Fortauet Skrevet 7. desember 2021 #101 Skrevet 7. desember 2021 ostekaker skrev (2 timer siden): Når idag gir de beskjed? Klarer bare å finne ut at det kommer tiltak idag, men ingen klokkelstett. Kl 19
Capt. Obvious Skrevet 7. desember 2021 #102 Skrevet 7. desember 2021 Påbudt hjemmekontor, hjemmeundervisning, stengning av butikker/treningsstudioer/alt av kulturtilbud. I verste fall delvis portforbud. 2
Justlooking Skrevet 7. desember 2021 #103 Skrevet 7. desember 2021 LisbethBerg skrev (15 minutter siden): Dette. Utrolig provoserende hvordan folk hyller Erna og Bent - som har sitter med makten i 8 (!!!) år uten å gjøre noe for helsevesenet. Køene til operasjoner var milelange lenge før korona kom. De med midler har kommet inn på dagen for helsehjelp, mens barn av mindre bevilgede har stått i kø i månedsvis for enkle operasjoner. Det er en stor skam. Men de hylles som helter for at de stengte landet. Nå fortsetter vi å tisse i buksen for å holde oss varme - fantastisk bra strategi.🙄 Køene for diverse operasjoner og køer generelt har vært der i flere tiår. Lenge før høyre kom til makta også. 2
LisbethBerg Skrevet 7. desember 2021 #104 Skrevet 7. desember 2021 Justlooking skrev (Akkurat nå): Køene for diverse operasjoner og køer generelt har vært der i flere tiår. Lenge før høyre kom til makta også. Men det unnskylder ikke dem for at de ikke har gjort noe med det. 6
Justlooking Skrevet 7. desember 2021 #105 Skrevet 7. desember 2021 (endret) LisbethBerg skrev (52 minutter siden): Men det unnskylder ikke dem for at de ikke har gjort noe med det. Absolutt ikke. Men ingen av partiene som har styrt har gjort noe med kapasiteten generelt. Høyre burde absolutt gjort noe med kapasiteten da de fikk Coronaen i fanget i tillegg. Endret 7. desember 2021 av Justlooking Tillegg 2
Gjest Anonym373 Skrevet 7. desember 2021 #106 Skrevet 7. desember 2021 Rucula skrev (16 timer siden): Jeg krysser fingrene for pålagt hjemmekontor!! Liker den, merker det blir roligere på veien 🥳🥳🥳
kri.star Skrevet 7. desember 2021 #107 Skrevet 7. desember 2021 Krysser fingrene for pålagt hjemmkontor, samt antallsbegrensning på f.eks 10 i private sammenkomster. Men, denne regjeringen er så lite handlekraftig, at jeg tror det kommer noe totalt svada om med noen anbeafalinger om å ikke møtes mer enn 50 personer eller noe slik. 5
kri.star Skrevet 7. desember 2021 #108 Skrevet 7. desember 2021 16 hours ago, appelsinjuice said: Det som bør komme er; -Karantene for alle nærkontakter. -Munnbindpåbud på butikker og kollektivt i hele landet. -Påbud om 100% hjemmekontor for alle der hvor det ikke går ut over ordinær drift, evt. med enkelte unntak etter søknad fra den ansatte pga. sosiale forhold (Påbudet om «helt eller delvis hjemmekontor» er viss-vass, all den tid arbeidsgivere da krever at ansatte møter på jobb 50% helt unødig, og da nødvendigvis må trykke seg inn på kollektivt sammen med skoleelever og andre som MÅ møte på jobb pga. arbeidets art) Det jeg tror kommer; -Bare mer vissvass og «anbefalinger». 🙄 Amen! 3
Milky Skrevet 7. desember 2021 #109 Skrevet 7. desember 2021 Capt. Obvious skrev (1 time siden): Påbudt hjemmekontor, hjemmeundervisning, stengning av butikker/treningsstudioer/alt av kulturtilbud. I verste fall delvis portforbud. Dette var en ekstrem overdrivelse. Ingenting sv det der skjer, utenom kanskje hjemmekontor 4
Capt. Obvious Skrevet 7. desember 2021 #110 Skrevet 7. desember 2021 Milky skrev (18 minutter siden): Dette var en ekstrem overdrivelse. Ingenting sv det der skjer, utenom kanskje hjemmekontor Det er jo snart ikke så mange virkemidler man har igjen utover nedstengning igjen. Og det kommer i vinter uansett. Om 5-10 år, vil deler av næringslivet være borte, så da må folk velge hvilke offentlige tjenester som skal vekk. 1
Kala Skrevet 7. desember 2021 #111 Skrevet 7. desember 2021 Tiltak nå, åpning igjen til jule- og nyttårsfeiring. Rekordtall med smittede, og innlagte i januar. samt en sjokkert regjering som på ny handler i panikk. Ikke noe nytt med andre ord. 5
NorthernLight Skrevet 7. desember 2021 #112 Skrevet 7. desember 2021 (endret) Nå er det 320 koronasmittede pasienter innlagt på sykehus i Norge. Det er bare 5 mindre enn rekorden i 2020. 50 av pasientene får respiratorbehandling, og 90 ligger på intensivavdeling. Så det sier seg selv at man må ha skikkelige tiltak nå. Endret 7. desember 2021 av NorthernLight 4
Gjest Warrior Skrevet 7. desember 2021 #113 Skrevet 7. desember 2021 Håper det blir: - Stengte skoler - Nærkontaker alltid i karantene - Isolasjon i 14 dager etter første symptom - Påbudt med munnbind overalt i butikker, offentlig transport, kjøpesenter osv. - Enda strenge regler for uvaksinerte - Forbudt å reise unødvendige reiser til utlandet, kun lov med nødvendige reiser - Bot til alle som bryter og driter i tiltakene Det er tiltakene jeg håper kommer (lov å drømme) Som jeg tror må til for å få smitten ned. Jeg frykter det bare blir noe lite som vanlig som ikke har noe betydning og som ikke får smitten til å synke men bare stiger Kun anbefalinger hjelper i alle fall ikke!
SoWhat? Skrevet 7. desember 2021 #114 Skrevet 7. desember 2021 Chiubi skrev (5 timer siden): Jeg orker ikke å forholde meg til gjetting og rykter. Jeg avventer til vi får informasjon fra myndighetene, det er vanskelig nok å holde rede på de faktiske forhold i en tid der informasjonen endres ofte. Skal man høre på gjetting og rykter i tillegg, blir det vanskelig å holde rede på hva som er rykter og hva som er gjeldende regler. Jeg skjønner meg aldri på dere som går inn i tråder kun for å fortelle at dere ikke vil svare på det det blir spurt om. Hva er poenget? 2
NorthernLight Skrevet 7. desember 2021 #115 Skrevet 7. desember 2021 Danmarks statsminister sier i dag : Sitat Det går uhyggeligt hurtigt. Derfor skrues der nu yderligere op for vaccinationsindsatsen. Endnu flere danskere skal vaccineres hurtigere. Det gælder bade første, andet og tredje stik. Ambitionen er, at der kan vaccineres op mod en halv million borgere om ugen fra næste uge. https://www.bt.dk/politik/mette-frederiksen-det-gar-uhyggeligt-hurtigt Hvorfor får ikke myndighetene her opp farten? Jeg husker i august så satt flere kommuner 14 til 15 tusen doser i uka , nå er det betraktelig mindre. I hovedstaden i Danmark får de hjelp av militæret til å få fortgang. Noe å tenke på for myndighetene her? Booster dosene settes alt for tregt! 1
Jolanda Skrevet 7. desember 2021 #116 Skrevet 7. desember 2021 Warrior skrev (23 minutter siden): Håper det blir: - Stengte skoler - Nærkontaker alltid i karantene - Isolasjon i 14 dager etter første symptom - Påbudt med munnbind overalt i butikker, offentlig transport, kjøpesenter osv. - Enda strenge regler for uvaksinerte - Forbudt å reise unødvendige reiser til utlandet, kun lov med nødvendige reiser - Bot til alle som bryter og driter i tiltakene Det er tiltakene jeg håper kommer (lov å drømme) Som jeg tror må til for å få smitten ned. Jeg frykter det bare blir noe lite som vanlig som ikke har noe betydning og som ikke får smitten til å synke men bare stiger Kun anbefalinger hjelper i alle fall ikke! Hvem er alle dere som ØNSKER slike tiltak? Elsker dere å sitte hjemme uten sosial kontakt og med barn dere skal ta hånd om mens dere jobber? 8
Kinder Skrevet 7. desember 2021 #117 Skrevet 7. desember 2021 Frk.fri skrev (1 time siden): Krysser fingrene for pålagt hjemmkontor, samt antallsbegrensning på f.eks 10 i private sammenkomster. Men, denne regjeringen er så lite handlekraftig, at jeg tror det kommer noe totalt svada om med noen anbeafalinger om å ikke møtes mer enn 50 personer eller noe slik. Hehe, helt enig i dette! Nåværende regjering har vært så lite handlekraftig og så lite samlende når det gjelder koronaen, at jeg har ikke troa på noe spesielle restriksjoner. Tror mer at de kommer med noen utydelige anbefalinger, men jeg håper de overrasker meg positivt denne gangen. Jeg håper også på hjemmekontor, hjemmeskole og restriksjoner på hvor mange som kan møtes i samme rom. Jeg skal blant annet på et kurs to dager denne uken, med ansatte fra ulike sektorer i kommunen. Kjenner jeg gruer meg, for det er relativt mye smitte her nå. Så håper at kurset må bli på teams eller lignende, istedenfor oppmøte. 1
Justlooking Skrevet 7. desember 2021 #118 Skrevet 7. desember 2021 Jolanda skrev (6 minutter siden): Hvem er alle dere som ØNSKER slike tiltak? Elsker dere å sitte hjemme uten sosial kontakt og med barn dere skal ta hånd om mens dere jobber? Ja man kan lure 😊 2
Turid truseløs Skrevet 7. desember 2021 #119 Skrevet 7. desember 2021 NorthernLight skrev (10 minutter siden): Danmarks statsminister sier i dag : https://www.bt.dk/politik/mette-frederiksen-det-gar-uhyggeligt-hurtigt Hvorfor får ikke myndighetene her opp farten? Jeg husker i august så satt flere kommuner 14 til 15 tusen doser i uka , nå er det betraktelig mindre. I hovedstaden i Danmark får de hjelp av militæret til å få fortgang. Noe å tenke på for myndighetene her? Booster dosene settes alt for tregt! Fordi at alt skal tenkes i hjel her hjemme. Israel satte booster på alle i høst og har en helt annen smittesituasjon enn oss, 63 smittede per 100 000. Mens vi sitter på gjerdet til det er for sent og må stenge ned med alle de konsekvensene det innebærer. Men vi pleier ligge hakk i hjel med danmark så kan hende de får gang pp vaksineringen ila 2 uker🥴 1
Gjest Warrior Skrevet 7. desember 2021 #120 Skrevet 7. desember 2021 Jolanda skrev (2 minutter siden): Hvem er alle dere som ØNSKER slike tiltak? Elsker dere å sitte hjemme uten sosial kontakt og med barn dere skal ta hånd om mens dere jobber? Jeg er sosial hver dag jeg og elsker det. Så nei der tar du feil. Jeg er en person som ønsker å få smitten ned, tenker på folks liv og helse og ønsker en julefeiring uten sykdom og død, så håper på de tiltakene jeg skrev, men frykter det kommer kun anbefalinger som ikke hjelper. Alt for mange driter jo i anbefalinger så det må strengere tiltak til. Takket være mennesker.
Anbefalte innlegg