Gå til innhold

Hva tror dere kommer av tiltak i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonymus1986 skrev (1 time siden):

Og det skulle bare mangle.

Vaskiner skulle være veien ut av pandemien, og ikke en dritt ble gjort for å oppjustere kapasiteten i helsevesenet de siste 19 månedene.

Hvor lenge gidder folk å sette bånd på seg selv når de stadig blir løyet til?

vaksinene hold ikke det de lovet, så enkelt er det, og det kommer de heller ikke til å gjøre fremover. Reduserer risiko for alvorlig smitte hos mange! Men ikke nok til at både vaksinerte og uvaksinerte fyller opp sykehusene med pasienter som trenger mye pleie lenge. Alt handler om at akkurat det ikke skal rakne fullstendig. Du utdanner ikke sykepleiere og spesialister i løpet av 2 år. Det tar alt fra 4 år til nesten 10 år for leger, enda lengre for spesialister. De lyger ikke, de forventet bedre effekt av vaksinen! Det så bra ut i vår, så kom meldingene fra Israel at det ikke varte veldig lenge.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Voyager skrev (9 minutter siden):

Men herregud! Er det ok at folk mister jobb og livsgrunnlaget sitt fordi de stakkars barna dine blir litt skuffa i jula? Temmelig navlebeskuende vil jeg si!

Dessverre er det mange som er enig med vedkommende. Utrolig usympatisk, og masse annet jeg ikke vil skrive.

• Liker 4
Skrevet
Lothlorien- skrev (1 time siden):

Helt vanvittig hvor mange folk det finnes i dette landet som sikler etter å kontrollere andres liv enda mer gjennom påbud og forbud. Skammelig.

Skjerm eldre og syke, og la oss andre leve som normalt. Det er noe ekkelt med folk som ivrer etter å kontrollere andre.

Ja, jeg blir faktisk skremt når jeg ser hvor gale folk er etter å få innført en haug med idiotiske tiltak og nedstengninger. Norges fremtid er alt annet enn lys med en slik befolkning.

• Liker 8
Skrevet

Enda en antisosial, fremmedgjørende, deprimerende vinter i Oslo. Jippi 😬

• Liker 1
Skrevet
cppdude skrev (1 time siden):

Vel, jeg ser poenget - blir nesten bare symbolsk å slå hardt ned på kultur og uteliv, som ikke har i nærheten av samme smittetrykk som f.eks skoler. Også får skoler fortsette mer eller mindre som før. 

De går jo bare rundt problemet, og innfører symbolske tiltak som i det store bildet kanskje ikke vil gjøre så mye. For ikke å nevne at det er, hva, 2 uker igjen av skolen? 

Så, ja, må si meg enig med bruker du siterte - her skal kultur og utelivet ofres, for at regjeringen skal unngå å ta noen upopulære valg. 

Det er mye bedre å ofre kultur og uteliv enn barnas utdannelse. Barns rett til utdanning bør faktisk gå foran alt annet!

• Liker 2
Skrevet
clyde skrev (1 minutt siden):

Det er mye bedre å ofre kultur og uteliv enn barnas utdannelse. Barns rett til utdanning bør faktisk gå foran alt annet!

Ja, men ingen burde ofres her. Den nye varianten er visst mildere også, så de hysteriske nye tiltakene blir bare enda mer uforståelige og meningsløse. 

• Liker 7
Skrevet

Synes det hadde vært en god ide at samtlige politikere og byråkrater og andre som tvinger disse tiltakene på folk, burde miste minst halvparten av inntekten sin i perioden tiltakene gjelder. Pengene burde gå til de som mister jobb og/eller permitteres. 

• Liker 5
Skrevet
Lothlorien- skrev (2 minutter siden):

Ja, men ingen burde ofres her. Den nye varianten er visst mildere også, så de hysteriske nye tiltakene blir bare enda mer uforståelige og meningsløse. 

Er egentlig enig med deg, bare tenker at siden vi nå har fått disse tiltakene så er det bra at barna får gått på skole i det minste. Men aller helst skulle jeg sett at vi slapp alle disse tiltakene.

• Liker 4
Skrevet
Lykkelia skrev (41 minutter siden):

Eh... Jeg kom inn på medisin i Oslo. Gjorde du?

Det finnes ting som er viktigere enn å sitte på skolen og lage dorullnisser og snømannmalerier. De siste dagene før jul er ikke mye læring for de yngste. De andre klarer fint noen dager med hjemmeskole.

Det tviler jeg på. Måten du skriver på tyder på at du ikke er veldig oppegående. Her kan du lære noe. Hjemmeskole er katastrofalt for elever. De lærer ingenting. Les:

https://www.pnas.org/content/118/17/e2022376118

• Liker 2
Skrevet
clyde skrev (6 minutter siden):

Er egentlig enig med deg, bare tenker at siden vi nå har fått disse tiltakene så er det bra at barna får gått på skole i det minste. Men aller helst skulle jeg sett at vi slapp alle disse tiltakene.

Ja, heldigvis stenges ikke skolene. Men hylekoret er i gang, så blir ikke overrasket om det skjer igjen snart.

• Liker 2
Skrevet
Lothlorien- skrev (2 minutter siden):

Ja, heldigvis stenges ikke skolene. Men hylekoret er i gang, så blir ikke overrasket om det skjer igjen snart.

Er det jeg er redd for og.. 

• Liker 1
Skrevet
Frk.fri skrev (1 time siden):

Så logikken er at fordi vi har nedprioritert helsevesenet i mange år, så skal vi gi f**n nå hvor de står i dritten og skriker om hjelp? 

Hvem har snakket om å stenge ned alt? Ikke en enste i denne diskusjonen, ei heller noe annet sted jeg har sett har argumentert for total nedstengning! Men mulig du kan vise meg? 

Står i dritten og skriker om hjelp?Er vel mye sykefravær primært innen helse i kommunene og på sykehus. Og det har vel ikke vært uvanlig i vinterhalvåret i tidligere tider heller.........FORDI MAN ALLTID HAR VÆRT UNDERBEMANNET. Fokuset på dette er oppe nå pga.....ja, korona.! Som har vært fullstendig i fokus i nærmere 2 år nå, og enda er ikke en skit gjort for å bedre situasjonen med hjelpende hender på noe plan. Så skrike må man nok fortsette med når koronahysteriet glir over også. Å da blir man ihvertfall ikke hørt lenger.

Hva er neste steg mener du siden du ikke er fornøyd med hva som ble sagt i dag på pressekonferansen?Det er vel nedstenging av samfunnet det da, a la vinter 2020/2021?Eller?🙄

• Liker 5
Skrevet
Lothlorien- skrev (32 minutter siden):

Ja, "hylinga" forflytter seg fra den ene samfunnsarenaen til den andre nå. Til slutt så blir vel alt stengt ned så ingen skal ha grunn til å hyle lenger. Får håpe vettet ikke forlater regjeringa helt midt oppi alt støyet fra alle kanter.

• Liker 3
Skrevet
Selena81 skrev (Akkurat nå):

Ja, "hylinga" forflytter seg fra den ene samfunnsarenaen til den andre nå. Til slutt så blir vel alt stengt ned så ingen skal ha grunn til å hyle lenger. Får håpe vettet ikke forlater regjeringa helt midt oppi alt støyet fra alle kanter.

Det er tragisk. Selv er jeg en av de som har fast jobb i det offentlige, og trenger ikke bekymre meg over økonomien. Men jeg synes urovekkende mange i lignende posisjon som meg nærmest sikler etter nedstenging, uten empati og tanke for de som rammes hardt. Det er en form for ekstrem egoisme som er kvalmende.

• Liker 3
Skrevet
Humle Brumle skrev (2 timer siden):

Er det viktigere at du får ta deg en øl etter midnatt enn at skolene får fortsette å være åpne?? Jeg synes det var helt riktig å holde skolen åpen.

Absolutt ikke, jeg har tenkt til å holde meg hjemme uansett! Koser meg med et vinglass hjemme heller :) 

Min mor jobber i skolen og jeg ser hvor krevende det har vært, spesielt i høst. De står der uten nok bemanning, det spres smitte i mellom klasser pga søsken, osv! 

Nå er det ikke mange uker igjen til jul så det kunne blitt gjort noe i skolene også for den perioden. Jo mer de setter ned foten nå, jo kortere tid tar det forhåpentligvis før vi kan åpne igjen. Det at de skal vente å se om de kanskje skal sette til gult nivå er etter min mening svakt og tafatt. 
De sier de skal skjerme de unge, og da tenker de jo kun på det sosiale. Nå er det jo de som lider med å bli sjuke og sprer smitte rundt omkring. Da kan de ikke prioritere å skjerme de når det er det hovedproblemet er. 

Med kulturliv tenkte jeg mer på teater, idrett, etc. Der har det ikke etter det jeg har fått med meg vært noe særlig smittespredning. 
Utelivsbransjen er noe annet, spesielt nå med julebordssesongen. Det at de gikk å sa at vi ikke skulle avlyse julebordet var jo det dummeste de kunne gjøre. Vi ser jo hvordan det har gått.

Skrevet

Alkoholfritt uteliv etter midnatt er jeg for! Godt tiltak

Jeg var ute på et utested i en nattetime nylig, og støtter fult ut skjenkestopp etter midnatt. Folk tenkte ikke selv for å si det slik. Gikk etter kort tid, da det føltes ufornuftig å være der.

Mye folk. Folk gikk oppi hverandre, delte glass, minglet og blandet seg. De danset på et fult dansegulv. Hang i baren. Det så ut som korona ikke var i tankene til noen. Tror ingen der som tenkte selv smittevern eller tok hensyn, å da trenger vi tiltak... 

Skrevet

Må si det er litt festlig at folk hyler om at meter’n aldri var borte: dere skjønner åpenbart ikke hva denne meter’n innebærer i det hele tatt. Det har ikke vært skilter og halve bordsettinger siden september. Ingen avstandskrav i utelivet. Det er dette som nå er tilbake: og det er svært ødeleggende for en næring som fra før av var i knestående. Dere driter åpenbart i at folk nå blir permittert fra jobbene sine rett før jul: viktigere at dere får roet angsten litt.

Regjeringen kommer heldigvis med mest anbefalinger, følte vel de måtte gjøre noe for at hylekoret skulle holde kjeft. For en utakknemlig oppgave de har og rydde opp etter en regjering som har rasert helsevesenet i 8 år. Ikke engang i en pandemi gadd den tidligere regjeringen å løse det reelle problemet: kapasitet. Nei, la oss heller stenge folk inne. Og alle de autoritetstro ELSKET det. Virkelig skremmende å se. 

Men nå tror jeg majoriteten er dritt lei og vil ha livene sine tilbake. Tror de færreste kommer til å gjøre med enn absolutt nødvendig nå. 

• Liker 6
Skrevet
Nordmor skrev (46 minutter siden):

Alkoholfritt uteliv etter midnatt er jeg for! Godt tiltak

Jeg var ute på et utested i en nattetime nylig, og støtter fult ut skjenkestopp etter midnatt. Folk tenkte ikke selv for å si det slik. Gikk etter kort tid, da det føltes ufornuftig å være der.

Mye folk. Folk gikk oppi hverandre, delte glass, minglet og blandet seg. De danset på et fult dansegulv. Hang i baren. Det så ut som korona ikke var i tankene til noen. Tror ingen der som tenkte selv smittevern eller tok hensyn, å da trenger vi tiltak... 

Ja, fy søren, tenk at folk lever fritt og tar egne valg! Det skal vi ikke ha noe av.

• Liker 4
Skrevet
Lothlorien- skrev (2 timer siden):

Ja, fy søren, tenk at folk lever fritt og tar egne valg! Det skal vi ikke ha noe av.

😂

• Opprett ny...