AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #1 Skrevet 6. desember 2021 Byttet gjelder etter å ha signert kontrakt for salg hjemme hos meg i september, men salgsprosessen er ikke i gang ennå. Jeg har ikke avtalt fotografering/ annet med megler hittil. Jeg må bo i leiligheten min i et år (til februar) før jeg selger. Fikk tips om at annet meglerfirma er rimeligere, derfor vurderer jeg å bytte megler. Men er jeg låst til denne ene megleren jeg har nå? 🤔 Anonymkode: 18dfd...54e
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #2 Skrevet 6. desember 2021 Hva tror du egentlig en skriftlig kontrakt, dvs avtale, betyr? Anonymkode: 430f8...aa0
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #3 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Byttet gjelder etter å ha signert kontrakt for salg hjemme hos meg i september, men salgsprosessen er ikke i gang ennå. Jeg har ikke avtalt fotografering/ annet med megler hittil. Jeg må bo i leiligheten min i et år (til februar) før jeg selger. Fikk tips om at annet meglerfirma er rimeligere, derfor vurderer jeg å bytte megler. Men er jeg låst til denne ene megleren jeg har nå? 🤔 Anonymkode: 18dfd...54e Lese kontrakten? Så lenge det ikke er brukt penger, kan det hende du kan avslutte uten at det koster deg noe. Vær obs på at det i de fleste slike kontrakter står noe slikt som "Hvis boligen selges til interessent som megler har hatt kontakt med, skal også denne megler ha provisjon". Dvs, hvis nåværende megler kan bevise at han/hun har vært i kontakt med den som til slutt kjøper leiligheten din, men av en annen megler, kan din nåværende megler kreve provisjon for å ha gjort kjøper oppmerksom på din leilighet. Er forresten ikke alltid at en billigere megler er bedre. Se litt på meglernes historikk og føl litt på kjemien. Jeg vet med 100% sikkerhet hvilken megler jeg vil bruke ved neste salg. Og han er ikke blant de rimeligste. Men utrolig flink, oppriktig interessert og står på fra begynnelse til slutt. Anonymkode: 5a78e...06a 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #4 Skrevet 7. desember 2021 Har så liten erfaring med sånt. Men så lenge megleren er erfaren og flink, så hår det nok bra. Noen som vet om det er normal pris å betale 112000 kr. Etter salg til meglerfirmaet? 🙈 Da er det inkludert visninger, annonsering på finn.no, fotograferinger osv. Dette er megler fra DnB. Jeg skal selge en 2-roms på et tettsted i nærheten av Lillestrøm. Ts Anonymkode: 18dfd...54e
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #5 Skrevet 7. desember 2021 *3-roms skal jeg selge. Anonymkode: 18dfd...54e
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #6 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har så liten erfaring med sånt. Men så lenge megleren er erfaren og flink, så hår det nok bra. Noen som vet om det er normal pris å betale 112000 kr. Etter salg til meglerfirmaet? 🙈 Da er det inkludert visninger, annonsering på finn.no, fotograferinger osv. Dette er megler fra DnB. Jeg skal selge en 2-roms på et tettsted i nærheten av Lillestrøm. Ts Anonymkode: 18dfd...54e 112 000 høres helt normalt ut Det aller viktigste er at megleren er flink og ikke minst engasjert. Om du virkelig vil trekke deg, så bør du kontakte megleren du har signert med fort, men vær obs på potensielt dårlig stemning dersom du ikke kan trekke deg. Anonymkode: 7e5d4...7b8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #7 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har så liten erfaring med sånt. Men så lenge megleren er erfaren og flink, så hår det nok bra. Noen som vet om det er normal pris å betale 112000 kr. Etter salg til meglerfirmaet? 🙈 Da er det inkludert visninger, annonsering på finn.no, fotograferinger osv. Dette er megler fra DnB. Jeg skal selge en 2-roms på et tettsted i nærheten av Lillestrøm. Ts Anonymkode: 18dfd...54e Hva er % satsen? Vi skal selge bolig nå til 5,1 mill og betaler 1,1 % i provisjon. Anonymkode: 28902...608
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #8 Skrevet 7. desember 2021 Tips (jeg er megler): siden du må fortsette å bo i leiligheten din over ett år til så er det grunnen din for at du ikke vil selge. Bare si det som det er. Megleren kommer nok til å si at avtalen kan fortsette å gjelde, og at den bare fornyes om ett år når du er klar for å selge (det kan ikke inngås avtale med lenger varighet enn 6 mnd). Men si at du er mest komfortabel med å bare avslutte nå, og at du heller tar kontakt hvis/når det blir aktuelt å selge. Så bestemmer du jo selv om du vil bytte eller fortsette med den samme megleren når den tid kommer. Obs: hvis megleren har hatt utlegg så må du nok dekke dette. Det kan f.eks være kostnader for innhenting av opplysninger hos kommunen og forretningsfører. Når det gjelder pris så er det som flere her skriver ikke alltid slik at den billigste er best. Kjemi er vel så viktig, og at du bruker en megler som du føler vil gjøre en god jobb for deg, din bolig og potensielle interessenter og kjøpere. Lykke til! Anonymkode: 075fc...205 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #9 Skrevet 7. desember 2021 Sjekk gjerne denne siden. Der kan du se anmeldelser din aktuelle megler ha fått eller søke på andre i ditt område. Jeg brukte forresten Henrik Larsen i Nordvik eiendomsmegling i Lillestrøm når jeg solgte der. Han er kjempe flink. Ung, sulten og står veldig på. https://meglersiden.no/finn-din-eiendomsmegler Anonymkode: 28902...608
Million Skrevet 8. desember 2021 #10 Skrevet 8. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har så liten erfaring med sånt. Men så lenge megleren er erfaren og flink, så hår det nok bra. Noen som vet om det er normal pris å betale 112000 kr. Etter salg til meglerfirmaet? 🙈 Da er det inkludert visninger, annonsering på finn.no, fotograferinger osv. Dette er megler fra DnB. Jeg skal selge en 2-roms på et tettsted i nærheten av Lillestrøm. Ts Anonymkode: 18dfd...54e Jeg og eksen solgte en rekkehusleilighet i 2016, altså fem og et halvt år siden, og da betalte vi 92 000 til megler for jobben. At det har gått opp 20 000 på fem år er vel ikke helt usannsynlig, så jeg synes det høres ut som en normal pris du har fått. Endret 8. desember 2021 av Million stavefeil rettet
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #11 Skrevet 8. desember 2021 Syns ikke det høres ut som en ublu pris det der altså, vi betalte noe lignende når vi solgte vår treroms i sommer. Jeg ville gått for den megleren jeg hadde best kjemi med, og som jeg følte jeg kunne stole på. Vi kunne sikkert fått en billigere pris når vi solgte, men for meg er det viktig å kjenne at den personen som skal hjelpe meg med en transaksjon på flere millioner er en person jeg liker, stoler på og kan prate med. Min megler eller meglerkontor dukket ikke opp på linken lengre oppe her, så den ville jeg ikke tatt utgangspunkt i. Anonymkode: 7c7fb...67a
Cole Skrevet 8. desember 2021 #12 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har så liten erfaring med sånt. Men så lenge megleren er erfaren og flink, så hår det nok bra. Noen som vet om det er normal pris å betale 112000 kr. Etter salg til meglerfirmaet? 🙈 Da er det inkludert visninger, annonsering på finn.no, fotograferinger osv. Dette er megler fra DnB. Jeg skal selge en 2-roms på et tettsted i nærheten av Lillestrøm. Ts Anonymkode: 18dfd...54e Helt normal pris, men jeg ville aldri valgt megler fra DNB fordi jeg har så dårlig erfaring med flere.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #13 Skrevet 8. desember 2021 Cole skrev (4 timer siden): Helt normal pris, men jeg ville aldri valgt megler fra DNB fordi jeg har så dårlig erfaring med flere. Mens jeg igjen har svært god erfaring med meglere fra DnB. Selv ville jeg unngått Eie, mens andre igjen ville valgt Eie. Da er vi tilbake på det med kjemi bl.a. Anonymkode: 7c7fb...67a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå