Gå til innhold

Barn som ikke får overnatte hos andre/unngå seksuelle misbruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt paff her. Datteren min har en liten venninnegjeng som blant annet liker å overnatte hos hverandre. Nå var det vår tur og jeg spurte skal ikke «Nora» være med? Da svarer datteren min at nei hun får aldri lov til å overnatte.

Jeg snakket med moren nå og jo det stemte, «Thea får aldri overnatte hos noen, det er for å forebygge overgrep». Jeg ble helt paff, og følte jo litt at hun indirekte anklaget mannen min for å være en mulig overgriper😱 er dette virkelig vanlig!? Stakkars barn tenker jeg, og det er jo ikke som om overgrep mot barn kun skjer om natten. Da må du jo nesten fotfølge barnet ditt døgnet rundt da…

Anonymkode: 008c0...41f

• Liker 27
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig at moren eller noen hun kjenner godt opplevde overgrep da hun/de var på besøk, eller hun jobbet med barn/ungdom som har opplevd det. 

Klart at dette ikke er vanlig, men dette er heller ikke noe du skal bry deg om. Dette er deres privatsak. 

Anonymkode: fc05a...d01

• Liker 45
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg ble litt paff her. Datteren min har en liten venninnegjeng som blant annet liker å overnatte hos hverandre. Nå var det vår tur og jeg spurte skal ikke «Nora» være med? Da svarer datteren min at nei hun får aldri lov til å overnatte.

Jeg snakket med moren nå og jo det stemte, «Thea får aldri overnatte hos noen, det er for å forebygge overgrep». Jeg ble helt paff, og følte jo litt at hun indirekte anklaget mannen min for å være en mulig overgriper😱 er dette virkelig vanlig!? Stakkars barn tenker jeg, og det er jo ikke som om overgrep mot barn kun skjer om natten. Da må du jo nesten fotfølge barnet ditt døgnet rundt da…

Du får bli så krenket du bare vil. Dette er en forelder som tar sine forhåndsregler for at overgrep IKKE skal skje, og godt er det. Jeg fikk heller aldri lov til å overnatte over hos noen da jeg var liten av samme grunn, og nå som voksen er jeg glad over det når jeg fant ut at enkelte i vennegjengen faktisk ble utsatt for overgrep av storesøsken av de de overnattet hos da de var små.

Anonymkode: b48d7...45e

• Liker 31
Skrevet

Synes det er en smart mor jeg, godt at ikke alle er like naive i dagens samfunn. Mine barn får heller ikke lov til å overnatte hos noen av samme grunn.

Anonymkode: 839e0...c16

• Liker 19
Skrevet

For alt du vet har Nora vært utsatt for overgrep før. 

Anonymkode: 0c34e...b4e

• Liker 42
Skrevet

Hvorfor hopper du rett på at det er en mann som evt er overgriper? 
Det er faktisk barn som har blitt utsatt for overgrep når de er borte på overnattingsbesøk, dette er ett av tiltakene som kan gjøres for å unngå det (selv om jeg personlig ikke ville gått så langt som å nekte ungen å overnatte hos venner). 

Anonymkode: 1b3ce...491

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Unødvendig å henge seg opp i da 98% av alle barneovergripere er menn, og majoriteten av de tilfellene hvor kvinner er med på det så har kvinnen blitt groomet av mannen til å bli med. 

• Liker 21
Skrevet

Det er størst sjanse at et barn blir misbrukt av sine foreldre.

Anonymkode: 78cf1...d11

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dette høres ganske hysterisk ut, ja. Og stakkars barnet som sikkert går glipp av mye...
Men det er jo ikke bare mannen din hun indirekte anklaget for å være en mulig overgriper, deg også.
Nei, dette er ikke vanlig, stakkars jente..

Anonymkode: 2e1a2...1a2

• Liker 31
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er faktisk barn som har blitt utsatt for overgrep når de er borte på overnattingsbesøk, dette er ett av tiltakene som kan gjøres for å unngå det (selv om jeg personlig ikke ville gått så langt som å nekte ungen å overnatte hos venner). 

Kanskje fordi 99.9% av alle overgripere er menn.

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Unødvendig å henge seg opp i da 98% av alle barneovergripere er menn, og majoriteten av de tilfellene hvor kvinner er med på det så har kvinnen blitt groomet av mannen til å bli med. 

Har du link til noe som underbygger denne påstanden?

• Liker 10
Skrevet

Kanskje fordi 99.9% av alle overgripere er menn.

Post gjerne en link til noe som underbygger påstanden din

• Liker 8
Skrevet

Dette høres ganske hysterisk ut, ja. Og stakkars barnet som sikkert går glipp av mye...
Men det er jo ikke bare mannen din hun indirekte anklaget for å være en mulig overgriper, deg også.
Nei, dette er ikke vanlig, stakkars jente..

Buhu ja.

• Liker 4
Skrevet

Mammaen har kanskje opplevd noe selv som barn og vil ikke at datteren skal måtte gjennomgå det samme? 

At du tar det som indirekte angrep på mannen din er særs spesielt!

Anonymkode: 9f8f7...573

• Liker 16
Skrevet

Post gjerne en link til noe som underbygger påstanden din

Hvis du oppriktig hadde vært interessert i å lære mer om dette så kan du bare google det selv. 

• Liker 14
Skrevet

Mammaen har kanskje opplevd noe selv som barn og vil ikke at datteren skal måtte gjennomgå det samme? 

At du tar det som indirekte angrep på mannen din er særs spesielt!

Anonymkode: 9f8f7...573

Jeg er enig, det er ikke rasjonelt å ta det som et personlig angrep. 

• Liker 16
Skrevet

Jeg kan forstå tanken, men samtidig så kan jo overgrep skjer overalt. Har barnet gått i barnehage? Jeg ville vært mye mer redd for å ha et lite barn, som trenger hjelp til bleieskift, i barnehage, enn å la et skolebarn som er selvhjulpen overnatte hos en venn. 

• Liker 11
Skrevet

Jeg er enig, det er ikke rasjonelt å ta det som et personlig angrep. 

Nemlig. Det er så latterlig å plutselig late til at det handler om en selv. Ts får værsågod respektere at folk har forskjellige regler for barna sine så kan heller hun heller sende sine egne unger på overnattingsbesøk til enhver person i byen.

• Liker 8
Skrevet

Vet om flere foreldre som tenker sånn, nåde guttemødre og jentemødre. Gjør det ikke selv, lar ungene mine gå gor lut og kaldt vann, de får sove borte, og de får fylle opp huset med overnattingsgjester. 

Anonymkode: fad32...4e0

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Den dagen (forhåpentligvis kommer den ikke) DINE barn blir utsatt for overgrep blir tonen din en annen tenker jeg. 

Anonymkode: 69cfe...d52

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...