ostekaker Skrevet 7. desember 2021 #181 Skrevet 7. desember 2021 SoWhat? skrev (2 minutter siden): Han prøvde å appellere til folks fornuft. Mulig han har for høye tanker om mange. hvem?
Thaila Skrevet 7. desember 2021 #182 Skrevet 7. desember 2021 Denne tråden kommer nok til å bli sletta, men uansett, jeg ville si at jeg synes faktisk Jonas gav en bra tale i dag! 10
Ella Grisella Skrevet 7. desember 2021 #183 Skrevet 7. desember 2021 SoWhat? skrev (1 minutt siden): Han prøvde å appellere til folks fornuft. Mulig han har for høye tanker om mange. Ja.. jeg har nok også det. 😕
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. desember 2021 #184 Skrevet 7. desember 2021 Intet nytt under solen...
Gjest Tamsi Skrevet 7. desember 2021 #185 Skrevet 7. desember 2021 Frk.fri skrev (Akkurat nå): Dette er tragikomisk!! Meteren er tilbake?? Wtf? Når forsvant den?? Og hvem kan ja 20 gjester hjemme med 1 meter avstand mellom alle? Jeg skjønner ikke ikke hensikten med "anbefalinger'' i det hele tatt. Alle vet jo at man bør ha færrest mulig nærkontakter. Alle vet at man bør holde avstand til andre når det er sykdom løs. Så skal vi fremdeles basere oss på folks dømmekraft. Og hva gjør en skarve METER når 100 stykker eller hva det var, i et sannsynligvis svært stort rom blir smittet av en eneste person... Vi snakker tilsvarende luftsmitte her. Den meteren er egentlig bare å drite i, men det har vi jo åpenbart lov til.
SoWhat? Skrevet 7. desember 2021 #186 Skrevet 7. desember 2021 (endret) Ella Grisella skrev (5 minutter siden): Jeg får litt noia av at vi mennesker alltid må ha klare føringer fra regjeringen. Kan ikke folk tenke sjøl, ta ansvar sjøl? Frihet under ansvar. Dette burde være mer enn nok for voksne, oppegående mennesker. Nå gjør jo politikerne selv tabber. Bare å se på noe så enkelt som riktig bruk av munnbind 😄 tror muligens man trenger påbud, selv om jeg syns det er helt tragisk. Jeg fikk ikke med meg alt, for jeg får fnatt av den smattingen til Støre når han prater. Bjerkhol er helt forferdelig å høre på. Høres ut som munnen er full av sirup, og at hun ikke aner hva hun snakker om. Endret 7. desember 2021 av SoWhat? 2
Milky Skrevet 7. desember 2021 #187 Skrevet 7. desember 2021 SoWhat? skrev (5 minutter siden): Han prøvde å appellere til folks fornuft. Mulig han har for høye tanker om mange. Det har han ja. Norge må slutte med dette tillitsbaserte tullet, for å deretter se ut som spørsmålstegn når ting ikke fungerer. Og hvorfor vet jeg at folk ikke følger det, fordi jeg er en av de som ikke pleier å følge tiltak om det ikke er påbudt og jeg ikke kan straffes for det. Men nå før jul er jeg lite keen på å havne i karantene 2
sommermor Skrevet 7. desember 2021 #188 Skrevet 7. desember 2021 Det er ikke nødvendig med omfattende tiltak lenger så lenge såpass mange faktisk er vaksinert både to og tre ganger. Jeg har sluttet å følge med på pressekonferansene til regjeringen for lenge siden. 9
Thaila Skrevet 7. desember 2021 #189 Skrevet 7. desember 2021 Milky skrev (Akkurat nå): Det har han ja. Norge må slutte med dette tillitsbaserte tullet, for å deretter se ut som spørsmålstegn når ting ikke fungerer. Og hvorfor vet jeg at folk ikke følger det, fordi jeg er en av de som ikke pleier å følge tiltak om det ikke er påbudt og jeg ikke kan straffes for det. Men nå før jul er jeg lite keen på å havne i karantene Jeg er ikke enig, spesielt rundt jul må vi være litt greiere med hverandre fordi mange kommer til å slite med andre ting enn bare korona, og psykisk helse er en større trussel for unge folk! 6
SoWhat? Skrevet 7. desember 2021 #190 Skrevet 7. desember 2021 (endret) Milky skrev (2 minutter siden): Det har han ja. Norge må slutte med dette tillitsbaserte tullet, for å deretter se ut som spørsmålstegn når ting ikke fungerer. Og hvorfor vet jeg at folk ikke følger det, fordi jeg er en av de som ikke pleier å følge tiltak om det ikke er påbudt og jeg ikke kan straffes for det. Men nå før jul er jeg lite keen på å havne i karantene Du skal ihvertfall ha for at du er ærlig, men prøv og bruk fornuft.. Endret 7. desember 2021 av SoWhat? 4
Peanut Skrevet 7. desember 2021 #191 Skrevet 7. desember 2021 8 minutter siden, Frk.fri said: Er de så redde for at folk skal bli sure, at de ikke tørr å gjøre noe som helst?? Med tanke på hvor frie man er i dette landet vs land der de virkelig er strenge så ja, her blir folk sure og driter vel helt i alt. 11 minutter siden, Tamsi said: "Innfører meter og munnbind", vi sluttet da aldri med det! I Oslo var det jo knapt rundt der jeg bor. Folk var tett oppi. 3
Adrenalina1 Skrevet 7. desember 2021 #192 Skrevet 7. desember 2021 Ella Grisella skrev (19 minutter siden): Jeg liker tilnærmingen. Noen påbud, men det meste er anbefalinger. Det er opp til oss å ta ansvar nå, og gjør vi det, slipper de å komme med mer inngripende tiltak. Vi vet hva som trengs. Jeg håper folk gjør det som må til. Noen idioter som gir faen vil det alltid være. 2
kri.star Skrevet 7. desember 2021 #193 Skrevet 7. desember 2021 3 minutter siden, Tamsi said: Jeg skjønner ikke ikke hensikten med "anbefalinger'' i det hele tatt. Alle vet jo at man bør ha færrest mulig nærkontakter. Alle vet at man bør holde avstand til andre når det er sykdom løs. Så skal vi fremdeles basere oss på folks dømmekraft. Og hva gjør en skarve METER når 100 stykker eller hva det var, i et sannsynligvis svært stort rom blir smittet av en eneste person... Vi snakker tilsvarende luftsmitte her. Den meteren er egentlig bare å drite i, men det har vi jo åpenbart lov til. Slik blir det: Vi som har brukt munnbind, hold avstand og begrenset sosial kontakt fortsetter med det. De som har gitt f… til nå, de fortsetter med det. Enkelt og greit. 2
Milky Skrevet 7. desember 2021 #194 Skrevet 7. desember 2021 Thaila skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke enig, spesielt rundt jul må vi være litt greiere med hverandre fordi mange kommer til å slite med andre ting enn bare korona, og psykisk helse er en større trussel for unge folk! Er derfor tiltak må settes nå før jul. 2 uker med tiltak kan gjlre stor forskjell, igså kan vi slappe av i julen 2
Adrenalina1 Skrevet 7. desember 2021 #195 Skrevet 7. desember 2021 Milky skrev (21 minutter siden): Bare tull som vanlig, anbefalinger og ingen ordentlige grenser Må du virkelig ha det inn med teskjeer for hva som trengs for å begrense smitten? Det er lov å tenke selv vet du. 8
AllahBallah Skrevet 7. desember 2021 #196 Skrevet 7. desember 2021 Ella Grisella skrev (10 minutter siden): Jeg får litt noia av at vi mennesker alltid må ha klare føringer fra regjeringen. Kan ikke folk tenke sjøl, ta ansvar sjøl? Frihet under ansvar. Dette burde være mer enn nok for voksne, oppegående mennesker. Jeg er blant dem som gjerne følger tiltak, men jeg foretrekker faktisk regler fremfor anbefalinger. Etter to år med tidvis regler, tidvis anbefalinger, merker jeg selv et «mjeh»- forhold til anbefalinger. 6
Diamant20 Skrevet 7. desember 2021 #197 Skrevet 7. desember 2021 Synes de kunne innført gult nivå på alle skoler fra nå. I kommunen her er omtrent halvparten av alle de smittede skoleelever, og det skjer ingenting. Synes også at det blir mye anbefalinger og surr, tror det er mange som er forrvirret. 2
Lothlorien- Skrevet 7. desember 2021 #198 Skrevet 7. desember 2021 Meningsløst. La folk leve fritt som før. Sårbare grupper kan begrense sine kontakter. Dette styret er bare kleint nå. Ingen stenger ned og innfører påbud og forbud pga influensa, og korona har omtrent samme dødelighet som influensa. 11
Callisto83 Skrevet 7. desember 2021 #199 Skrevet 7. desember 2021 Tenk på det, 92 innlagte den 5. oktober i år, og i dag den 7 desember er det hele 320... Dette kan bli en dyster vinter folkens. 8
Milky Skrevet 7. desember 2021 #200 Skrevet 7. desember 2021 SoWhat? skrev (1 minutt siden): Du skal ihvertfall ha for at du er ærlig, men prøv og bruk fornuft.. jeg bruker fornuft. Er fullvaksinert og veldig lite sosial så de fleste tiltak treffer ikke meg uansett, men de kunne gjort noe med problemet i skoler/bhg. Gidder ikke å bli smitta der når jeg ellers er et innedyr som passer på meg selv 2
Anbefalte innlegg