AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #1 Skrevet 6. desember 2021 Et søsken av min samboer det er snakk om. Vi sendte bursdagsgave til barnet deres i posten fordi vi bor på en annen kant av landet. Jeg er ikke noe flink med barn og synes det er vanskelig å kjøpe til de for de har jo så mye. Ble likevel fornøyd med det vi kjøpte, og hadde også satt på byttelapp. Så ringer hun til min samboer en dag. Hun er stressa og sliten og på kjøpesenteret, og sier at de driver å skal bytte gava barnet fikk fra oss og sa i en sur tone (i mine ører hvertfall) at hun er litt for gammel for sånne leker og poengterte alderen på barnet osv. Nå gruer jeg meg til gaveåpning på julaften, siden vi reiser ned og feirer med bl a de. Jeg har allerede kjøpt julegaver til barna deres, men lurer på om jeg skal kjøpe Gavekort til de istedet? Jeg er redd for at de er misfornøyd osv.. vil gjøre et godt inntrykk på denne nye svigerfamilien min. Men Gavekort er vel sikkert kjedelig for små barn å få? Eller at det kan virke passiv aggressivt av meg å kun gi pengekort mtp at de måtte bytte sist? Redd det jeg har kjøpt ikke er noe de vil ha likevel. What to do? Anonymkode: d19df...4b7 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #2 Skrevet 6. desember 2021 Hvor gammel er barnet og hva har du kjøpt? Anonymkode: f10bf...cef 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #3 Skrevet 6. desember 2021 Du kan jo spørre hva barnet er interessert i og hva det ønsker seg? Anonymkode: f10bf...cef 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #4 Skrevet 6. desember 2021 Få samboer til å ringe sin søster for å høre hva de ønsker seg/hvilke gaver som er passende. Anonymkode: a060b...bf5 10
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #5 Skrevet 6. desember 2021 Forstår deg! Men altså, om du vet at du ikke har så peiling - og det er jo absolutt ikke rart om du ikke har barn i den alderen nært rundt deg! - så ikke Finn på noe «lurt». Spør etter ønskeliste, og hold deg til den. Vinn-vinn! Anonymkode: fcfa0...2b2 8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #6 Skrevet 6. desember 2021 Syns moren til dette barnet er ekstremt frekk, først og fremst. Håper dere ikke fant dere i å bli snakket til på den måten. Jeg bruker å spørre søsteren min hva barna hennes ønsker seg, eventuelt på butikken hva som er populært blant gutter og jenter i en bestemt aldersgruppe. Anonymkode: 1e055...5d2 14
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #7 Skrevet 6. desember 2021 Hvorfor tar ikke samboeren din seg av dette? Anonymkode: 8eb86...265 11
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #8 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor tar ikke samboeren din seg av dette? Anonymkode: 8eb86...265 Enig. Det er samboeren din som kan handle til sine, så kan du handle til dine Anonymkode: bd9be...a21 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #9 Skrevet 6. desember 2021 Jeg - som er barnløs med en drøss tantebarn å handle til, synes dette er kjempevanskelig. Grunnet lang avstand får jeg ikke vært sammen med dem så ofte heller. Barna bytter jo interesser nesten like ofte som andre bytter sokker, og selv om My Little Pony var det hippeste av det hippe for et halvt år siden, kan det godt hende de synes det er superbarnslig nå! Jeg har selvsagt bedt om ønskelister - men får bare sånne ganske vage svar. Av typen at de ønsker seg «klær» eller «bøker». Så jeg er livredd for å bomme. Vil jo bare at de skal bli glade. Vi skal feire jul med flere av disse tantebarna i år, og da synes jeg det er enda verre - er så redd de skal bli skuffet fordi tante har bommet. Jeg sørger for å kjøpe noe jeg vet er innafor aldersmessig (for eksempel bøker eller lego fra riktig alderskategori), men likevel. Det er jo så stor forskjell på barn og. Anonymkode: 02ec8...5e4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #10 Skrevet 6. desember 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Et søsken av min samboer det er snakk om. (...) What to do? Anonymkode: d19df...4b7 La din samboer ta seg av det. Taler av erfaring. Anonymkode: d855b...62c 3
Ullvott Skrevet 6. desember 2021 #11 Skrevet 6. desember 2021 Spør foreldrene hva barnet ønsker seg. Hvis du ikke vil gjøre det kjøper du gave der det står utenpå hvilken alder tingen er beregnet på og velger litt "smigrende" innen aldersgruppa, altså at du velger slik at barnet i alle fall ikke er i eldste del av den aldersgruppa tingen er beregnet for. 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #12 Skrevet 6. desember 2021 Men i all verden, hvorfor har du fått dette ansvaret? Det er samboer sine nevøer og nieser, han får ordne gave! Han får spørre søsteren sin hva barna ønsker seg og så kjøpe noe som passer. Han må jo også vite hvor gamle barna er osv mye bedre enn du vet. Anonymkode: 8f3c0...744 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå