Gå til innhold

Hva tror dere kommer av tiltak i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil gjette?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst karantene for alle nærkontakter.

Tror også strengere tiltak på hvor mange som kan samles i private og offentlige arrangementer.

Påbud om munnbind og hjemme kontor over hele landet der det ikke går utover normal drift.

Evt:

- sjenkestopp fra kl 00, eller 2200.

- påbud om karantene ved reisende som kommer hjem igjen til Norge. Både uvaksinerte og vaksinerte. Karantene kan utføres hjemme, med mindre det er fra de Afrikanske landene som man må ha karantene hotell for. Enn kan teste seg ut av karantene på dag 5. 

Noe lenger tror jeg ikke regjeringen går foreløbig. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg krysser fingrene for pålagt hjemmekontor!! 

• Liker 30
Skrevet

Bare ikke Nakstad rett etterpå kommer med beskjed om å gå på julebord nå og gir doble signaler så er jeg fornøyd.

Bør bli avstandspåbud og påbud om munnbind og så kan de fint komme med antall begrensninger hjemme/nærkontakter. De må også gjøre noe med barnehager og skoler nå. De må ta hensyn til barnehageansatte og lærere nå snart.

Skrevet

Kanskje de stenger skolene nå de siste ukene før jul…

• Liker 15
Skrevet

Når er pressemeldingen? 

• Liker 1
Skrevet

Meter’n kommer tilbake !

• Liker 5
Skrevet
Mekkapekka skrev (46 minutter siden):

Kanskje de stenger skolene nå de siste ukene før jul…

Håper det

• Liker 5
Gjest Hoppetau
Skrevet

Meteren, munnbind, karantene ved nærkontakt. 

Skolene kommer i alle fall ikke til å stenge. 

Skrevet

Anbefaling og oppfordringer om munnbind, hjemmekontor, og testing ved innreise. Og beskjeden vi vurderer situasjonen fortløpende. Med andre ord bare vås, hvor innkallingen til pressekonferanse er det mest dramatiske rundt hele fadesen. 

• Liker 26
Skrevet

Jeg tror kanskje skolene blir gule igjen😆

• Liker 4
Skrevet

Håper de gjør noe med skolene. 

• Liker 7
Skrevet

Rent personlig og egoistiske håper jeg på stenging av skoler og barnehager. Rent logisk så blir det vel trafikklysmodellen eller andre tiltak for barn. Munnbindpåbud og begrensning på folk som kan samles. Det blir nok inngripende nå . 

Skrevet

Ser ikke for meg at de kommer med noe oppsiktsvekkende, de virker jo rimelig tiltaksløse hele gjengen. 

Meteren, munnbindpåbud, skoler og barnehager på gult nivå , hjemmekontor og forhåpentligvis at vi voksne skal minimere våre kontakter har jeg håp om. Minst mulig tiltak for barnas del, men vi får se. 

• Liker 15
Skrevet (endret)

Det blir garantert ikke stenging av bhg og skoler. Kanskje de blir satt på gult nivå- noe som forsåvidt er er tulletiltak i seg selv.

det burde vel bli karantene for alle igjen, men det ser jeg for meg blir et salig kaos når sinnsykt mange må i karantene hele tiden på toppen av alt annet. Spesielt i skoler og bhg og helsetjeneste osv som sliter med driften fra før

Endret av rosemarin
  • Liker 3
Skrevet

Redd for at man får beskjed om å ikke feire jul med familien.  Men blir det sånn så er det trist men får ikke gjort noe med det.

Skal vel noe til. Men begynner jo å tenke.

• Liker 2
Skrevet

Tenker vi får tilbake skjenkestoppen og maksbegrensninger på arrangement. Bare noen dager etter at vi har blitt tutet ørene fulle av "bare gå på julebord alle sammen". 

At de som styrer og steller er så jækla vinglete er nesten mer irriterende enn viruset. Nye pressekonferanser flere ganger i uka, med tiltak og anbefalinger i øst og vest. 

SNAKK med helsemyndighetene. FÅ råd. TENK lenger frem enn tre dager. FØLG rådene. Er det så vanskelig. 

Skrevet
jordbær86 skrev (5 minutter siden):

Redd for at man får beskjed om å ikke feire jul med familien.  Men blir det sånn så er det trist men får ikke gjort noe med det.

Skal vel noe til. Men begynner jo å tenke.

Jeg er også redd for dette. Både mannen og jeg jobber turnus, og i år har begge fri i jula (kan ikke huske sist det skjedde). Så planen er å feire jul hos mine foreldre i et annet fylke. Hvis det ikke går, blir mine gamle foreldre sittende alene i jula.

• Liker 4
Skrevet
Optimo skrev (1 minutt siden):

Tenker vi får tilbake skjenkestoppen og maksbegrensninger på arrangement. Bare noen dager etter at vi har blitt tutet ørene fulle av "bare gå på julebord alle sammen". 

At de som styrer og steller er så jækla vinglete er nesten mer irriterende enn viruset. Nye pressekonferanser flere ganger i uka, med tiltak og anbefalinger i øst og vest. 

SNAKK med helsemyndighetene. FÅ råd. TENK lenger frem enn tre dager. FØLG rådene. Er det så vanskelig. 

Hørte ingen ikke at de har sagt at de håper vi følger rådene og at de følger med situasjonen dag for dag for at de helst ikke må ty til sterkere tiltak - at de er bekymret - og at sterkere lut måtte til hvis vi ikke gadd? Tydeligvis ikke!

• Opprett ny...