Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gravid for tredje gang og var på ultralyd i dag. Har to perfekte små gutter fra før av, og med det samme gynekologen startet ultralyden kunne jeg se at vi ventet enda en gutt. Mannen er storfornøyd og gleder seg til det guttene skal finne på sammen etter hvert, mens jeg, kjenner meg litt tom. Er selvsagt glad for at babyen så frisk ut, men kunne tenkt meg en jente denne gangen. Spesielt siden dette er siste barnet. Kjenner på en liten kjærlighetssorg over datteren jeg aldri får, kjolene jeg aldri får kjøpe, håret jeg aldri får flette osv. Vet at jeg romantiserer mor og datterforhold nå, men det er litt tungt.

Noen andre som har vært i samme situasjon? Evt. andre med noen fornuftige tanker til meg?

Anonymkode: c08ed...079

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvom du hadde fått en jente så er det ikke sikkert hun hadde likt å gå i kjole og få håret flettet! Slutt å stereotyp barn inn i gammeldagse kjønnsroller! 

Anonymkode: d80dd...9e5

• Liker 48
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvom du hadde fått en jente så er det ikke sikkert hun hadde likt å gå i kjole og få håret flettet! Slutt å stereotyp barn inn i gammeldagse kjønnsroller! 

Anonymkode: d80dd...9e5

Takk. Regner med dette er tilfelle, særlig med storebrødre 😊

• Liker 5
Skrevet

Du får satse på at det kommer jenter når du blir bestemor.

Anonymkode: 958bb...970

• Liker 24
Skrevet

Jeg har bare lyst til å si at det er helt lov og forståelig å ha de følelsene du har. Det kommer kanskje noen i denne tråden og sier at du skal være takknemlig for at du kan få barn og at de er friske - og det er du jo. Likevel er det en helt naturlig følelse å tenke på man «går glipp av noe» når man ikke fikk begge kjønn. Klart det er lov å ønske seg jente når man har to gutter fra før - selv om tre gutter også helt sikkert blir topp! 

Særlig tror jeg vi er skrudd sammen sånn at vi kvinner gjerne ønsker oss døtre litt ekstra, mens menn gjerne ønsker seg sønner litt ekstra. Det er jo sikkert fordi man minnes egen barndom, og lettere kan relatere til eget kjønn - og da ser man jo for seg alt man skulle gjort sammen og romantiserer det. 

Jeg føler også at å bare ha gutter er litt snakket ned på et vis? Blant kvinner altså? 

Anonymkode: 31530...7f7

• Liker 44
Skrevet

Kjenner noen som har 5 jenter, de ville gi seg med 3 barn men de ville ha en gutt 😄 Er det ikke kult med tre gutter da? :)Skjønner hva du mener med den sorgen, men du sørger jo litt over en fantasi og ikke en ekte jente :)  Jeg har en gutt og broren min har tre gutter, jeg kjenner igjen ønsket om en liten jente i familien, men som noen her sier, kanskje som bestemor? ;) 

Anonymkode: dbc46...be6

• Liker 4
Skrevet

Det er fullstendig lov (og normalt) å føle det slik du gjør. Her er det motsatt. Jeg så alltid for meg og ønsket meg en av hver, men jeg fikk to jenter. Det jeg kan si er at det sannsynligvis går fort over 🙂 Det gjorde det i alle fall for meg. Jeg følte litt på det hele graviditeten, men så fort babyen var ute var tankene glemt. 

Anonymkode: eafbf...08e

• Liker 12
Skrevet

Min svigermor har bare sønner. Da jeg kom inn i familien så tok hun meg så godt i mot, og jeg har virkelig fått følelsen av å høre til i familien. Så om du ikke får en egen datter, så kanskje svigerdøtre? Langt fram nå kanskje, men likevel… 

Anonymkode: 5422f...835

• Liker 21
Skrevet

Jeg har 2 jenter. Da vi ventet nr 2, håpte både mannen og jeg at det skulle være en gutt, da vi ønsket en av hver. Vi elsker ikke nr 2 noe mindre enn nr1 selv om vi håpte på gutt. Hun er her, og vi smeltet det øyblikket vi fikk se henne. 

Du har selvsagt lov å håpe på ett kjønn  og bli litt trist over at det ikke ble det som du håpte. Men ikke si det til barna, og ikke virk trist når det blir snakket om den nye babyen. Når han kommer til verden så kommer nok også følelsen av at det selvsagt var han som skulle til dere 💙

Anonymkode: 4778a...c5e

• Liker 3
Skrevet

Det kan jo hende du blir "heldig"... At gutten etterhvert blir såpass forvirret at han ønsker å kle seg i jenteklær eller skifte kjønn. Det har jo vært mye fokus på dette de siste åra

Anonymkode: bea85...5cf

• Liker 3
Skrevet

Mamma har to bestevenninner som bodde i samme nabolag som jeg vokste opp i. Begge hadde 4 gutter. I hele oppveksten så har jeg fått høre at begge de to ønsket å kidnappet meg og har lovet meg bort til sine sønner. Jeg var liksom jenta de aldri fikk. Vell, den som ler sist, ler best.
Hun ene har 9 barnebarn, så langt, bare jenter. Hun andre har 14, bare jenter. Ikke en eneste gutt. 

Forstår savnet og sorgen, men ikke ta sorgene på forskudd, en dag så får du ei eller flere jenter du kan flette håret til og kjøpe kjoler til. Det å være bestemor til ei jente er da like koselig som å være mamma til ei, så din dag kommer nok.

Anonymkode: 59ec9...1b6

• Liker 8
Skrevet

Har mannen din brødre eller søstre? Er nysgjerrig siden mannen min har 2 brødre og vi venter en gutt. 

Anonymkode: c231d...5a9

• Liker 1
Skrevet

Fullstendig lov å føle❤️

Anonymkode: 633cd...8ac

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan jo hende du blir "heldig"... At gutten etterhvert blir såpass forvirret at han ønsker å kle seg i jenteklær eller skifte kjønn. Det har jo vært mye fokus på dette de siste åra

😂

Anonymkode: 883f0...e4e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi er 5 søsken, 4 jenter og minstemann atppklatten er gutt. Da vi var små gikk han alltid i kjole, bånd og sløyer i håret osv. Mamma har fortalt han nektet å gå i «gutteklær» for han skulle kle seg som oss. Det er ikke forutbestemt at man må like det og det pga kjønn. 

Lillebrudern er normal i dag da. Han ble ikke homse liksom :) 😂

Anonymkode: 883f0...e4e

• Liker 5
Skrevet

Tusen takk for alle svar ❤️ Skal ta fremtidige svigerdøtre og barnebarn godt i mot og flette håret til de som vil 😅 Mannen min har en søster, så det er ikke bare menn i hans familie. Men mye av det. Gleder meg veldig til en ny gutt, og håper at andre ikke synes «synd» på meg, da kommer jeg til å bli kjempeirritert😄

• Liker 11
Skrevet

Da tredjemann kom til verden, kjente jeg på en paffhet el tomhet i nøyaktig 5 sek tror jeg. Og rakk å tenke, jeg fikk visst aldri ei jente jeg.  Så så jeg bare verdens nydeligste gutt og smeltet fullstendig. Men opplevde at folk kunne si nokså kort tid etter fødsel: når skal jenta komme da? 🙄

Mine tre gutter har alltid vært gode venner, enten alle tre sammen el to og to, kjærlige og snille.  Det er ikke mer gitt at en får slik nær og godt kontakt med ei datter. 

Det eneste jeg har tenkt på som negativt, er at jeg som «farmor» kanskje ikke får bli like nær.. og sønner har kanskje en tendens til å flytte dit jenta bor? 
Men også der endret jeg tankegang da jeg så kollegaen min, mor til tre gutter, hadde DEN fine kontakten med barnebarn. 
Elsker å være guttemamma- det er stas å ha 3 sønner!!! 

Anonymkode: f5bcf...580

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da tredjemann kom til verden, kjente jeg på en paffhet el tomhet i nøyaktig 5 sek tror jeg. Og rakk å tenke, jeg fikk visst aldri ei jente jeg.  Så så jeg bare verdens nydeligste gutt og smeltet fullstendig. Men opplevde at folk kunne si nokså kort tid etter fødsel: når skal jenta komme da? 🙄

Mine tre gutter har alltid vært gode venner, enten alle tre sammen el to og to, kjærlige og snille.  Det er ikke mer gitt at en får slik nær og godt kontakt med ei datter. 

Det eneste jeg har tenkt på som negativt, er at jeg som «farmor» kanskje ikke får bli like nær.. og sønner har kanskje en tendens til å flytte dit jenta bor? 
Men også der endret jeg tankegang da jeg så kollegaen min, mor til tre gutter, hadde DEN fine kontakten med barnebarn. 
Elsker å være guttemamma- det er stas å ha 3 sønner!!! 

Anonymkode: f5bcf...580

Åh, ja jeg elsker også å være guttemamma ❤️ Og begge to er helt unike, med ulik personlighet. Disse blir også tette i alder (3 stk i løpet av fire år), så satser på livslange vennskap. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kjenner på en liten kjærlighetssorg over datteren jeg aldri får, kjolene jeg aldri får kjøpe, håret jeg aldri får flette osv.

Jeg bare nevner at jeg har en jente som er tøffere enn toget, hater kjoler, og foretrekker kort guttesveis, så jenter kommer ikke med kjole- og flettegaranti.

• Liker 9
Skrevet

Jeg har bare jenter. De skal absolutt ha langt hår, men for et leven det blir når vi skal børste ut floker 😂

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...