Gå til innhold

Hva tror dere kommer av tiltak i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Optimo skrev (3 minutter siden):

Tar ikke sorgene på forskudd. Hjemmeskolen i Oslo var i stor grad av og på, varierte mellom bydelene og skolene. Det var ikke sånn at alle satt hjemme i månedsvis.

Feil.Flere videregående skoler i Oslo-området var stengt nesten hele skoleåret 2020-2021!! Du fatter ikke alvoret

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Møkkalei skrev (5 minutter siden):

Det er din mening. Jeg tenker alles liv er like viktige jeg, bare fordi kroppen eldes mister man ikke sin verdi. Det må gå ann å ta hensyn til alle. Barn sulter og lider over hele verden, er no riv ruskende galt med ungdommer i vesten hvis de får psykiske problemer av hjemmeskole noen uker. I-lands problem deluxe. Dette gjelder liv, får være grenser snart for å sy puter under armene på ungdommen. De må også kunne tolerere noen tiltak når folk dør, og det er da for f ikke bare gamlinger. 

Hilsen kvinne 35, lærer. 

Det er ikke min mening. Dette er både offisiell helsepolitikk i Norge (det kalles gjenstående kvalitetsjusterte leveår og er indeksert til ca. 1,5 mill kr per år), og det er noe ethvert oppegående menneske forstår. Et barn er mer verdt enn et gammel menneske som har kort levetid igjen.

For øvrig, du er lærer og forstår ikke forskjellen på er og bør? Stakkars elever.

Og ja, det er nesten utelukkende gamlinger som dør. Gjennomsnittlig alder for de som har dødd så langt er 81 år.

Endret av tom1986
  • Liker 13
Skrevet
Møkkalei skrev (3 minutter siden):

Det er din mening. Jeg tenker alles liv er like viktige jeg, bare fordi kroppen eldes mister man ikke sin verdi. Det må gå ann å ta hensyn til alle. Barn sulter og lider over hele verden, er no riv ruskende galt med ungdommer i vesten hvis de får psykiske problemer av hjemmeskole noen uker. I-lands problem deluxe. Dette gjelder liv, får være grenser snart for å sy puter under armene på ungdommen. De må også kunne tolerere noen tiltak når folk dør, og det er da for f ikke bare gamlinger. 

Hilsen kvinne 35, lærer. 

Skremmende at du som lærer har slike synspunkter. Bytt jobb!

• Liker 4
Skrevet
Sgirl skrev (2 minutter siden):

Feil.Flere videregående skoler i Oslo-området var stengt nesten hele skoleåret 2020-2021!! Du fatter ikke alvoret

Hvilke skoler var dette?

Skrevet

Håper de innfører gult nivå i skoler og bhg! 

• Liker 4
Skrevet

Tror ikke det kommer så voldsomt mye nytt i morgen. Tviler på at skolen berøres så mye. Mange skoler har så mye smitte nå at de fleste elevene er nok smittet innen jul. Lærere har måttet krangle seg til at klassene ikke skal blandes, og at personalet ikke skal møtes ukentlig. Ingen planer om hjemmekontor utenom undervisningstiden med andre ord. Skolen er sitt egne lille samfunn som ikke har noen tiltak.
Det er ikke spesielt heldig at store deler av klassene er borte av gangen heller. Elevene må være hjemme med symptomer og det er veldig mye fravær. De går med andre ord glipp av mye undervisning slik det er i dag også. Men ingen vil noensinne ha hjemmeskole igjen. Det var et mareritt!  

Det hadde hjulpet å kutte de to siste dagene før jul, egentlig mest fordi de som jobber på skolene er fullstendig utslitte. 

• Liker 3
Skrevet
Optimo skrev (4 minutter siden):

Hvilke skoler var dette?

Drammensområdet, Asker og flere i Oslo

Skrevet (endret)
Sgirl skrev (4 minutter siden):

Drammensområdet, Asker og flere i Oslo

Du så kanskje at vi snakket om Oslo. Drammen og Asker er ikke Oslo. Og hvilke skoler i Oslo var stengt mesteparten av skoleåret 20/21?

Nå har vi uansett latt elever i videregående bli smittet i tusentall før de endelig fikk tilbud om vaksine. I småskolen lar vi ungene bli smittet og driter visst i det. Jeg har absolutt null, zero, nada, zip tro på noen ny runde med hjemmeskole nå. Men at det kan bli noen tiltak for å skjerme lærerne litt mer enn hva som er tilfelle per i dag - absolutt. Når en av fagforeningene går ut og ønsker trafikklysmodellen tilbake så kan det ikke være helt galt. At en og annen lærer syns det er teit får man leve med. 

Endret av Optimo
Skrevet
Optimo skrev (10 minutter siden):

Du så kanskje at vi snakket om Oslo. Drammen og Asker er ikke Oslo. Og hvilke skoler i Oslo var stengt mesteparten av skoleåret 20/21?

Nå har vi uansett latt elever i videregående bli smittet i tusentall før de endelig fikk tilbud om vaksine. I småskolen lar vi ungene bli smittet og driter visst i det. Jeg har absolutt null, zero, nada, zip tro på noen ny runde med hjemmeskole nå. Men at det kan bli noen tiltak for å skjerme lærerne litt mer enn hva som er tilfelle per i dag - absolutt. Når en av fagforeningene går ut og ønsker trafikklysmodellen tilbake så kan det ikke være helt galt. At en og annen lærer syns det er teit får man leve med. 

Ha ha, fagforeningen. Du tuller. Det eneste de gnagde om hele fjoråret, var de stakkars lærerne. Knapt fokus på barna i det hele tatt. Du har ikke fått med deg at barneskolene var på rødt nivå tilnærmet hele forrige skoleår i Oslo-området da? Eller, du tenker vel rødt nivå ikke er det samme som stengt? 

• Liker 7
Skrevet (endret)
Sgirl skrev (6 minutter siden):

Ha ha, fagforeningen. Du tuller. Det eneste de gnagde om hele fjoråret, var de stakkars lærerne. Knapt fokus på barna i det hele tatt. Du har ikke fått med deg at barneskolene var på rødt nivå tilnærmet hele forrige skoleår i Oslo-området da? Eller, du tenker vel rødt nivå ikke er det samme som stengt? 

Jeg har også snakket om lærerne. En faktisk lærer i klasserommet er bedre enn 23 år gamle Knut-Jenni, utskremt fra Adecco og med tidligere erfaring fra Burger King. Når ansatte må være hjemme i så stort antall som nå, enten det er pga. egen sykdom eller fordi de må passe syke barn, så er det logisk at det tas noen grep. 

Merker meg at du enda ikke har klart å navngi én eneste osloskole som var stengt mesteparten av skoleåret 20/21. Lurer på hvorfor det. 

Endret av Optimo
Skrevet
Optimo skrev (5 minutter siden):

Jeg har også snakket om lærerne. En faktisk lærer i klasserommet er bedre enn 23 år gamle Knut-Jenni, utskremt fra Adecco og med tidligere erfaring fra Burger King. Når ansatte må være hjemme i så stort antall som nå, enten det er pga. egen sykdom eller fordi de må passe syke barn, så er det logisk at det tas noen grep. 

Merker meg at du enda ikke har klart å navngi én eneste skole som var stengt mesteparten av skoleåret 20/21. Lurer på hvorfor det. 

Fikk beskjed fra vår barneskole nå, blir det mye smitte på skolen så taes 7 trinn ut. 

Gjest Atheena
Skrevet
Optimo skrev (38 minutter siden):

Tar ikke sorgene på forskudd. Hjemmeskolen i Oslo var i stor grad av og på, varierte mellom bydelene og skolene. Det var ikke sånn at alle satt hjemme i månedsvis.

Jo det gjorde de faktisk. Var kun i starten av mai de åpnet opp for å variere noe mellom bydelene.

Ungdomskolen fikk rødt nivå fra slutten av november til mai. Barneskolen fra begynnelsen av januar og til og fra til mai. For mange betydde dette minimalt med tilstedeværelse på skolen. På mine barns skole fikk de være der annenhver dag i 2,5 timer. 

Skrevet
tom1986 skrev (47 minutter siden):

Om du tror det stanser med gult nivå så er du naiv. Trafikklysmodellen skulle hindre dette i fjor, men i store deler av landet (særlig Oslo-området) var det rødt nivå og (helt eller delvis) hjemmeskole i lange perioder. 

Barn og unges oppvekst - det vil si skole, fritidssysler og sosialt liv - er langt viktigere enn helsa til eldre mennesker.

for meg er eldre slektnnger viktigere enn noen ukjente unger.

Gjest Atheena
Skrevet (endret)
zemer skrev (25 minutter siden):

Fikk beskjed fra vår barneskole nå, blir det mye smitte på skolen så taes 7 trinn ut. 

Hårreisende å ta ut det trinnet som trenger mest å være på skolen. I hovedsak kunne de tatt ut 1. klasse, men da får ikke foreldrene jobbet. 

Endret av Atheena
Skrevet
appelsinjuice skrev (3 timer siden):

-Munnbindpåbud på butikker og kollektivt i hele landet.

Hvorfor det? Ingen grunn til å bruke munnbind med mindre det er tett med folk! 

• Liker 4
Gjest Atheena
Skrevet
Optimo skrev (21 minutter siden):

Merker meg at du enda ikke har klart å navngi én eneste osloskole som var stengt mesteparten av skoleåret 20/21. Lurer på hvorfor det. 

Samtlige ungdomskoler. Fra 27/11 frem til 19/4. Deretter var de på forsterket rødt nivå frem til 10/5. 

Skrevet

Dette er jo egentlig ikke annet enn en gedigen fallitterklæring... Etter snart to år har myndighetene fortsatt ikke klart å sørge for at ikke 300 innlagte (!!) er kritisk.

Er det noe som er kritisk, så er det myndighetenes unnfallenhet til å sørge for tilstrekkelig kapasitet i helsevesenet. 

Det er uansett ikke snakk om noe stort antall, vi bli påvirket gjennom media til å tro at det er et kjempeproblem, men se på det, 300 stk på landsbasis!!? - det burde vi klare i verdens beste, lykkeligste og rikeste land. 

• Liker 14
Skrevet

Sgirl skrev (42 minutter siden):

Skremmende at du som lærer har slike synspunkter. Bytt jobb!

Nei vet du hva? Å sitte hjemme noen uker og få undervisning er en IKKE- sak i forhold til å ligge på respirator med dødsangst og muligens kveles til døde. Hva er galt med deg og likesinnede? Hva er det norske ungdommer har å klage over? Ikke sulter de, skolegang til alle, kommunikasjonsmuligheter via mobil og PC. Alle i samme situasjon. Hva f er det å sutre over? Det er unntakstilstand, verden befinner seg midt i en pandemi for hel****. Tror dere noen blir upåvirket av det? Dette er den verden vi lever i, dessverre. Det må også de unge ta innover seg. Dette er ingen spøk. Viruset har kanskje mutert i svært negativ retning. Vi vet jo ikke enda!! Sør- Afrika melder om økt innleggelser på de minste barna.

Vet du hva? Her må alle bidra, hver på sin måte. Greit nok at du mener du har null verdi etter 80, heldigvis tenker ikke de fleste slik. 

Jeg er lærer ja og skal fortsette å være det, for jeg ser at jeg får frem litt guts i dem.  Sannheten er at vi syr puter under armene deres og det er til syvende og sist de voksne sin skyld. Seff takler ungdommen noen uker med hjemmeskole. Hva tror dere?

• Liker 19
Gjest Atheena
Skrevet
Møkkalei skrev (4 minutter siden):

Nei vet du hva? Å sitte hjemme noen uker og få undervisning er en IKKE- sak i forhold til å ligge på respirator med dødsangst og muligens kveles til døde. Hva er galt med deg og likesinnede? Hva er det norske ungdommer har å klage over? Ikke sulter de, skolegang til alle, kommunikasjonsmuligheter via mobil og PC. Alle i samme situasjon. Hva f er det å sutre over? Det er unntakstilstand, verden befinner seg midt i en pandemi for hel****. Tror dere noen blir upåvirket av det? Dette er den verden vi lever i, dessverre. Det må også de unge ta innover seg. Dette er ingen spøk. Viruset har kanskje mutert i svært negativ retning. Vi vet jo ikke enda!! Sør- Afrika melder om økt innleggelser på de minste barna.

Vet du hva? Her må alle bidra, hver på sin måte. Greit nok at du mener du har null verdi etter 80, heldigvis tenker ikke de fleste slik. 

Jeg er lærer ja og skal fortsette å være det, for jeg ser at jeg får frem litt guts i dem.  Sannheten er at vi syr puter under armene deres og det er til syvende og sist de voksne sin skyld. Seff takler ungdommen noen uker med hjemmeskole. Hva tror dere?

Nå er det eldre med mye tilleggsdiagnoser og uvaksinerte over 45 med tilleggsdiagnoser som ligger på respirator stort sett. Heldigvis ser det ut til at barn og unge i svært liten grad trenger innleggelser på sykehus for corona.  Men jeg har hørt at tallene for innleggelser av unge jenter med spiseforstyrrelser derimot har eksplodert. 

De takler noen uker hjemme, men nå begynner vi å nærme oss 2 år i de årene av livet som varer lengst. 

Skrevet
Atheena skrev (2 minutter siden):

Nå er det eldre med mye tilleggsdiagnoser og uvaksinerte over 45 med tilleggsdiagnoser som ligger på respirator stort sett. Heldigvis ser det ut til at barn og unge i svært liten grad trenger innleggelser på sykehus for corona.  Men jeg har hørt at tallene for innleggelser av unge jenter med spiseforstyrrelser derimot har eksplodert. 

De takler noen uker hjemme, men nå begynner vi å nærme oss 2 år i de årene av livet som varer lengst. 

De kunne stengt ned nå noen uker før jul. Ferien er rett rundt hjørnet, tentamener kunne blitt gjort digitalt. Det er vanvittig mye vas og tull på skolene i desember som jeg tør påstå ingen får en psykisk knekk av å gå glipp av. De kunne stengt ned inntil vi visste om denne hel**** mutanten som sprer seg nå vil gjøre at innleggelsene fyker opp. Dere må snart forstå at det handler ikke kun om korona. Det handler om sykehusene og kapasiteten. Sykepleiere og leger som jobber doble vakter for å fylle inn for alle de som ikke orker mer. Intensivsykepleiere som går doble vakter, det er galskap. Har du vært på intensivavdelinger? Jeg har vært der i en uke og sett hva disse sykepleierne gjør. De sitter ved siden av pasientene sine flerr timer i strekk og bare stirrer og følger med. Legger inn medisiner, og må trå til hvis en av alarmene går. Det kan være ganske brutalt, man må være opplagt og våken for å ikke begå feil. Det rapporteres om at noen ikke har tid til å gå på toalettet.

Bristepunktet for innleggelser var 300, vi er nesten der nå. Vet du hvem som vil lide hvis innleggelser av korona- pasienter øker kraftig? Alle sammen. Babyer med RS. Mennesker som trenger innleggelse pga influensa. Mennesker som får utsatt operasjoner de sårt trenger .Vet du hva, alle sammen som er syke og trenger hjelp, kapasiteten blir sprengt. 

Så skal vi sitte og fokusere på at en liten promille av skoleungdommer MÅ på skolebygget sitt for en hver pris? Dere får vise samme engasjement i sommerferier også. Må jo være like vondt å være borte fra skolen da også? Får de psykiske problemer av sommerferien også? 

• Liker 22
  • Opprett ny...