AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #1 Skrevet 6. desember 2021 Ektefelle eller slektninger? Lurer på hva som er vanlig? Altså, lurer ikke på reglene, men hvem dere eventuelt testamenterer bort til. Anonymkode: 4e843...404
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #2 Skrevet 6. desember 2021 Ektefelle har jo krav på minst 4G da så man kan jo ikke se bort fra reglene. Anonymkode: 4eb02...a98 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #3 Skrevet 6. desember 2021 Ikke at vi har noe av verdi nå. Men hadde vi hatt det hadde det gått til den gjenværende, og etter det til søsken (evt søskens barn) og til noen organisasjoner jeg støtter nå. Anonymkode: 64612...dd5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #4 Skrevet 6. desember 2021 Vi er gift og barnløse. Skulle jeg dø i morgen uten testamente så arver min mann halvparten av det jeg eier, den andre halvdelen arver mine foreldre. dersom foreldrene mine hadde vært døde ville den halvparten gått til mine to søsken. Hadde de og vært døde hadde den halvdelen gått til deres barn-altså mine nevøer og nieser. Anonymkode: 94dea...7db 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #5 Skrevet 7. desember 2021 Vi har Gjensidig testamente. Da arver vi hverandre og så har vi satt opp at alminnelige arveregler gjelder når begge er døde. Uten ville den avdødes familie hatt krav på deler av boet. Det er ingen nærme, så greit å sikre Anonymkode: b691d...ee0 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #6 Skrevet 7. desember 2021 Vi arver hverandre og har skrevet det i et gjensidig testamente. Dersom begge går bort, arver en søster min halvdel. Har snakket med henne og blitt enige om at hun skal bruke pengene på familie ved behov. Har vel verdier for 4-5 millioner pluss livsforsikring. Anonymkode: f17ef...639 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #7 Skrevet 7. desember 2021 Jeg er en barnløs enke på litt over 50 år, og vi skrev gjensidig testamente da vi giftet oss. Jeg arvet altså ham. I det samme står det at mine tantebarn arver lengst gjenlevende (han var enebarn og barnløs). Jeg er veldig takknemlig for at vi fikk alle papirer på plass før han døde, det gjorde en vanskelig situasjon enklere i forhold til alt det praktiske. Anonymkode: 68def...f84 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #8 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Vi har Gjensidig testamente. Da arver vi hverandre og så har vi satt opp at alminnelige arveregler gjelder når begge er døde. Uten ville den avdødes familie hatt krav på deler av boet. Det er ingen nærme, så greit å sikre Anonymkode: b691d...ee0 Dette. Dere risikerer at gjenlevende må selge for å betale ut arv til familie om dere ikke har gjensidig testamente i orden. Anonymkode: 7a41e...648 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #9 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette. Dere risikerer at gjenlevende må selge for å betale ut arv til familie om dere ikke har gjensidig testamente i orden. Anonymkode: 7a41e...648 Man har rett til å sitte i uskiftet bo. Anonymkode: 6081e...1c5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #10 Skrevet 7. desember 2021 Nå har vi akkurat fått et barn, men før dette(og før vi giftet oss) ville vi arvet hverandre 100% selvom begge har nær familie. Vi har bygget oss opp sammen og synes ikke noen andre har rett på dette annet enn det den etterlatte ev. selv vil gi videre til familien. Heldigvis vet vi at ingen ville forventet noe annet enn den løsningen. Nå lurer vi på om vi skal lage en ordning som gjør at hvis en av oss dør, sikre at arven som er på tidspunktet går videre til vårt barn og ikke ev. ny kone/mann/barn. Anonymkode: 593f5...a52 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå