Adrenalina1 Skrevet 7. desember 2021 #201 Skrevet 7. desember 2021 Ella Grisella skrev (11 minutter siden): Jeg får litt noia av at vi mennesker alltid må ha klare føringer fra regjeringen. Kan ikke folk tenke sjøl, ta ansvar sjøl? Frihet under ansvar. Dette burde være mer enn nok for voksne, oppegående mennesker. Enig. Skulle tro det var en gjeng med dårlig evne til å tenke selv. Herlighet. 8
Lothlorien- Skrevet 7. desember 2021 #202 Skrevet 7. desember 2021 Diamant20 skrev (Akkurat nå): Synes de kunne innført gult nivå på alle skoler fra nå. I kommunen her er omtrent halvparten av alle de smittede skoleelever, og det skjer ingenting. Synes også at det blir mye anbefalinger og surr, tror det er mange som er forrvirret. Skal det innføres tiltak i vanlig influensasesong også? Mer kontroll over folks liv er kult? 6
Milky Skrevet 7. desember 2021 #203 Skrevet 7. desember 2021 Adrenalina1 skrev (1 minutt siden): Må du virkelig ha det inn med teskjeer for hva som trengs for å begrense smitten? Det er lov å tenke selv vet du. Ja det må man for anbefalinger følges ikke, har dere ikke lært noe? Er en grunn til at smitten alltid øker ved kun anbefalinger og synker ved påbud og nedstenging 3
SoWhat? Skrevet 7. desember 2021 #204 Skrevet 7. desember 2021 Milky skrev (Akkurat nå): jeg bruker fornuft. Er fullvaksinert og veldig lite sosial så de fleste tiltak treffer ikke meg uansett, men de kunne gjort noe med problemet i skoler/bhg. Gidder ikke å bli smitta der når jeg ellers er et innedyr som passer på meg selv Hva skulle de gjort med barnehager og skoler?
Lothlorien- Skrevet 7. desember 2021 #205 Skrevet 7. desember 2021 Milky skrev (2 minutter siden): Er derfor tiltak må settes nå før jul. 2 uker med tiltak kan gjlre stor forskjell, igså kan vi slappe av i julen Og så skal det være tiltak før jul, slik at mange får reist utenlands i jula? Og så tar de med seg smitte, og så flere tiltak igjen? Folk burde bare gi f i dette tullet nå. 3
Milky Skrevet 7. desember 2021 #206 Skrevet 7. desember 2021 SoWhat? skrev (Akkurat nå): Hva skulle de gjort med barnehager og skoler? Gult eller rødt nivå. Nå før jul skader det ingen, og blir faktisk MINDRE jobb, hvertfall hos oss, når vi er tvunget til å alltid være med samme gruppe barn/ansatte. Ikke fly over hele huset der det er 60+ barn. Da slipper vi å holde på med kjøkken, og møte så mange barn. Om noen da blir smittet så må bare den kohorten i karantene, og ikke ødelegge julen for alle 3
Milky Skrevet 7. desember 2021 #207 Skrevet 7. desember 2021 Lothlorien- skrev (1 minutt siden): Og så skal det være tiltak før jul, slik at mange får reist utenlands i jula? Og så tar de med seg smitte, og så flere tiltak igjen? Folk burde bare gi f i dette tullet nå. Jeg har ikke sagt noe om reise. De som vil reise reiser uansett så det får man ikke stoppet
Elaine Marley Skrevet 7. desember 2021 #208 Skrevet 7. desember 2021 Tråden er ryddet for avsporinger, brukerangrep, brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.
SoWhat? Skrevet 7. desember 2021 #209 Skrevet 7. desember 2021 Milky skrev (1 minutt siden): Gult eller rødt nivå. Nå før jul skader det ingen, og blir faktisk MINDRE jobb, hvertfall hos oss, når vi er tvunget til å alltid være med samme gruppe barn/ansatte. Ikke fly over hele huset der det er 60+ barn. Da slipper vi å holde på med kjøkken, og møte så mange barn. Om noen da blir smittet så må bare den kohorten i karantene, og ikke ødelegge julen for alle Ok.
Frøkensina Skrevet 7. desember 2021 #210 Skrevet 7. desember 2021 Jeg skjønner ingenting. Nakstad ba oss nettopp følge påbudene, men regjeringen kom nesten bare med anbefalinger 4
sommermor Skrevet 7. desember 2021 #211 Skrevet 7. desember 2021 Diamant20 skrev (5 minutter siden): Synes de kunne innført gult nivå på alle skoler fra nå. I kommunen her er omtrent halvparten av alle de smittede skoleelever, og det skjer ingenting. Synes også at det blir mye anbefalinger og surr, tror det er mange som er forrvirret. Følg nå med litt. Er det noen som er testet i hytt og vær i ukevis så er det elever på videregående. Heldigvis negativ test hele tiden . 1
J.E Skrevet 7. desember 2021 #212 Skrevet 7. desember 2021 Diamant20 skrev (3 minutter siden): Synes de kunne innført gult nivå på alle skoler fra nå. I kommunen her er omtrent halvparten av alle de smittede skoleelever, og det skjer ingenting. Synes også at det blir mye anbefalinger og surr, tror det er mange som er forrvirret. Ja enig ,det er klart at gult nivå trengs når det er barna som driver mye av smitten videre. 5
Klump Skrevet 7. desember 2021 #213 Skrevet 7. desember 2021 sommermor skrev (9 minutter siden): Det er ikke nødvendig med omfattende tiltak lenger så lenge såpass mange faktisk er vaksinert både to og tre ganger. Jeg har sluttet å følge med på pressekonferansene til regjeringen for lenge siden. Ta deg en tur på intensivavdelingene så kanskje du tenker annerledes. 5
Frøkensina Skrevet 7. desember 2021 #214 Skrevet 7. desember 2021 Hørte ingenting om økt testkapasitet? Eller økt smittesporing? 4
sommermor Skrevet 7. desember 2021 #215 Skrevet 7. desember 2021 Klump skrev (2 minutter siden): Ta deg en tur på intensivavdelingene så kanskje du tenker annerledes. Så lenge det er plass til pasienter som blir utsatt for ulykker, hjerteinfarkt,hjerneslag, vold osv. 4
Antiviruset Skrevet 7. desember 2021 #216 Skrevet 7. desember 2021 Utelivsbransjen får svi igjen, der blir det de samme strenge reguleringene, hjemmekontor innføres for fult igjen. En meter avstand. Resten er bare anbefalinger og vil bare ikke hjelpe. Smitten vil øke enda mer på, gi det to uker til så blir det fullstendig nedstenging atter en gang. De tørr bare ikke gjøre det akkurat nå. I praksis blir alt av ferieturer avbestilt til utlandet og her i Norge for utlendinger langt inn i neste år. Vi er tilnærmet tilbake til start for 2 år siden. Tar bare litt tid før folket og regjeringen tar det inn over seg.
Klump Skrevet 7. desember 2021 #217 Skrevet 7. desember 2021 sommermor skrev (Akkurat nå): Så lenge det er plass til pasienter som blir utsatt for ulykker, hjerteinfarkt,hjerneslag, vold osv. Og hvor mange uker tror du det er til? Husk på at innleggelsene kommer 1-2 uker etter smitte og smitten nå er rekordhøy. Dersom det fortsetter å stige vil vi få et reelt problem om få uker. 7
Nuttery Skrevet 7. desember 2021 #218 Skrevet 7. desember 2021 Jeg har mange tanker om dette opplegget.... Men likevel. Jeg synes det er hårreisende å anbefale/pålegge vaksinerte voksne såpass med tiltak, samtidig som barna skal skjermes. Det er skyhøy smitte i alderen 0-18, flesteparten er uvaksinerte (vaksinerte smittes nå lett, uvaksinerte smittes enda lettere), og de drar med smitte hjem til voksne. Den praktiske gjennomføringen av "tiltakene" er dessverre såpass mangelfull at det i praksis ikke vil ha særlig god effekt. Jeg er selv sykepleier, og vi har hatt mange samtaler på vaktrommet om denne pandemien. Det vi for det meste føler på er at sånn vi holder på ikke fungerer, og at det er dypt provoserende at "kapasiteten i helsetjenesten" er argumentet for å gjeninnføre dette. Kapasiteten i helsevesenet har vært blåst i årevis før pandemien. 8
Antiviruset Skrevet 7. desember 2021 #219 Skrevet 7. desember 2021 sommermor skrev (3 minutter siden): Så lenge det er plass til pasienter som blir utsatt for ulykker, hjerteinfarkt,hjerneslag, vold osv. Det handler ikke bare om plassen, de som skal jobbe med pasientene er overarbeidet og har vært det lenge. Både spesialister og sykepleiere. 4
Humle Brumle Skrevet 7. desember 2021 #220 Skrevet 7. desember 2021 Maggi2 skrev (2 timer siden): Problemet i skolene nå er at de ansatte faller som fluer. Fraværet er skyhøyt, alle ekstra ressurser (som assistent, medlærer osv) skrelles vekk i et desperat forsøk på å få nok vikarer, og mange klasser får ny, uerfaren vikar flere ganger i uken. De ansatte som ikke er syke, er dødsslitne av å holde hjulene i gang. Og gult/rødt nivå krever flere voksne. Voksne som vi ikke har tilgang på. Ikke på min skole iallfall. Det har ikke jeg opplevd på min skole. Men synes faktisk det er viktig at barn og ungdom møter opp fysisk. Og da mener jeg at uerfaren vikar er bedre en teams med svarte skjermer og en lærer. 1
Anbefalte innlegg