AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #1 Skrevet 6. desember 2021 Hatt vannskade i leiligheten. I teorien kan vi bo her, men det er sjukt ubehagelig. Vifter som går døgnet rundt, måtte flytte til et lite gjesterom med 1.20 seng(to voksne). Skal stå sånn å tørke i flere uker. De har kjørt bort sofa osv. Hvem spør vi? Hus eller innboforsikring? Om vi må leve sånn i et par mnd tenker jeg en kompensasjon er på sin plass? Eller er jeg kravstor? Anonymkode: 8e292...1f4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #3 Skrevet 6. desember 2021 Ring husforsikringen Anonymkode: b26e7...a00
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #4 Skrevet 6. desember 2021 Palma skrev (1 minutt siden): Ville ha ringt forsikringsselskapet Skal det, de starta å rive i dag. Var ikke klar over at vegger måtte rives feks. Men lurer på om det er innbo eller husforsikringen, for det er i to forskjellige selskap. Anonymkode: 8e292...1f4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #5 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ring husforsikringen Anonymkode: b26e7...a00 Får gjøre det Anonymkode: 8e292...1f4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #6 Skrevet 6. desember 2021 Det skal husforsikringen dekke. Bor i borettslagsleilighet og hadde samme problematikken. Fikk 8000,- i måneden i bokostnader dekket av boligbyggelagets forsikring. Anonymkode: ed9d5...d54
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #7 Skrevet 6. desember 2021 Just now, AnonymBruker said: Det skal husforsikringen dekke. Bor i borettslagsleilighet og hadde samme problematikken. Fikk 8000,- i måneden i bokostnader dekket av boligbyggelagets forsikring. Anonymkode: ed9d5...d54 Edit, var ikke helt samme problematikken da. Her var det umulig å bo. Anonymkode: ed9d5...d54
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #8 Skrevet 6. desember 2021 Men om du bor i leilighet, så er det kanskje et sameie eller borettslag med felles byggforsikring? Du bør ringe styret og høre med de, slik at du får vilkårene for forsikringen. Om du velger å flytte ut, er det vanlig at forsikringen dekker opp til et visst beløp. Deretter må du ta resten av regningen selv. Hvem mener du skal betale deg kompensasjon? Anonymkode: 08a39...55c
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #9 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men om du bor i leilighet, så er det kanskje et sameie eller borettslag med felles byggforsikring? Du bør ringe styret og høre med de, slik at du får vilkårene for forsikringen. Om du velger å flytte ut, er det vanlig at forsikringen dekker opp til et visst beløp. Deretter må du ta resten av regningen selv. Hvem mener du skal betale deg kompensasjon? Anonymkode: 08a39...55c Mener forsikringen skal gjøre det? Fordi vi må leve i kaos i jula, uten møbler osv. Vi er et sameie med felles husforsikring ja, har kontakt med de ang renovering allerede. Anonymkode: 8e292...1f4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #10 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mener forsikringen skal gjøre det? Fordi vi må leve i kaos i jula, uten møbler osv. Vi er et sameie med felles husforsikring ja, har kontakt med de ang renovering allerede. Anonymkode: 8e292...1f4 Det er husforsikringen som evt dekker det, men du får ingen kompensasjon. Det har man ikke krav på i sånne tilfeller. Anonymkode: a1b7e...419
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #11 Skrevet 6. desember 2021 Jeg jobber med forsikring og både innbo- og husforiskringen har denne dekningen om man velger toppdekning. Sånn er det i de fleste selskap, fordi de som eier leilighet også kan bli utsatt for vannskade selv om de ikke sitter på husforsikring. Anonymkode: 338d7...535
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #12 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men om du bor i leilighet, så er det kanskje et sameie eller borettslag med felles byggforsikring? Du bør ringe styret og høre med de, slik at du får vilkårene for forsikringen. Om du velger å flytte ut, er det vanlig at forsikringen dekker opp til et visst beløp. Deretter må du ta resten av regningen selv. Hvem mener du skal betale deg kompensasjon? Anonymkode: 08a39...55c AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er husforsikringen som evt dekker det, men du får ingen kompensasjon. Det har man ikke krav på i sånne tilfeller. Anonymkode: a1b7e...419 Hvorfor gidder dere å svare om dere bare skal feilinformere..? Vi vet ikke hvor omfattende denne skaden er og kan dermed ikke uttale oss. Midlertidig bosted dekkes så lenge boligen ikke er beboelig. Dette er en vurdering selskapet må ta og vurderes ut ifra hvert tilfelle. Er badet påvirket så får man alltid dekket midlertidig bosted, mens en enslig mann vil ha et helt annet behov enn en familie med 2 barn under 3 år. TS nå kontakte selskapet for å få svar, rett og slett. I tillegg så er dekning av midlertidig bosted ved store og relevante skader standard i de fleste innboforsikringer. Er det en grense så er den på typ 100 000 kr liksom, så det stopper ikke TS. Den skal dekke tilsvarende bolig. Hilsen forsikringsrådgiver Anonymkode: 338d7...535
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #13 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvorfor gidder dere å svare om dere bare skal feilinformere..? Vi vet ikke hvor omfattende denne skaden er og kan dermed ikke uttale oss. Midlertidig bosted dekkes så lenge boligen ikke er beboelig. Dette er en vurdering selskapet må ta og vurderes ut ifra hvert tilfelle. Er badet påvirket så får man alltid dekket midlertidig bosted, mens en enslig mann vil ha et helt annet behov enn en familie med 2 barn under 3 år. TS nå kontakte selskapet for å få svar, rett og slett. I tillegg så er dekning av midlertidig bosted ved store og relevante skader standard i de fleste innboforsikringer. Er det en grense så er den på typ 100 000 kr liksom, så det stopper ikke TS. Den skal dekke tilsvarende bolig. Hilsen forsikringsrådgiver Anonymkode: 338d7...535 Jeg har ikke sagt at ts ikke får dekket midlertidig bolig. Det får de selvfølgelig dekket hvis boligen er ubeboelig. Det jeg skrev, var at de ikke har krav på kompensasjon. Sånn jeg oppfattet det så ønsker ts en kompensasjon utbetalt kontant i tillegg til midlertidig bolig, som plaster på såret, og det kommer de ikke til å få. Ihvertfall ikke av forsikringsselskapet. Anonymkode: a1b7e...419
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #14 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvorfor gidder dere å svare om dere bare skal feilinformere..? Vi vet ikke hvor omfattende denne skaden er og kan dermed ikke uttale oss. Midlertidig bosted dekkes så lenge boligen ikke er beboelig. Dette er en vurdering selskapet må ta og vurderes ut ifra hvert tilfelle. Er badet påvirket så får man alltid dekket midlertidig bosted, mens en enslig mann vil ha et helt annet behov enn en familie med 2 barn under 3 år. TS nå kontakte selskapet for å få svar, rett og slett. I tillegg så er dekning av midlertidig bosted ved store og relevante skader standard i de fleste innboforsikringer. Er det en grense så er den på typ 100 000 kr liksom, så det stopper ikke TS. Den skal dekke tilsvarende bolig. Hilsen forsikringsrådgiver Anonymkode: 338d7...535 Det var da voldsomt til hissig svar. Jeg satt i styret i et borettslag, der det oppsto vannskade i to leiligheter. De fikk dekket inntil kr 16 000 i mnd for dekning av bosted. Om det er en maksgrense totalt vet jeg ikke. Men det var ihvertfall en maksgrense pr mnd. Anonymkode: 08a39...55c
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #15 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har ikke sagt at ts ikke får dekket midlertidig bolig. Det får de selvfølgelig dekket hvis boligen er ubeboelig. Det jeg skrev, var at de ikke har krav på kompensasjon. Sånn jeg oppfattet det så ønsker ts en kompensasjon utbetalt kontant i tillegg til midlertidig bolig, som plaster på såret, og det kommer de ikke til å få. Ihvertfall ikke av forsikringsselskapet. Anonymkode: a1b7e...419 Jo, mine besteforeldre fikk dagsats i kompensasjon og valgte å bo på hytta i perioden. Dette var etter vannskade på kjøkken hvor gulvet måtte byttes og tørkes og de dermed ikke fikk tilgang på kjøkkenet. Så jo, det er mulig å gå kompensasjon om du I utgangspunktet har rett på utbetaling. Ikke svar når du ikke vet. Anonymkode: 338d7...535
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #16 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jo, mine besteforeldre fikk dagsats i kompensasjon og valgte å bo på hytta i perioden. Dette var etter vannskade på kjøkken hvor gulvet måtte byttes og tørkes og de dermed ikke fikk tilgang på kjøkkenet. Så jo, det er mulig å gå kompensasjon om du I utgangspunktet har rett på utbetaling. Ikke svar når du ikke vet. Anonymkode: 338d7...535 Ja, men da fikk de en dagsats i kompensasjon istedet for et botilbud. Ikke i tillegg til. Og det er jo det ts vil ha. Hun vil ha dekket bolig og kompensasjon i tillegg og man får ikke begge deler! Anonymkode: a1b7e...419
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #17 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men da fikk de en dagsats i kompensasjon istedet for et botilbud. Ikke i tillegg til. Og det er jo det ts vil ha. Hun vil ha dekket bolig og kompensasjon i tillegg og man får ikke begge deler! Anonymkode: a1b7e...419 Det er en så urimelig forventning at jeg ikke engang klarte å tolke det ut ifra hva som ble skrevet. Anonymkode: 338d7...535
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå