Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kollapset og blitt utbrent fra tøffe krevende jobber. Har nå mulighet til å prøve meg i ny type yrke som tilkallingsvikar på sykehjem, evt skole, bolig for psykisk utviklingshemmede (vil jobbe m mennesker/omsorg) Har noen erfaring rundt dette? Ev tips til omsorgsyrke uten utdanning? Har vært i arbeidstrening og per nå klarer jeg maks 30- 40% men ikke endelig 'avklart'. Etter 30 år i arbeid er det utrolig viktig å trives, da vantrivsel/arb.press på feile steder i mange år slet meg totalt ut fysisk og psykisk, (psyken er på plass igjen)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo bare prøve ut. Man kan jobbe som ufaglært både i bolig, som BPA, i hj.sykepleien, sykehjem. Men for å få mange vakter, må man også vise at man et intr. i å jobbe og er tilgjengelig, da får man gjerne mer og blir ringt først osv.

Anonymkode: 87d1e...79b

• Liker 1
Skrevet
Humas skrev (20 timer siden):

Jeg har kollapset og blitt utbrent fra tøffe krevende jobber. Har nå mulighet til å prøve meg i ny type yrke som tilkallingsvikar på sykehjem, evt skole, bolig for psykisk utviklingshemmede (vil jobbe m mennesker/omsorg) Har noen erfaring rundt dette? Ev tips til omsorgsyrke uten utdanning? Har vært i arbeidstrening og per nå klarer jeg maks 30- 40% men ikke endelig 'avklart'. Etter 30 år i arbeid er det utrolig viktig å trives, da vantrivsel/arb.press på feile steder i mange år slet meg totalt ut fysisk og psykisk, (psyken er på plass igjen)

Jeg er i samme situasjon som deg. Har hatt fysisk krevende jobber som innebar mye stress, høyt tempo, midlertidige kontrakter, mye arbeid i sesong osv, noe som sannsynligvis bidro til at jeg ble kronisk syk. Deltar nå i et tiltak og tenker å prøve meg ut i en bolig for mennesker med nedsatt funksjonsevne. Jeg forstår akkurat hvordan du har det og hvor viktig det er å finne en jobb man trives i og mestrer over lengre tid, men som ikke går på helsa løs. Håper du finner noe du synes er givende og som fungerer bra for deg. 

Følger denne tråden. Vil uansett ønske deg lykke til 🙂

Anonymkode: f1f90...b71

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...