Gå til innhold

Venner man seg til tredemøllen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker å løpe ute. Gjerne langt og ofte. Men har flyttet til et sted med mye mer snø, og lurer på om jeg skal bytte ut noen av turene med tredemølle. Problemet er at det er så kjedelig! Sliter med å holde ut én km, og er lei allerede fra start. I tillegg blir det fryktelig varmt (løpebåndet er fullt av svette i etterkant😅).

Men er dette noe man kan venne seg til? Jeg vet jo at mange som egentlig foretrekker uteløping bruker mølla som supplement likevel. Er det håp, også for meg?

Anonymkode: e5615...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, FastShadesKåre said:

Du elsker å løpe langt og ofte ute, men holder mindre enn 1km på mølla? Skru ned farta? 

Fordi det er kjedelig og lite motiverende, ikke fordi det er slitsomt.

Anonymkode: 249bd...a21

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FastShadesKåre skrev (Akkurat nå):

Du elsker å løpe langt og ofte ute, men holder mindre enn 1km på mølla? Skru ned farta? 

Ikke fordi det er for hardt fysisk, men fordi det er for slitsomt mentalt🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tredemøller har viftefunksjon, se etter de! Skru ned tempoet og sjekk pulsen, hvis du ligger på et greit sted pulsmessig kan du heller ha et roligere tempo over tid og få masse ut av økta.

Anonymkode: f8f3b...384

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker å høre på podcast eller lydbok når jeg løper lengre turer inne. Eventuelt kan du jo se på en serie. Men som regel løper jeg kun intervaller på mølle, og da går tiden fort fordi jeg er så fokusert på intervallene.

Anonymkode: 1995c...494

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil si det. Men det er alltid kjedeligere på mølla. Prøver å slappe av med god musikk og finne runners high, men det er litt vanskeligere på mølle. 

Løper gjerne 10 km ute, men på mølle løper jeg heller intervaller.

Anonymkode: 3cc08...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være en sær rase, for jeg kan fint løpe lenge på mølle med litt underholdning.

Anonymkode: 23a0a...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp intervaller på tredemølle. Hvis du jogger lenger så kan du høre på musikk/podcast/lydbok. 

Anonymkode: bd9e3...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper 1+ time på tredemølla på treningssenteret iblant, hvor jeg kun stirrer inn i veggen eller speilet foran mølla (med musikk på ørene). Det bygger karakter! Ellers foretrekker jeg å se film/serie når jeg jogger rolig, og musikk m/løpevideo når jeg trener intervaller.

Ellers er vifte, åpent vindu, håndkle og lite klær et godt tips mot overdreven svette...

Anonymkode: 88582...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og mannen er blitt veldig glade i mølla vår det siste året! Veldig glade i å løpe ute, men pga guffent vær, barn som er lagt/men vi er fortsatt hjemme etc er det så innmari praktisk! Og med en serie eller noe går tiden fort! Og kjøp mølle med vifte, eller plasser en vifte i nærheten?

Anonymkode: 8df22...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjaaaa, liker man best å løpe ute, vil vel alltid tredemølle være kjedelig. 

Men om det hagler sidelengs og er hålke med nysnø på eller kommet så mye snø at det er umulig, så er tredemølle et greit alternativ. 

Men å "bare" løpe på mølle er kjedelig. Har stort sett intervaller på mølle for å ikke kjede meg ihjel! 

Har åpent vindu og kun sportsbh og kortshorts, ingen som bryr seg! Musikk på full drus og høy puls, så går tida fort med intervaller 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Jeg begynte å løpe på tredemølle, og løp kun på denne i halvannet år. Så for meg var det en overgang å venne seg til uteløping da treningssenterene ble stengt i fjor. Det gikk saktere ute, og jeg syns det var styrete med å kle seg og å motivere meg til å orke å løpe ute i dårlig vær. Men etter hvert så vente jeg meg til det og ble glad i å løpe ute. 

Nå på vinteren kjører jeg 50/50. Mølla til fartstrening og kortere turer og uteløping til langturer. Enkelte løyper og fortauer brøytet så det går an å ta langturen ute selv med mye snø. Piggsko må du ha!

Anonymkode: 019c1...859

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper stort sett bare intervaller på mølla, skal jeg ha en økt med lav intensitet og lang lengde vil jeg faktisk heller gå med stigning.

Å løpe lenge er en uteaktivitet for meg.

Anonymkode: dbef8...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 6.12.2021 den 19.52):

Jeg elsker å løpe ute. Gjerne langt og ofte. Men har flyttet til et sted med mye mer snø, og lurer på om jeg skal bytte ut noen av turene med tredemølle. Problemet er at det er så kjedelig! Sliter med å holde ut én km, og er lei allerede fra start. I tillegg blir det fryktelig varmt (løpebåndet er fullt av svette i etterkant😅).

Men er dette noe man kan venne seg til? Jeg vet jo at mange som egentlig foretrekker uteløping bruker mølla som supplement likevel. Er det håp, også for meg?

Vi har TV foran 😝. Tror det finnes sånne apper hvor man på lat løper/sykler ute. 

Evt hva med romaskin? Da får du også litt variasjon? Men da må du jo fortsatt løpe ute da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...