Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen gang hatt en julaften som ikke ble noe bra i det hele tatt!

Min da mamma var på sykehus på sjekk på grunn av hjertet og måtte være der en stund, jeg var lei meg og nervøs for at hun måtte være på sykehuset på julaften, og pappa kjeftet fordi jeg var lei meg. I tillegg var det ikke snø, men regn og bart ute, så minnet om en helt vanlig dag i Mars eller April, og det føltes som vi bare lekte at det var Julaften. Ikke mye julestemning akkurat. Men hun kom hjem heldigvis, akkurat i tide til middagen. Ellers så har jeg hatt omgangsyke en gang på Julaften.

Anonymkode: 3c7be...235

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble kasta ut av mora mi på julaften da jeg var 15 år. Hun tok fra meg telefonen min også, så slet med å få tak i faren min for å dra dit. Gikk jo ingen busser dit på julaften heller. Det er nok min verste jul selv om det har vært flere som har vært tunge. Det har gjort at jeg hater jul nå i dag.

• Liker 33
Skrevet

Vi skulle feire hos søsteren min som jeg bodde litt hos som ungdom (5 min unna foreldrene mine). Hun hadde ansvaret for pinnekjøttet men hun viste jo ikke hvordan det skulle lages så hun bare prøvde seg frem. Pinnekjøttet kokte hun og mamma mistet det helt og så for seg at hele jula var ødelagt.. de fant noen grandiosaer i frysen og tok med.

Mens jeg vasker håret går plutselig strømmen og jeg står der med såpe i håret og hele kroppen. Krise. Ikke får vi laget maten og jeg er innsmurt i såpe og det er -20 ute. 

Strømmen kom tilbake heldigvis og pinnekjøttet er det beste jeg har smakt.

Anonymkode: b9f1a...51b

• Liker 13
Skrevet

Stort sett alle julaftener i barndommen. Men orker ikke fokusere på det. Skjønner ikke vitsen med en sånn tråd, mange har opplevd helt grusomme ting - også i jula. 

Anonymkode: 6ac89...d3c

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi skulle feire hos søsteren min som jeg bodde litt hos som ungdom (5 min unna foreldrene mine). Hun hadde ansvaret for pinnekjøttet men hun viste jo ikke hvordan det skulle lages så hun bare prøvde seg frem. Pinnekjøttet kokte hun og mamma mistet det helt og så for seg at hele jula var ødelagt.. de fant noen grandiosaer i frysen og tok med.

Mens jeg vasker håret går plutselig strømmen og jeg står der med såpe i håret og hele kroppen. Krise. Ikke får vi laget maten og jeg er innsmurt i såpe og det er -20 ute. 

Strømmen kom tilbake heldigvis og pinnekjøttet er det beste jeg har smakt.

Anonymkode: b9f1a...51b

Hva var ille med dette? Du fikk jo vasket håret og pinnekjøttet ble jo det beste du har smakt. Vannet forsvinner jo ikke selv om strømmen går! Ikke blir det iskaldt med det første heller...

Anonymkode: 92081...59a

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Stort sett alle julaftener i barndommen. Men orker ikke fokusere på det. Skjønner ikke vitsen med en sånn tråd, mange har opplevd helt grusomme ting - også i jula. 

Dette. 

Tråden bør dø ut. 

Anonymkode: ffa4f...356

• Liker 12
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Ellers så har jeg hatt omgangsyke en gang på Julaften.

Det har jeg også, tror det må være den verste. Første julen jeg var sammen med mannen, og han var med og feiret hos min familie. Han ble sittende alene med sine nye svigerforeldre, mens jeg lå på soverommet og spydde. :P Og lukten av ribbe og pinnekjøtt var helt forferdelig.

Anonymkode: 74c0a...3f1

• Liker 4
Skrevet

Den ene julaftenen når min far og søster kranglet hele morgenen fordi min søster ikke ønsket å stå opp til familiefrokosten. Det endte med bank og resten av barna var vitne til det.

En annen gang i voksen alder når min far var i et forferdelig dårlig humør og forsuret stemningen i hele huset. Jeg var redd han den dagen. Jeg var hjemme med resten av mine søsken for å se julemorgen men det endte opp med at to av oss satt på hvert sitt rom å gråt. Fortvilet over at han alltid skal forsure og bestemme at nå skal det være dårlig stemning. 

Anonymkode: 1a07a...a7b

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette. 

Tråden bør dø ut. 

Anonymkode: ffa4f...356

Folk forteller hvis de vil. Det er valgfritt så klart.

• Liker 27
Skrevet

En av de første eller den første julaften jeg var alene. Jeg fikk ingen julegaver. Hadde gitt til den nærmeste familie. Hadde blitt glad for et kubbelys eller sjokolade. 

Anonymkode: 7abfb...02a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Felles skjebne felles trøst kanskje? 🥰

Anonymkode: adbdc...ab5

• Liker 5
Skrevet

2010. 

Var knallhardt rammet av seponeringssyndrom uten at jeg var klar over det, og fordi helsetjenesten ikke informerte meg om at det kunne bli ille.

Kastet opp flere ganger, var full av angst, en hjerterytme på 110+ i minuttet, kaldsvettet, skalv på hender og bein, omtåket og trodde det skulle rakne for meg, igjen: uten at jeg skjønte hvorfor. Var ufattelig syk og samtidig redd for hva som feilet meg, men måtte jo stå i det... var jo tross alt julaften. Og ingen helsetjenester var åpent. 

Anonymkode: 994d8...dc7

• Liker 6
Skrevet

Barnet mitt ble hasteinnlagt på sykehuset med blodforgiftning. Han hadde vært litt syk, men ikke noe alvorlig før han plutselig ble kjempedårlig, og det ble ambulanse til sykehus. Det var grusomt å se han ligge oppkoblet og man ikke visste om han ville overleve. Samtidig tenkte jeg på broren som var hjemme og redd for lillebroren, og ikke fikk en skikkelig julaften. Det var grusomt og dritt. 

Anonymkode: bef1b...569

• Liker 6
Skrevet

Min verste julaften var vel da jeg var 8-9 år og vi alle hadde omgangssyken. Det ble ikke noe julemat og julegaveutdeling den kvelden. Det var vel heller senga, og kappløp til toalettet. Men dette kan jeg leve med, og vi ler av dette i dag.

Anonymkode: bc05f...af8

• Liker 6
Skrevet
2 hours ago, Sheik said:

Ble kasta ut av mora mi på julaften da jeg var 15 år. Hun tok fra meg telefonen min også, så slet med å få tak i faren min for å dra dit. Gikk jo ingen busser dit på julaften heller. Det er nok min verste jul selv om det har vært flere som har vært tunge. Det har gjort at jeg hater jul nå i dag.

Veldig trist å høre. Sender deg en klem:klem:

Anonymkode: ead5c...dab

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Felles skjebne felles trøst kanskje? 🥰

Anonymkode: adbdc...ab5

Funker det noensinne? Men klart, når det verste man har opplevd er spysyken og tørt pinnekjøtt, så kan man vel tro det. 

• Liker 3
Gjest Kerrs Pink
Skrevet

Julaften hos svigers med 1 mnd gammel baby, hvor vertsfolket drikker tett og ikke klarer oppføre seg barnevennlig. Eller hos mine foreldre, da julaften plutselig ble en fyllefest. Det var før jeg fikk barn, men utrolig ekkelt. Ikke første gangene m fyll til jul, men siste! Nå feirer vi hjemme, så vi har kontroll på både gjester og inntak.. 

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det har jeg også, tror det må være den verste. Første julen jeg var sammen med mannen, og han var med og feiret hos min familie. Han ble sittende alene med sine nye svigerforeldre, mens jeg lå på soverommet og spydde. :P Og lukten av ribbe og pinnekjøtt var helt forferdelig.

Jeg må endre svaret mitt. Den verste julaften er definitivt den gangen jeg endelig var blitt gravid etter årevis med prøving og flere IVF-behandlinger. På julaften morgen våknet jeg i en dam av blod og var sikker på at jeg hadde mistet. Feiret jul med mannen og mine foreldre og søsken, sa ikke noe til noen for å ikke ødelegge stemningen. Så måtte sitte hele kvelden og smile og takke for gaver og late som jeg var glad.

Jeg mistet ikke da, så det ble en lykkelig slutt. :) Men akkurat julaften var ikke noen god dag det året.

(Skjønner jeg har vært heldig når jeg leser noen av svarene her altså, og prøver på ingen måte å "konkurrere" med traumatiske opplevelser i barndommen eller alvorlig sykdom.)

• Liker 9
Skrevet

En jeg husker godt. Jeg var veldig ung (rundt 10 år tror jeg). Min far har et temperament uten like. Min stemor var sliten etter at hun slavet på kjøkkenet hele dagen, ting måtte jo være perfekt siden de skulle få et vennepar på besøk også. Hun sa noe feil, å far endte opp med at kompisen måtte tviholde han fordi han hadde dengt henne om ikke. Jeg tok med meg hunden og løp ut, gikk en lang tur. Kom tilbake til et hus hvor far satt på verandaen og røyket, stemor satt i sofaen å ble trøstet av venneparet, jeg var glemt, ingen spurte meg om hvordan jeg hadde det, ingen så ut til å merke at jeg hadde vært borte. 

har ikke kontakt med far eller stemor i dag.

Anonymkode: 22ab1...25b

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du noen gang hatt en julaften som ikke ble noe bra i det hele tatt!

Da juleaften og natt til 1 juledag ble på sykehus med mitt yngste barn som skulle ha cellegift.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...