AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #1 Skrevet 6. desember 2021 Noen som ha erfaring med dette, eller vet hvordan det blir? Kommer alltid masse sånne "du har ikke rett på noen ting"- svar i sånne tåder som handler rett på penger fra nav o.l., så vil helst bare ha svar fra folk som vet og har vært i samme situasjon. Er per nå 100 % sykemeldt pga svangerskapskvalme. Har deltidsstilling på 20 %, og jobber i snitt ca 4 ekstravakter i måneden. Så nå får jeg utbetalt etter gjennomsnittslønn siste 3 måneder, tror jeg det er. Og får derfor utbetalt mye mer enn min fastee faste 20 %. Tenker at det med tiden kanskje vil bli aktuelt å bli sykemeldt 1,5 time ca på slutten av kveldsvakt og begynnelsen av dagvakt, for kvalmen er veldig relatert til søvnmangel. Flere faste ansatte har gjort dette hos oss, og det fungerer greit nok på vår arbeidsplass. Men dersom jeg blir gradert sykemeldt, så vil jeg jo med én gang miste tilbudet om ekstravakter, for da vil de jo bare velge å tilby en annen den vakten, for de vet at jeg ikke kan ta hele vakter. Noen som vet hvordan man kan kompenseres for dette? Anonymkode: 7b93d...262
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #2 Skrevet 6. desember 2021 Hvis di blir gradert sykmeldt får du pe ger for prosenten du er sykmeldt. Forstår ikke helt hva du lurer på. Anonymkode: 4fb27...c7b
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #3 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Noen som ha erfaring med dette, eller vet hvordan det blir? Kommer alltid masse sånne "du har ikke rett på noen ting"- svar i sånne tåder som handler rett på penger fra nav o.l., så vil helst bare ha svar fra folk som vet og har vært i samme situasjon. Er per nå 100 % sykemeldt pga svangerskapskvalme. Har deltidsstilling på 20 %, og jobber i snitt ca 4 ekstravakter i måneden. Så nå får jeg utbetalt etter gjennomsnittslønn siste 3 måneder, tror jeg det er. Og får derfor utbetalt mye mer enn min fastee faste 20 %. Tenker at det med tiden kanskje vil bli aktuelt å bli sykemeldt 1,5 time ca på slutten av kveldsvakt og begynnelsen av dagvakt, for kvalmen er veldig relatert til søvnmangel. Flere faste ansatte har gjort dette hos oss, og det fungerer greit nok på vår arbeidsplass. Men dersom jeg blir gradert sykemeldt, så vil jeg jo med én gang miste tilbudet om ekstravakter, for da vil de jo bare velge å tilby en annen den vakten, for de vet at jeg ikke kan ta hele vakter. Noen som vet hvordan man kan kompenseres for dette? Anonymkode: 7b93d...262 Du får selvsagt ikke kompensasjon for ekstravakter du ikke er satt opp på. Anonymkode: db71d...ffa 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #4 Skrevet 6. desember 2021 Du blir sykemeldt en grad av den prosentstillingen du har, og hvis du jobber mer enn det sykemeldingen din sier så må det rapporteres inn til NAV som igjen trekker av sykepengene. Du er jo i stand til å jobbe, hvis du er i stand til å jobbe flere vakter, selv om det er tungt i starten/slutten av de få du har. Du vil også midte ekstravakter, ja, for som du selv sier - du har ikke rett på noe, og de kan gi vaktene til andre som faktisk kan være hele vakten. Hvis du har en god leder så vil du kanskje bli tilbudt vakter likevel, men da enten fulle eller tilrettelagt kortere, sykemeldingen din vil ikke kunne brukes for å korte disse ned. Anonymkode: c70ba...d25 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #5 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du får selvsagt ikke kompensasjon for ekstravakter du ikke er satt opp på. Anonymkode: db71d...ffa Jo, det gjør man. Nå får jeg kompensasjon for gjennomsnitt antall ekstravakter jeg har tatt i løpet av de tre siste månedene 😏 Leste du ikke de føste setningene i innlegget? Jeg lurer ikke på OM jeg kompenseres. Jeg lurer på hvordan jeg kompenseres. Anonymkode: 7b93d...262 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #6 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis di blir gradert sykmeldt får du pe ger for prosenten du er sykmeldt. Forstår ikke helt hva du lurer på. Anonymkode: 4fb27...c7b Jeg jobber i realiteten 40 %, men kun 20 % er fast. Nå kompenseres jeg for 40 %, med 100 % sykemelding. Vil være rart om gradert sykemelding da kun vil ta utgangspunkt i mine faste 20 % ? Eller hva lurte du på? Anonymkode: 7b93d...262
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #7 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg jobber i realiteten 40 %, men kun 20 % er fast. Nå kompenseres jeg for 40 %, med 100 % sykemelding. Vil være rart om gradert sykemelding da kun vil ta utgangspunkt i mine faste 20 % ? Eller hva lurte du på? Anonymkode: 7b93d...262 Du får 20%, selvfølgelig. Anonymkode: 4fb27...c7b
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #8 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis di blir gradert sykmeldt får du pe ger for prosenten du er sykmeldt. Forstår ikke helt hva du lurer på. Anonymkode: 4fb27...c7b AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du får selvsagt ikke kompensasjon for ekstravakter du ikke er satt opp på. Anonymkode: db71d...ffa Her kom nevnte synsere til med én gang, ja 😄Livredde for at noe skal få en litt for stor bit av kaka! Ts Anonymkode: 7b93d...262 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #9 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her kom nevnte synsere til med én gang, ja 😄Livredde for at noe skal få en litt for stor bit av kaka! Ts Anonymkode: 7b93d...262 Nei, men jeg forstår ikke hva du lurer på? Du får 20% av gjennomsnittsberegningen. De tullekommentarene gjør bare at du ser enda dummere ut. Anonymkode: 4fb27...c7b 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #10 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, men jeg forstår ikke hva du lurer på? Du får 20% av gjennomsnittsberegningen. De tullekommentarene gjør bare at du ser enda dummere ut. Anonymkode: 4fb27...c7b Men hvorfor kommenterer du om du ikke forstår spørsmålet? Ts Anonymkode: 7b93d...262
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #11 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvorfor kommenterer du om du ikke forstår spørsmålet? Ts Anonymkode: 7b93d...262 Jeg forstår ikke hvorfor du tror det er forskjell på full og gradert mtp utbetalinger. Anonymkode: 4fb27...c7b
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #12 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg forstår ikke hvorfor du tror det er forskjell på full og gradert mtp utbetalinger. Anonymkode: 4fb27...c7b Nei, men da kan du jo bare la være å kommentere, da. Ts Anonymkode: 7b93d...262
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #13 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, men da kan du jo bare la være å kommentere, da. Ts Anonymkode: 7b93d...262 Men jeg har svart deg. Skal du ikke si takk? Anonymkode: 4fb27...c7b
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #14 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg har svart deg. Skal du ikke si takk? Anonymkode: 4fb27...c7b God bedring Anonymkode: 7b93d...262
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #15 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): God bedring Anonymkode: 7b93d...262 Herregud. Stiller dumme spørsmål, klager over å få svar på det du lurer på. Anonymkode: 4fb27...c7b 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #16 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Herregud. Stiller dumme spørsmål, klager over å få svar på det du lurer på. Anonymkode: 4fb27...c7b Kvinneguiden ❤️ Ts Anonymkode: 7b93d...262
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #17 Skrevet 6. desember 2021 Det må regnes med hvor mye du eventuelt vil kunne klare å jobbe opp imot ekstravakter, reell arbeidstid, og sykemeldingsgrad. Jobben din må sende inntektsmelding. Anonymkode: 0c4f8...ca0
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #18 Skrevet 6. desember 2021 Hvis du tar en ekstravakt der vakten normalt går fra 07-15, men du jobber bare 08-30 - 15, så er det bare 08.30-15 du får betalt for som ekstravakt. Dette er grunnen til at du bør ha fast stilling (eller i alle fall en stor stillingsprosent) før du blir gravid. Anonymkode: e4b02...863
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #19 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg jobber i realiteten 40 %, men kun 20 % er fast. Nå kompenseres jeg for 40 %, med 100 % sykemelding. Vil være rart om gradert sykemelding da kun vil ta utgangspunkt i mine faste 20 % ? Eller hva lurte du på? Anonymkode: 7b93d...262 Du kompenseres jo ikke for noe, du får sykepenger tilsvarende det du jobbet de siste 3 mnd før sykemeldingens start. Når du begynner å jobbe igjen blir den graderte sykemeldingen din skrevet basert på de 20% du har kontrakt på, dvs 50% sykemelding f.eks betyr at du skal jobbe 10%, ikke 50%. Du graderes etter stillingsprosenten din. Anonymkode: c70ba...d25 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #20 Skrevet 6. desember 2021 Spør du om sykepenger eller om foreldrepenger? Det er forskjellige regler for de to tingene. Anonymkode: 67078...342
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå