig igjennom kravene og det er ikke slik at de er høye. Det går på verdier i livet og ikke materielle ting eller utseende. 
De litt «triste» følelsene med det å være singel (jeg er og alenemamma noe som gjør det vanskeligere) kommer ofte nå i familiesider som jul/påske/sommerferie. 

gjør heller noe bra for deg selv - ikke tenk på hva de andre har. Det går seg til etterhvert. 

Anonymkode: 28f96...852

• Liker 3
Skrevet

Jo hardere du leter, jo vanskeligere er det å finne. Du får fokusere mere på å leke og ha det gøy enn å lete🤞🤞

• Liker 1
Skrevet

Når du møter noen du har kjemi med vet du det med en gang. Man kan snakke om alt og ingenting i timesvis og man slapper av i hverandres selskap. Og møter du en slik: ta godt vare på det, det skjer maks 1-2 ganger per liv. 

Anonymkode: 77bb0...d2b

• Liker 3
Skrevet

Jeg har det helt likt og er 34 år. Jeg klaffet veldig godt kjempemessig med en for noen år siden, men vi var ikke på samme sted i livet om hva vi ønsket. Ellers er det veldig få jeg klaffer med. Så har funnet ut at det beste akkurat nå er å være alene og fokusere på meg istedet for å prøve å få det til å funke med noen som jeg ikke har riktig kjemi med.

Anonymkode: 0daa7...b2e

Skrevet

Det er jo ikke krise å være singel, ts. 

Som du sier så trives du med livet. Og det er jo hele poenget med livet. Hvorfor (og fra hvem?) har du fått for deg at å finne en partner er så viktig for livskvaliteten at du må gjøre desperate forsøk på å tvinge deg selv til å like menn som oppfyller et form for "minstekrav" til å være et ok menneske? Og hva er minstekravene? 

Du bør altså snu på det hele. Du trives med livet ditt. Kanskje finner du en mann (eller kvinne) som er av et kaliber høyt nok til å passe inn og forbedre det livet, ja. Men inntil du finner denne noen driver du ikke desperat jakt som en stakkar, du lever det gode liv. 

Anonymkode: 7920f...63d

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 6.12.2021 den 21.08):

Har noen noen tips til meg, eller råd? Takk.

Det er en grunn til at klisjéen om at kjærligheten dukker opp når du minst venter det har oppstått. Når du leter med lykt og lupe etter disse følelsene så skal det langt mer til for at de oppstår.

Du må gjøre ting du trives med slik at du er fri til å være deg selv. Disse følelsene må oppstå organisk.

Samtidig er sommerfugler bare et symptom på litt hormoner som frigjøres. Dette tolkes som forelskelse, og vil gå over etter hvert. Da må fundamentet i forholdet være sterkt nok, og det kan bygges også uten sommerfugler om du virkelig liker mennesket.

Endret av Cole
  • Liker 1
Skrevet

Prøvd jenter?

Anonymkode: 36e65...8f6

Skrevet

Hvordan gikk det ts?

Anonymkode: 9c9c8...266

Skrevet

Å klaffe er en luksus. Tror folk har for høye forventninger. 

Anonymkode: f0f13...228

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Å klaffe er en luksus. Tror folk har for høye forventninger. 

Anonymkode: f0f13...228

Ikke TS, men hvis det ikke klaffer med noen vil jeg heller være singel.. luksus eller ikke :) 

Anonymkode: 4fef3...614

• Liker 1
Skrevet

Høre ut som du muligens trenger litt tid for å få følelser. Mulig du går litt for fort frem feks? Kanskje det å bli litt bedre kjent og finne ut av de hemlige egenskapene tenner deg litt. 

Du får ta en liten tenke runde på det. Og evnt finne ut hva du egentlig vil ha. Er det en sporty fyr, som finner på noe hele tiden, eller en litt roligere en. Trenger du en som  både gir og tar space, eller trenger du en som er mye ved deg?  Kanskje det ikke er dating app som gir deg det store, men spenningen med flørting og kjenne på at føler vokser mellom dere. Fra første blikk? Ikke alle blir veldig stor forelsket heller 

Anonymkode: baa57...7e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...