Rexxus Skrevet 6. desember 2021 #1 Skrevet 6. desember 2021 Hei! Hvor mange har egentlig hørt om dette og vet hva dette innebærer i fremtiden? Vet ikke om noen allerede har laget TOPIC for dette men jeg prøver. Dette blir også kalt for RFID som betyr på engelsk : Radio Frequency identification. https://en.wikipedia.org/wiki/Microchip_implant_(human) https://en.wikipedia.org/wiki/Radio-frequency_identification Vil høre hva dere tenker om dette, dere som bor i Norge, og vil dere bruke dette hvis dette blir eneste betalingsmiddel i fremtiden? Bruker du den ikke får du IKKE lov kjøpe elelr selge ting.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #2 Skrevet 6. desember 2021 RFID er old news allerede, og har vært tilgjengelig i mange år allerede. Det har aldri tatt av, men brukes av noen bedrifter for å tracke/spore varer på et lager, og noen posttjenester i div. land bruker også det. Som regel brukes gammeldags strekkode ennå da man kun trenger å printe en etikett med strekkoder fremfor å ha en RFID brikke i hver eneste eske (som betyr litt økte kostnader). Anonymkode: 9f4e6...75f 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #3 Skrevet 6. desember 2021 Jeg har betalt med RFID i flere år nå. Veldig lenge siden jeg har vært på en butikk som ikke har det. Håper jeg snart kan få det som implantat så jeg slipper å ta med kortet mitt. Anonymkode: a741e...e00 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #4 Skrevet 6. desember 2021 Mange mange år siden dette først ble snakket om, og RFID chip er det vi har i bankkortene våres også. Nei, jeg hadde aldri installert en sånn chip i kroppen, men mange går jo allerede med det på håndleddet via en smartklokke og det er sikkert noen som syns det er handy å ha under huden. Anonymkode: 58445...49d 2
Silva Pluvialis Skrevet 6. desember 2021 #5 Skrevet 6. desember 2021 (endret) Nei, takk. Jeg vil ikke ha noe i kroppen som kan overvåke meg. Bankkort er godt nok. Endret 6. desember 2021 av Gjenferdet 2
Rexxus Skrevet 6. desember 2021 Forfatter #6 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): RFID er old news allerede, og har vært tilgjengelig i mange år allerede. Det har aldri tatt av, men brukes av noen bedrifter for å tracke/spore varer på et lager, og noen posttjenester i div. land bruker også det. Som regel brukes gammeldags strekkode ennå da man kun trenger å printe en etikett med strekkoder fremfor å ha en RFID brikke i hver eneste eske (som betyr litt økte kostnader). Anonymkode: 9f4e6...75f Tenkte dette på Mennesker ikke Pakker osv
Rexxus Skrevet 6. desember 2021 Forfatter #7 Skrevet 6. desember 2021 Gjenferdet skrev (1 minutt siden): Nei, takk. Jeg vil ikke ha noe i kroppen som kan overvåke meg. Bankkort er godt nok. Ja, vi får se hva som fremtiden brunger oss, vi vet at svensker liker dette allerede hehe.
Peanut Skrevet 6. desember 2021 #8 Skrevet 6. desember 2021 Ser ikke noen problemer med det. Hadde glatt hatt både betalingsmiddel og pass inn under huden 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #9 Skrevet 6. desember 2021 Rexxus skrev (1 time siden): Tenkte dette på Mennesker ikke Pakker osv Det kommer nok ikke til å skje med det første, if ever. Nytteverdien er for liten bortsett fra enkelte medisinske forhold (Type medisinsk livreddende utstyr som opereres inn kroppen der man evt. kan bruke RFID for å lese av informasjon/data) Anonymkode: 9f4e6...75f
Rexxus Skrevet 6. desember 2021 Forfatter #10 Skrevet 6. desember 2021 Peanut skrev (1 time siden): Ser ikke noen problemer med det. Hadde glatt hatt både betalingsmiddel og pass inn under huden Samme her haha 😄
Rexxus Skrevet 6. desember 2021 Forfatter #11 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kommer nok ikke til å skje med det første, if ever. Nytteverdien er for liten bortsett fra enkelte medisinske forhold (Type medisinsk livreddende utstyr som opereres inn kroppen der man evt. kan bruke RFID for å lese av informasjon/data) Anonymkode: 9f4e6...75f Ja, vi får se bare, lite nyhet om dette i Media
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #12 Skrevet 6. desember 2021 Ja ja da får de super kristne folkene rett på en måte. Husker når jeg var unge for 30 år siden at det var mye snakk om at det stod i bibelen, at man får djevelens merke i kroppen et sted og at man ikke kunne kjøpe ting uten den. Anonymkode: 3db42...66b 2
Rexxus Skrevet 6. desember 2021 Forfatter #13 Skrevet 6. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja ja da får de super kristne folkene rett på en måte. Husker når jeg var unge for 30 år siden at det var mye snakk om at det stod i bibelen, at man får djevelens merke i kroppen et sted og at man ikke kunne kjøpe ting uten den. Anonymkode: 3db42...66b Japp, står i Åpenbaringsboken kapittel 13: 18 18 Heri består visdommen. Den som har forstand, la ham regne ut dyrets tall! For det er et menneskes tall. Og dets tall er seks hundre og sekstiseks. Johannes’ åpenbaring 13:1-18 Strekkoden som er på venstre, mitten og høyre, som tyter ut er også dyrets merket, det tegnet betyr 666. Ser du monster drikken er tegnet 666. Som er jødisk også som betyr 666 Link til bildet Endret 6. desember 2021 av Rexxus
Peanut Skrevet 6. desember 2021 #14 Skrevet 6. desember 2021 23 minutter siden, Rexxus said: Ser du monster drikken er tegnet 666. Stakkars meg, da er jeg nok dyrisk overtatt siden jeg drikker en Monster hver dag
Rexxus Skrevet 6. desember 2021 Forfatter #15 Skrevet 6. desember 2021 Peanut skrev (1 minutt siden): Stakkars meg, da er jeg nok dyrisk overtatt siden jeg drikker en Monster hver dag Hahaha, drukket MOnster mye jeg og, og driter i om vi får merket I am a survivor lol.
prt90 Skrevet 7. desember 2021 #16 Skrevet 7. desember 2021 Gjenferdet skrev (6 timer siden): Nei, takk. Jeg vil ikke ha noe i kroppen som kan overvåke meg. Bankkort er godt nok. Da bør du brenne mobiltelefonen din 🤣 1
Callisto83 Skrevet 7. desember 2021 #17 Skrevet 7. desember 2021 Hvem trenger mikrochip så lenge ALLE løper rundt med smartelefon og deler hver minste opplevelse på sosiale medier. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #18 Skrevet 7. desember 2021 Hvis det blir eneste betalingsmiddel så må jeg jo. Men gjør det ikke før jeg eventuelt må. Ser ikke det å kunne bli overvåket som det største problemet (har uansett med meg mobilen over alt), men jeg får litt panikk av tanken på å ha et fremmedlegeme i kroppen. Skjønner jo at det er lite, men likevel. 😛 Anonymkode: d5f5a...c2f 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #19 Skrevet 7. desember 2021 Det er vel dette som omtales som dyrets merke. Jeg kommer ikke til å benytte meg av noen mikrochip. Anonymkode: eea13...ce3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #20 Skrevet 7. desember 2021 prt90 skrev (28 minutter siden): Da bør du brenne mobiltelefonen din 🤣 Mobiltelefonen hans eller hennes befinner seg vel utenfor h*ns kropp, ikke inni. Anonymkode: eea13...ce3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå