AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #1 Skrevet 6. desember 2021 Jeg ble litt paff her. Datteren min har en liten venninnegjeng som blant annet liker å overnatte hos hverandre. Nå var det vår tur og jeg spurte skal ikke «Nora» være med? Da svarer datteren min at nei hun får aldri lov til å overnatte. Jeg snakket med moren nå og jo det stemte, «Thea får aldri overnatte hos noen, det er for å forebygge overgrep». Jeg ble helt paff, og følte jo litt at hun indirekte anklaget mannen min for å være en mulig overgriper😱 er dette virkelig vanlig!? Stakkars barn tenker jeg, og det er jo ikke som om overgrep mot barn kun skjer om natten. Da må du jo nesten fotfølge barnet ditt døgnet rundt da… Anonymkode: 008c0...41f 27
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #2 Skrevet 6. desember 2021 Det er mulig at moren eller noen hun kjenner godt opplevde overgrep da hun/de var på besøk, eller hun jobbet med barn/ungdom som har opplevd det. Klart at dette ikke er vanlig, men dette er heller ikke noe du skal bry deg om. Dette er deres privatsak. Anonymkode: fc05a...d01 45
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #3 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg ble litt paff her. Datteren min har en liten venninnegjeng som blant annet liker å overnatte hos hverandre. Nå var det vår tur og jeg spurte skal ikke «Nora» være med? Da svarer datteren min at nei hun får aldri lov til å overnatte. Jeg snakket med moren nå og jo det stemte, «Thea får aldri overnatte hos noen, det er for å forebygge overgrep». Jeg ble helt paff, og følte jo litt at hun indirekte anklaget mannen min for å være en mulig overgriper😱 er dette virkelig vanlig!? Stakkars barn tenker jeg, og det er jo ikke som om overgrep mot barn kun skjer om natten. Da må du jo nesten fotfølge barnet ditt døgnet rundt da… Anonymkode: 008c0...41f Du får bli så krenket du bare vil. Dette er en forelder som tar sine forhåndsregler for at overgrep IKKE skal skje, og godt er det. Jeg fikk heller aldri lov til å overnatte over hos noen da jeg var liten av samme grunn, og nå som voksen er jeg glad over det når jeg fant ut at enkelte i vennegjengen faktisk ble utsatt for overgrep av storesøsken av de de overnattet hos da de var små. Anonymkode: b48d7...45e 31
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #4 Skrevet 6. desember 2021 Synes det er en smart mor jeg, godt at ikke alle er like naive i dagens samfunn. Mine barn får heller ikke lov til å overnatte hos noen av samme grunn. Anonymkode: 839e0...c16 19
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #5 Skrevet 6. desember 2021 For alt du vet har Nora vært utsatt for overgrep før. Anonymkode: 0c34e...b4e 42
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #6 Skrevet 6. desember 2021 Hvorfor hopper du rett på at det er en mann som evt er overgriper? Det er faktisk barn som har blitt utsatt for overgrep når de er borte på overnattingsbesøk, dette er ett av tiltakene som kan gjøres for å unngå det (selv om jeg personlig ikke ville gått så langt som å nekte ungen å overnatte hos venner). Anonymkode: 1b3ce...491 14
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #7 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor hopper du rett på at det er en mann som evt er overgriper? Anonymkode: 1b3ce...491 Unødvendig å henge seg opp i da 98% av alle barneovergripere er menn, og majoriteten av de tilfellene hvor kvinner er med på det så har kvinnen blitt groomet av mannen til å bli med. Anonymkode: 0c34e...b4e 21
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #8 Skrevet 6. desember 2021 Det er størst sjanse at et barn blir misbrukt av sine foreldre. Anonymkode: 78cf1...d11 21
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #9 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg ble litt paff her. Datteren min har en liten venninnegjeng som blant annet liker å overnatte hos hverandre. Nå var det vår tur og jeg spurte skal ikke «Nora» være med? Da svarer datteren min at nei hun får aldri lov til å overnatte. Jeg snakket med moren nå og jo det stemte, «Thea får aldri overnatte hos noen, det er for å forebygge overgrep». Jeg ble helt paff, og følte jo litt at hun indirekte anklaget mannen min for å være en mulig overgriper😱 er dette virkelig vanlig!? Stakkars barn tenker jeg, og det er jo ikke som om overgrep mot barn kun skjer om natten. Da må du jo nesten fotfølge barnet ditt døgnet rundt da… Anonymkode: 008c0...41f Dette høres ganske hysterisk ut, ja. Og stakkars barnet som sikkert går glipp av mye... Men det er jo ikke bare mannen din hun indirekte anklaget for å være en mulig overgriper, deg også. Nei, dette er ikke vanlig, stakkars jente.. Anonymkode: 2e1a2...1a2 31
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #10 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor hopper du rett på at det er en mann som evt er overgriper? Det er faktisk barn som har blitt utsatt for overgrep når de er borte på overnattingsbesøk, dette er ett av tiltakene som kan gjøres for å unngå det (selv om jeg personlig ikke ville gått så langt som å nekte ungen å overnatte hos venner). Anonymkode: 1b3ce...491 Kanskje fordi 99.9% av alle overgripere er menn. Anonymkode: 78cf1...d11 15
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #11 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Unødvendig å henge seg opp i da 98% av alle barneovergripere er menn, og majoriteten av de tilfellene hvor kvinner er med på det så har kvinnen blitt groomet av mannen til å bli med. Anonymkode: 0c34e...b4e Har du link til noe som underbygger denne påstanden? Anonymkode: 2e1a2...1a2 10
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #12 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje fordi 99.9% av alle overgripere er menn. Anonymkode: 78cf1...d11 Post gjerne en link til noe som underbygger påstanden din Anonymkode: 2e1a2...1a2 8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #13 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette høres ganske hysterisk ut, ja. Og stakkars barnet som sikkert går glipp av mye... Men det er jo ikke bare mannen din hun indirekte anklaget for å være en mulig overgriper, deg også. Nei, dette er ikke vanlig, stakkars jente.. Anonymkode: 2e1a2...1a2 Buhu ja. Anonymkode: b48d7...45e 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #14 Skrevet 6. desember 2021 Mammaen har kanskje opplevd noe selv som barn og vil ikke at datteren skal måtte gjennomgå det samme? At du tar det som indirekte angrep på mannen din er særs spesielt! Anonymkode: 9f8f7...573 16
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #15 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Post gjerne en link til noe som underbygger påstanden din Anonymkode: 2e1a2...1a2 Hvis du oppriktig hadde vært interessert i å lære mer om dette så kan du bare google det selv. Anonymkode: 0c34e...b4e 14
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #16 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mammaen har kanskje opplevd noe selv som barn og vil ikke at datteren skal måtte gjennomgå det samme? At du tar det som indirekte angrep på mannen din er særs spesielt! Anonymkode: 9f8f7...573 Jeg er enig, det er ikke rasjonelt å ta det som et personlig angrep. Anonymkode: 0c34e...b4e 16
Silva Pluvialis Skrevet 6. desember 2021 #17 Skrevet 6. desember 2021 Jeg kan forstå tanken, men samtidig så kan jo overgrep skjer overalt. Har barnet gått i barnehage? Jeg ville vært mye mer redd for å ha et lite barn, som trenger hjelp til bleieskift, i barnehage, enn å la et skolebarn som er selvhjulpen overnatte hos en venn. 11
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #18 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er enig, det er ikke rasjonelt å ta det som et personlig angrep. Anonymkode: 0c34e...b4e Nemlig. Det er så latterlig å plutselig late til at det handler om en selv. Ts får værsågod respektere at folk har forskjellige regler for barna sine så kan heller hun heller sende sine egne unger på overnattingsbesøk til enhver person i byen. Anonymkode: b48d7...45e 8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #19 Skrevet 6. desember 2021 Vet om flere foreldre som tenker sånn, nåde guttemødre og jentemødre. Gjør det ikke selv, lar ungene mine gå gor lut og kaldt vann, de får sove borte, og de får fylle opp huset med overnattingsgjester. Anonymkode: fad32...4e0 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #20 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg ble litt paff her. Datteren min har en liten venninnegjeng som blant annet liker å overnatte hos hverandre. Nå var det vår tur og jeg spurte skal ikke «Nora» være med? Da svarer datteren min at nei hun får aldri lov til å overnatte. Jeg snakket med moren nå og jo det stemte, «Thea får aldri overnatte hos noen, det er for å forebygge overgrep». Jeg ble helt paff, og følte jo litt at hun indirekte anklaget mannen min for å være en mulig overgriper😱 er dette virkelig vanlig!? Stakkars barn tenker jeg, og det er jo ikke som om overgrep mot barn kun skjer om natten. Da må du jo nesten fotfølge barnet ditt døgnet rundt da… Anonymkode: 008c0...41f Den dagen (forhåpentligvis kommer den ikke) DINE barn blir utsatt for overgrep blir tonen din en annen tenker jeg. Anonymkode: 69cfe...d52 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå