kri.star Skrevet 7. desember 2021 #241 Skrevet 7. desember 2021 9 minutter siden, Selena81 said: I forhold til smittede per dag/uke er det ikke så veldig høyt nei. Problemet med kapasitet på norske sykehus var der før korona også. Snakker vi tiår?Morsomt at det er det eneste motargumentet dere som vil stenge ned alt stort sett står igjen med. Så logikken er at fordi vi har nedprioritert helsevesenet i mange år, så skal vi gi f**n nå hvor de står i dritten og skriker om hjelp? Hvem har snakket om å stenge ned alt? Ikke en enste i denne diskusjonen, ei heller noe annet sted jeg har sett har argumentert for total nedstengning! Men mulig du kan vise meg?
Maggi2 Skrevet 7. desember 2021 #242 Skrevet 7. desember 2021 Humle Brumle skrev (41 minutter siden): Det har ikke jeg opplevd på min skole. Men synes faktisk det er viktig at barn og ungdom møter opp fysisk. Og da mener jeg at uerfaren vikar er bedre en teams med svarte skjermer og en lærer. Det kommer vel an på hvor man befinner seg. Bergen kommune her. Har en krevende klasse som er svært avhengig av relasjon til trygge voksne for å fungere. Mange utrygge og utagerende elever når de faste voksne ikke er til stede. Så det er jo mye som spiller inn. Er i utgangspunktet enig med deg, samtidig satt vi ikke med svarte skjermer under hjemmeskole. Fikk til masse fin læring, men det var jo veldig krevende, så det er absolutt ikke noe jeg ønsker meg. 2
kri.star Skrevet 7. desember 2021 #243 Skrevet 7. desember 2021 1 minutt siden, Maggi2 said: Det kommer vel an på hvor man befinner seg. Bergen kommune her. Har en krevende klasse som er svært avhengig av relasjon til trygge voksne for å fungere. Mange utrygge og utagerende elever når de faste voksne ikke er til stede. Så det er jo mye som spiller inn. Er i utgangspunktet enig med deg, samtidig satt vi ikke med svarte skjermer under hjemmeskole. Fikk til masse fin læring, men det var jo veldig krevende, så det er absolutt ikke noe jeg ønsker meg. Som forelder til ungdom som gikk på skole (u.skole) i Bergen må jeg med hånden på hjerte si at jeg er dyktig imponert over hvordan lærerene her taklet det hele. Den digitale undervisningen tok de på strak arm og elevene lærte MASSE! De fikk utfordringer, de lærte mye, og de ble sett og tatt vare på i en krevende periode! Vår tenåring sitter igjen med masse etter periode med hjemmeskole, mye ny kunnskap om hvordan man kan løse problemer, samt også kunnskap om hvor viktig sosial kontakt med andre faktisk er! 2
Lothlorien- Skrevet 7. desember 2021 #244 Skrevet 7. desember 2021 Warrior skrev (11 minutter siden): Eldre og syke har like mye rett til å få være ute de også og få være trygge. Det er ikke bare friske mennesker som er verdt noe og skal få leve livet. Skal eldre og syke sitte alene hele jula mener du for at alle andre skal leve livet? Seriøst? Nei. Det må tiltak til så alle får leve og være trygg. Sånn er det bare. Eldre og syke er like mye verdt som alle andre. Hadde folk giddet å følge anbefalinger så hadde jeg ikke sagt det må påbud/forbud til. Maken til uredelig og usympatisk bruk av stråmann! Hvem er det, mener du, som har skrevet at kun friske mennesker er verdt noe og skal få leve livet? Og hvem er det du mener at påstår eldre og syke skal sitte alene hele jula? Folk må få leve normalt, og det skal jeg gjøre. 7
Jaimatadi Skrevet 7. desember 2021 #245 Skrevet 7. desember 2021 Anita666 skrev (Akkurat nå): Nå høres det iallefall ut som den storslåtte ideen om koronasertifikat faller ut..da Nakstad sa at så og si alle vaksinerte ble smittet av omikrom,og da faller hensikten med å skille mellom vaksinerte og uvaksinerte ut. Bra det er noe fornuftig. Alt i alt syns jeg vi er flinke her i Norge. Vi har unngått en del feller andre land har gått i. Dersom kun fullvaksinerte får den nye varianten, håper jeg det nøstes opp i får våre borgere som tillitsfult har fulgt anbefalingene om vaksinering. I flere barnehager er fullvaksinerte voksene smittet, men ingen barn. Altså dette er ikke logisk. 3
Gjest Gagaen Skrevet 7. desember 2021 #246 Skrevet 7. desember 2021 Ella Grisella skrev (1 time siden): Jeg får litt noia av at vi mennesker alltid må ha klare føringer fra regjeringen. Kan ikke folk tenke sjøl, ta ansvar sjøl? Frihet under ansvar. Dette burde være mer enn nok for voksne, oppegående mennesker. Enig! Skjønner ikke at folk ikke greier å tenke sjøl og bare MÅ utnytte alt som ikke er straffbart å gjøre. Vi KAN smittevern nå og vet hva som er greit å gjøre, hvordan vi blir smittet osv.
rosemarin Skrevet 7. desember 2021 #247 Skrevet 7. desember 2021 Frk.fri skrev (13 minutter siden): Hvis hjemmekontor i 3-4 uker kan koste mange mennesker ganske mye, så har vi store problemer i dette landet! Langt fordi hva jeg tror regjering eller helsevesen kan fikse! Du er klar over at dette kommer på toppen av at mange satt i månedsvis på hjemmekontor for bare litt siden..? I tillegg til alle de andre reglene som er inngripende på folks psykiske helse. 2
Jaimatadi Skrevet 7. desember 2021 #248 Skrevet 7. desember 2021 Warrior skrev (17 minutter siden): Barna skal gjennom det ja men de trenger ikke være store smittespredere i jula når de feirer sammen familiemedlemmer som kanskje ikke tåler korona. Det burde være mer tiltak blant barna også. Spesielt nå når omikron begynner å øke. Eldre og syke har like mye rett til å få være ute de også og få være trygge. Det er ikke bare friske mennesker som er verdt noe og skal få leve livet. Skal eldre og syke sitte alene hele jula mener du for at alle andre skal leve livet? Seriøst? Nei. Det må tiltak til så alle får leve og være trygg. Sånn er det bare. Eldre og syke er like mye verdt som alle andre. Hadde folk giddet å følge anbefalinger så hadde jeg ikke sagt det må påbud/forbud til. Alle har til sist ansvar for seg selv. Både friske og syke. Dersom man har dårlig helse nå for tiden, må man ta ekstra hensyn til seg selv. Min oppfatning er dog at de som både er fullvaksinerte, gamle og syke, de har reist land og strand rundt gjennom dette hele. Jeg snakker om folk som er vanskelige å avvise, som kommer på døra etter utenlandstur. Sutrer om påbud og restriksjoner de vil ha, mens de glemte både innreisekarantenen og munnbindet. 3
Lykkelia Skrevet 7. desember 2021 #249 Skrevet 7. desember 2021 Vil skåne barna? Javel? Det er jo ikke det de gjør. Det største problemet slik jeg ser det, er at haugevis med barn og unge kommer til å få julen ødelagt av smitte eller karantene. De kunne innført hjemmeskole fra kommende fredag for alle som ikke har foreldre som MÅ jobbe. I fjor skulle vi feire jul med besteforeldrene på den andre siden av landet. Da ble vi frarådet å reise. Ungene tok det veldig tungt. Nå er de eldre vaksinerte og billettene bestilt. Ungene har gledet seg siden vi sist feiret med dem for tre år siden. De siste par ukene har det tikket inn omtrent daglige meldinger om smitte på skolen, så hva er oddsen for at vi ikke sitter hjemme i karantene eller isolasjon som følger av nærkontakt med en smittet på julaften. Uten gaver (de er sendt), uten juletre, uten julepynt, uten julemat, uten julestrømper... Jippi! Vi har ingen familie her vi bor, så det blir ikke rare jula. 1
tom1986 Skrevet 7. desember 2021 #250 Skrevet 7. desember 2021 Lykkelia skrev (1 minutt siden): Vil skåne barna? Javel? De skåner barna for tapt skolegang. Utdanning er viktig selv om enkelte tidligere skoletapere ikke forstår det. 4
Lykkelia Skrevet 7. desember 2021 #251 Skrevet 7. desember 2021 tom1986 skrev (2 minutter siden): De skåner barna for tapt skolegang. Utdanning er viktig selv om enkelte tidligere skoletapere ikke forstår det. Eh... Jeg kom inn på medisin i Oslo. Gjorde du? Det finnes ting som er viktigere enn å sitte på skolen og lage dorullnisser og snømannmalerier. De siste dagene før jul er ikke mye læring for de yngste. De andre klarer fint noen dager med hjemmeskole. 7
Lovis Fenja Skrevet 7. desember 2021 #252 Skrevet 7. desember 2021 Example skrev (56 minutter siden): Nei, det er nok vanskelig å se for seg at etterlevelsen vil bli i nærheten av det man har sett tidligere. Myndighetene må gjøre jobben sin, og tiltak er en enkel løsning. Denne gangen må de forvente mer motstand, også juridisk. Oj, tenk at jeg er enig med deg for en gangs skyld😏 1
Gjest Urias Skrevet 7. desember 2021 #253 Skrevet 7. desember 2021 Da var de første permitteringene et faktum. Ikke så farlig for de som stenger ned, de har feite lønninger som kommer inn hver måned. Samme med hele heiagjengen som ønsker nedstegning som som nå skåler og jubler høyt. Bare å sjekke nettbanken og se at alt strømmer inn som før. Nå koser de seg. Endelig har de fått viljen sin. https://www.nettavisen.no/okonomi/permitterer-i-morgen-jeg-er-kjempeskuffet/s/12-95-3424216534
mammahjarte Skrevet 7. desember 2021 #254 Skrevet 7. desember 2021 Detta skjønte eg lite av, kva skjer med arrangementer i skule og barnehage? Nissefest med 55+ blir avlyst eller?
Voyager Skrevet 7. desember 2021 #255 Skrevet 7. desember 2021 Lykkelia skrev (22 minutter siden): Vil skåne barna? Javel? Det er jo ikke det de gjør. Det største problemet slik jeg ser det, er at haugevis med barn og unge kommer til å få julen ødelagt av smitte eller karantene. De kunne innført hjemmeskole fra kommende fredag for alle som ikke har foreldre som MÅ jobbe. I fjor skulle vi feire jul med besteforeldrene på den andre siden av landet. Da ble vi frarådet å reise. Ungene tok det veldig tungt. Nå er de eldre vaksinerte og billettene bestilt. Ungene har gledet seg siden vi sist feiret med dem for tre år siden. De siste par ukene har det tikket inn omtrent daglige meldinger om smitte på skolen, så hva er oddsen for at vi ikke sitter hjemme i karantene eller isolasjon som følger av nærkontakt med en smittet på julaften. Uten gaver (de er sendt), uten juletre, uten julepynt, uten julemat, uten julestrømper... Jippi! Vi har ingen familie her vi bor, så det blir ikke rare jula. Men herregud! Er det ok at folk mister jobb og livsgrunnlaget sitt fordi de stakkars barna dine blir litt skuffa i jula? Temmelig navlebeskuende vil jeg si! 5
Entern Skrevet 7. desember 2021 #256 Skrevet 7. desember 2021 Lothlorien- skrev (1 time siden): Helt vanvittig hvor mange folk det finnes i dette landet som sikler etter å kontrollere andres liv enda mer gjennom påbud og forbud. Skammelig. Skjerm eldre og syke, og la oss andre leve som normalt. Det er noe ekkelt med folk som ivrer etter å kontrollere andre. Helt enig. Noen elsker marsjtakt og pisk. 3
Elaine Marley Skrevet 7. desember 2021 #257 Skrevet 7. desember 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner, brudd på retningslinjene på korona-rommet, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Voyager Skrevet 7. desember 2021 #258 Skrevet 7. desember 2021 Lykkelia skrev (16 minutter siden): Eh... Jeg kom inn på medisin i Oslo. Gjorde du? Det finnes ting som er viktigere enn å sitte på skolen og lage dorullnisser og snømannmalerier. De siste dagene før jul er ikke mye læring for de yngste. De andre klarer fint noen dager med hjemmeskole. Men hva med forldrene? Skal ikke de jobbe de siste ukene før jul? 2
Lothlorien- Skrevet 7. desember 2021 #259 Skrevet 7. desember 2021 Lykkelia skrev (23 minutter siden): Vil skåne barna? Javel? Det er jo ikke det de gjør. Det største problemet slik jeg ser det, er at haugevis med barn og unge kommer til å få julen ødelagt av smitte eller karantene. De kunne innført hjemmeskole fra kommende fredag for alle som ikke har foreldre som MÅ jobbe. I fjor skulle vi feire jul med besteforeldrene på den andre siden av landet. Da ble vi frarådet å reise. Ungene tok det veldig tungt. Nå er de eldre vaksinerte og billettene bestilt. Ungene har gledet seg siden vi sist feiret med dem for tre år siden. De siste par ukene har det tikket inn omtrent daglige meldinger om smitte på skolen, så hva er oddsen for at vi ikke sitter hjemme i karantene eller isolasjon som følger av nærkontakt med en smittet på julaften. Uten gaver (de er sendt), uten juletre, uten julepynt, uten julemat, uten julestrømper... Jippi! Vi har ingen familie her vi bor, så det blir ikke rare jula. Ærlig talt, innføre hjemmeskole så folk skal få reise i jula? Så syk og overflatisk argumentasjon at man nesten mangler ord. For et usympatisk samfunn vi er i ferd med å få. 7
Lothlorien- Skrevet 7. desember 2021 #260 Skrevet 7. desember 2021 Voyager skrev (3 minutter siden): Men hva med forldrene? Skal ikke de jobbe de siste ukene før jul? Er jo nettopp det; om barna må ha hjemmeskole, er det mange foreldre som kan si til arbeidsgiver at de «dessverre» må være hjemme, og slik får mange arbeidssky foreldre ekstra lang juleferie. 3
Anbefalte innlegg