Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

for en måned siden fikk jeg den sjokkerende beskjeden om at jeg er steril. Jeg er 31 år og partner er 33. Vi har vært sammen i 3 år og han er virkelig mannen i mitt liv. Vi har forsøkt å få barn i ca 1 år, uten å lykkes, og nå vet vi årsaken til det. Jeg ønsker ikke å gå Nærmere inn på hvorfor, men jeg kan ikke få barn. Jeg vet at min partner har drømt om å Få egne barn og det er hjerteskjærende at jeg ikke kan gjøre han til pappa. Akkurat som at det er hjerteskjærende at jeg ikke kan bli mor. Han sier at han ikke ønsker å forlate meg, men jeg vet hvor sterkt ønske hans er om å få barn. Tror derfor at lengselen etter egne barn etterhvert vil gå foran meg. Jeg er rådvill og vet ikke hva jeg skal gjøre. Lurer på om jeg bør gå fra han for å skåne meg selv mot å bli forlatt for noe jeg ikke får gjort noe med, eller om jeg skal bli i forholdet. Adopsjon er ikke aktuelt og jeg er redd vårt forhold aldri blir det samme igjen. Vet ikke om jeg greier å leve i et forhold hvor jeg vet at jeg er årsaken til at også min man blir ufrivillig barnløs. Håper på innspill fra noen som har vært i lignende situasjon. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Eggene er i orden? Skynte dere Dra til danmark og få prøverør hvis det er mulig?

Men vil si at, er dere pefekte sammen, så ikke gå fra hverandre, men ha ett godt LIV sammen, i gode og onde dager sier dem når man gifter seg :)
Tenk possitivt fra nå av, at mye dere kan gjøre for att dere kan ha det bra, lev ivet normalt best mulig uten tenke på dette.

Hadde jeg vært mannen, ville jeg ALDRI ha gått fra deg Uansett i verden, du er sikkert ei god dame :)❤️

Endret av Rexxus
  • Liker 2
Skrevet

Jeg hadde stolt på han når han sier at han ikke vil gå fra deg. Da er du viktigere enn å få barn og ærlig talt så er det mange menn som ønsker seg barn fordi de tror de må ha det for å være fullkommen mann men når det kommer til stykket er de ikke så gira allikevel så du skal ikke gå å føle at du har ødelagt livet hans eller noe fordi du ikke kan få barn! Det er tydeligvis helt greit for han :)

Anonymkode: 07050...164

• Liker 3
Skrevet

Klem til deg ❤️ Virkelig.. 😔💞💞

Anonymkode: 74d18...ad8

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, Alisa90 said:

Hei, 

for en måned siden fikk jeg den sjokkerende beskjeden om at jeg er steril. Jeg er 31 år og partner er 33. Vi har vært sammen i 3 år og han er virkelig mannen i mitt liv. Vi har forsøkt å få barn i ca 1 år, uten å lykkes, og nå vet vi årsaken til det. Jeg ønsker ikke å gå Nærmere inn på hvorfor, men jeg kan ikke få barn. Jeg vet at min partner har drømt om å Få egne barn og det er hjerteskjærende at jeg ikke kan gjøre han til pappa. Akkurat som at det er hjerteskjærende at jeg ikke kan bli mor. Han sier at han ikke ønsker å forlate meg, men jeg vet hvor sterkt ønske hans er om å få barn. Tror derfor at lengselen etter egne barn etterhvert vil gå foran meg. Jeg er rådvill og vet ikke hva jeg skal gjøre. Lurer på om jeg bør gå fra han for å skåne meg selv mot å bli forlatt for noe jeg ikke får gjort noe med, eller om jeg skal bli i forholdet. Adopsjon er ikke aktuelt og jeg er redd vårt forhold aldri blir det samme igjen. Vet ikke om jeg greier å leve i et forhold hvor jeg vet at jeg er årsaken til at også min man blir ufrivillig barnløs. Håper på innspill fra noen som har vært i lignende situasjon. 

Jeg er akkurat nå i den samme situasjon som deg. Jeg kan ikke få barn og føler at han burde finne en ny dame som han kan få barn sammen med. Jeg er ikke norsk og vurderer faktisk å dra tilbake til hjemlandet mitt. Men, han sier at han elsker meg og sa til meg det samme som en sa: i gode og onde dager skal vi være sammen.

Jeg har ikke et svar på det du opplever, det er akkurat det jeg lever nå også. Det eneste jeg vet er at han er min store kjærlighet, min drømmemann, og det gjør meg så vondt at han må gå gjennom dette pga meg. 

Vanskelig altså. Ønsker deg masse masse lykke til ❤

Anonymkode: 83da2...6a4

• Liker 1
Skrevet

Kan du bære frem et barn ved feks prøverør? Evt dere kan forsøke å adoptere? 

Anonymkode: 0f7af...069

Skrevet

Det er vanskelig å komme med noen råd uten å vite hva som gjør at du ikke kan få barn. I dag er det jo så mye hjelp man kan få, f.eks eggdonasjon, surrogati (utlandet, men dog). Hvis barneønsket er veldig høyt ville jeg undersøkt ALLE muligheter.

Men blir det ingen løsning så ville jeg ikke gått bra mannen nei. Det er jo ikke alltid så lett å finne sin andre halvdel, og forskning viser jo til at å ha barn ikke gjør et par mer lykkelig enn å ikke ha det. Mange måter å leve livet på.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...